Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortac
Jag var just i telefon med HPs produktförsäljning. Tydligen kommer en uppföljare till W2207 och W2207H om ca. 3 veckor med en liknande prissättning (han sa mellan 2000-3000 kr). Han hade ingen direkt information att ge om själva skärmen förutom att den skulle ersätta dessa skärmar samt att han trodde beteckningen skulle vara B220. Dock efter att jag lagt på luren så slog det mig att han antagligen sa W220. Jag satt på en mobiltelefon med dålig mottagning så det var lite svårt att höra. W220 skulle dock stämma in bättre i serien.

Jag gör som så att jag inväntar denna skärm istället för att köpa en W2207 till överpris idag. Lite synd dock att man inte slog till för flera månader sedan. Uppföljaren ska dock bli väldigt intressant att se, och sitter någon inne med lite information eller länkar om denna skärm så dela gärna med er!

Jag citerar mig själv lite snyggt. Jag var just i kontakt med HPs produktförsäljning igen och denna gång lät det såhär: "W2207H har ju precis kommit ut så det är ingen uppföljare på gång till den." Det är ju en himla tur att man får olika information från samma företag. Nu vet man inte riktigt vad man ska tro. Någon av dem två har tydligen bättre koll eller ingen koll alls.

Ska jag spekulera i saken är det möjligen så att det verkligen är en ny HP-skärm på gång i 2000-3000 kronors klassen, men att det inte är en uppföljare till W2207H, utan en skärm i en annan serie. Det finns ju en W22 ute så kanske det är en W220 på gång? Vem vet. Får se om man slår dom en signal igen framöver för att få info från en ytterligare källa.

Permalänk
Medlem

Denna HP hade jag tänkt mig köpa men då gick den ut ur marknaden på några veckor. Dess "uppföljare" är på tok för dyrt och jag ser inget som den kan erbjuda just mig i jämfört med föregående modellen, så ett W22 i 2000-3000 kronors klassen är mer än välkommen :).

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortac
Jag citerar mig själv lite snyggt. Jag var just i kontakt med HPs produktförsäljning igen och denna gång lät det såhär: "W2207H har ju precis kommit ut så det är ingen uppföljare på gång till den." Det är ju en himla tur att man får olika information från samma företag. Nu vet man inte riktigt vad man ska tro. Någon av dem två har tydligen bättre koll eller ingen koll alls.

Ska jag spekulera i saken är det möjligen så att det verkligen är en ny HP-skärm på gång i 2000-3000 kronors klassen, men att det inte är en uppföljare till W2207H, utan en skärm i en annan serie. Det finns ju en W22 ute så kanske det är en W220 på gång? Vem vet. Får se om man slår dom en signal igen framöver för att få info från en ytterligare källa.

Vore nice om dom släpper en skärm utan glossy

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Vore nice om dom släpper en skärm utan glossy

glossy är ju hur soft som helst:)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Glossy är faktiskt otroligt najs så länge man inte har ett fönster bakom sig, då ser man knappt :p.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Glossy är faktiskt otroligt najs så länge man inte har ett fönster bakom sig, då ser man knappt :p.

Mm, så är det för det mesta, förutom på apple-datorer, undra hur dom lyckas?

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

Problemet förrutom reflektioner är att jag upplever glossy som rätt jobbigt för ögonen, det bli liksom mer "lysande" och väldigt skarpt och ansträngande.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Någon som vet om det finns någon affär i Göteborg som har denna skärm uppe?

Har varit på SIBA vid både Götaplatsen och Nordstan samt OnOff i Nordstan utan att hitta skärmen. SIBA Götaplatsen hade skärmen uppe men ingen möjlighet att koppla in den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caktusaurus
Någon som vet om det finns någon affär i Göteborg som har denna skärm uppe?

Har varit på SIBA vid både Götaplatsen och Nordstan samt OnOff i Nordstan utan att hitta skärmen. SIBA Götaplatsen hade skärmen uppe men ingen möjlighet att koppla in den.

Mediamarkt, Onoff Sisjön.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Problemet förrutom reflektioner är att jag upplever glossy som rätt jobbigt för ögonen, det bli liksom mer "lysande" och väldigt skarpt och ansträngande.

Jo, jag vet att vissa har problem med det, själv har jag lyckligtvis inte det.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Jo, jag vet att vissa har problem med det, själv har jag lyckligtvis inte det.

Jo det verkar som dom flesta klara glossy rätt bra. Men det är inte bara glossy jag haft problem med, även en del matta skärmar tycker jag har varit jäkligt jobbiga för ögonen, oftast när jag läst text. Dock har det varit billiga skärmar överlag, kan ju bero på det. Men totalt sett tycker jag matt är bättre än glossy för min del.

