Permalänk
Medlem

q6600 monterings problem

Fick hemma alla delar idag och satte mig å började montera allt gick som smårt fram te de va dags å sätta dit cpu:n och dess fläkt. Har box fläkten atm ska dock byta senare men ville ha hem sakerna direkt å fläkten fanns inte inne som jag viill ha.
undrar nu om de är ngn annan som har haft probs eller en aning om vad som kan vara felet. FLäkten går att montera utmärkts så länge cpu:n inte sitter i socketen oavsett hur mkt man pressa när den är i så rubbar den inte sig.

Visa signatur

- | i7 2600k @ 4.5ghz (Noctua NH-D14) | ASRock Z68 Extreme4 | 4x4gb 1600Mhz Ripjaws | Corsair SSD Force 3 60GB | PowerColor Radeon HD6970 Xfire | Fractal Design Newton R2 1000W | 2TB Western Digital Caviar Green | -

Permalänk
Hedersmedlem

Du tog bort skyddet som sitter i sockeln hoppas jag? Annars var det inget problem alls för mig.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Om du menar det svarta skyddet med "notice" texten så svar ja allt är borttaget och har inga probs att få dit den utan cpu i socketen men så fårt den kmr i så ere tvärstopp och jag kan inte fortsätta mera än att trycka i 1

Visa signatur

- | i7 2600k @ 4.5ghz (Noctua NH-D14) | ASRock Z68 Extreme4 | 4x4gb 1600Mhz Ripjaws | Corsair SSD Force 3 60GB | PowerColor Radeon HD6970 Xfire | Fractal Design Newton R2 1000W | 2TB Western Digital Caviar Green | -

Permalänk
Medlem

Det behövs mycket kraft för att få spärrarna att fästa.
Lämpligen monteras cpu och kylare innan moderkortet monteras i chassit.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Sitter med moderkortet i lådan fortf, hur mkt kraft talar vi om jag lägger hela min tyngd å de går fan inte ska jag säga dig. å jag är inte direkt ngn liten datornörd för den delen hlr Någon som vet hur de kan gå att fixa eller är nästa alternativ att köpa en annan kylare tros?

Visa signatur

- | i7 2600k @ 4.5ghz (Noctua NH-D14) | ASRock Z68 Extreme4 | 4x4gb 1600Mhz Ripjaws | Corsair SSD Force 3 60GB | PowerColor Radeon HD6970 Xfire | Fractal Design Newton R2 1000W | 2TB Western Digital Caviar Green | -

Permalänk
Medlem

altså, det krävs MKT kraft.. mycket mer än vad man tror.. kolla så att du inte vridit dom svarta "pinnarna" fel, så att dom inte klickar i korrekt.. ta i så mkt som du tror ditt moderkort klarar + lite till så ordnar det sig nog

Permalänk
Hedersmedlem

Försök alltid att montera cpu/fläkt och minnen innan du sätter moderkortet i lådan. Betydligt enklare och säkrare.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Har trådskaparen vridit fästena som man skall på kylaren innan monteringen. Mycket kraft är inte mer än ca 3-5kg på varje fäste, behövs mera så gör ni fel.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att jag får dit den utan cpu:n i socketen så har jag en känsla av att jag nog har fästena vridna åt rätt håll ska ni se. och de känns som vi har nog lagt mera än 3-5kg tryck på varje fäste så ngt stämmer inte. Men om man köper en annan kylare vilket jag planerade å göra ändå men inte direkt bara, de är väll monterade på annat sätt å behöver inte så mycket kraft?

Visa signatur

- | i7 2600k @ 4.5ghz (Noctua NH-D14) | ASRock Z68 Extreme4 | 4x4gb 1600Mhz Ripjaws | Corsair SSD Force 3 60GB | PowerColor Radeon HD6970 Xfire | Fractal Design Newton R2 1000W | 2TB Western Digital Caviar Green | -