Lustigt nog tycker jag min gamla CRT har känts bäst för ögonen, har aldrig fått ansträngda ögon av den

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Blir det någon skillnad om man kör med en HDMI-DVI kabel istället för HDMI-HDMI-DVIADAPTER?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe, Intel C2Q Q9550 (TRUE/Scythe SFF21F), Corsair Dominator 2x2GB PC8500, Asus Radeon HD4870 512MB
2xSamsung HD501LJ 500GB, 1xWestern Digital VelociRaptor 300GB
Corsair HX620W, Lian-Li PC-A05B (4xNoctua NF-S12-1200), Sound Blaster X-FI Xtrememusic (Sennheiser HD555), BenQ FP241W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Lustigt nog tycker jag min gamla CRT har känts bäst för ögonen, har aldrig fått ansträngda ögon av den

Du får hålla dej till den då:P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAdoxx
Blir det någon skillnad om man kör med en HDMI-DVI kabel istället för HDMI-HDMI-DVIADAPTER?

Inte vad jag vet, det skulle vara väldigt konstigt, det är ju samma sak, förutom att hdmi klarar ljud också.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

Har själv breställt en w2007H nu och klär komma i dagarna!. Men har hört att dom kan vara rätt svåra att få upp i sitt naturliga läge! Undrar bara om alla är så och hur hårt man verkligen måste dra! Man vill ju gäräna inte dra sönder den!

Visa signatur

dfg

Permalänk
Medlem

Problem med HDMI-kommunikationen

Köpte en w2207h för en vecka sedan och efter mycket om och men fick jag till en bra bild via HDMI-kabeln. Däremot har jag inte lyckats få ljudet att fungera. Låter som det digitala signalerna går rakt ut i högtalarna.

I "My Display" under "options" - "input" står det att skärmen är inställd på digital-DVI men jag kan inte heller byta till digital-HDMI.

Grafikkortet är ett Geforce 8500 med HDMI utgång. HD Audio är aktiverat och S/PDIF kabeln sitter som den ska.

Är det någon annan som haft liknande problem?

Permalänk
Medlem

Kalasskärm!

Har haft den här skärmen i 2 veckor nu. Köpte den samtidigt som jag skaffade en ny dator.

Kan bara säga att jag är jättenöjd ! Precis som en del har skrivit i tråden var jag lite orolig för hur det här med glossy skulle vara vid långa sittningar.

Jag började använda den i princip när det var dags för en LAN-helg med polarna. Kände inte av någon trötthet överhuvudtaget (snarare tvärtom) ändå satt vi fre-sön (joda vi sov lite också ...)

De 2 skärmar jag valde mellan var den här och en Samsung 226 cw, den här slår Samsungen rätt rejält tycker jag, en av killarna på LAN-helgen hade en samsung så jag kunde även jämföra direkt (vi har likvärdiga datorer med samma graffakort) mycket klarare och skarpare bild.

Jag köpte den "vanliga" 2207 utan H, på Computer City för 3400.

Sammanfattningsvis... vill du ha en kalasskärm köp!

Visa signatur

/Liool

Permalänk
Medlem

Någon som har en w2408 ? funderar på o uppgradera min w2207 till w2408 för att jag har hört att den rättar till Aspect ration på xbox360n om man har den kopplad med VGAn, (black bars) vilket w2207 inte gör utan den sträcker ut bilden

Visa signatur

[E6600@3,2Ghz FSB@400x8] [8800GT 512MB@710/2016/1782Mhz] [4x1024MB Corsair XMS Twin2X CL5@800Mhz] [Gigabyte P35-DS3(rev1.0)] [HP w2207] 3dMark06: [8800GTS 640MB@651/2006/1507: 11134p] [8800GT 512MB@713/2116/1782: 12419p]

Permalänk
Medlem

Är det någon skillnad mellan w2207h och w2207?

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem

H har HDMI istället för DVI

Visa signatur

[E6600@3,2Ghz FSB@400x8] [8800GT 512MB@710/2016/1782Mhz] [4x1024MB Corsair XMS Twin2X CL5@800Mhz] [Gigabyte P35-DS3(rev1.0)] [HP w2207] 3dMark06: [8800GTS 640MB@651/2006/1507: 11134p] [8800GT 512MB@713/2116/1782: 12419p]

Permalänk
Medlem

jag köpte en hp w2207h häromdagen och kan säga följande:

bilden var jättebra, men glossy-effekten kändes väldigt ansträngande för mina ögon iaf, kanske en vanesak.

En skum grej som hände var att bilden dog ibland och det vart helt svart...för att sedan dyka upp efter några sekunder...som det vore glapp någonstans.

Även fast det känns helsjukt litet att sitta vid min 17" crt just nu så kommer jag nog få göra det ändå. Kommer nog skicka tillbaka hp-skärmen eftersom jag var nog lite väl optimistik angående fps-spel och tft-skärmar.

w2207h är ingen skärm för en gamer - tearing och ghosting gjorde det ospelbart

Permalänk
Medlem

Men då blir det nog en w2207 för min del. Tror inte jag har någon användning av HDMI. (För man måste la köpa en DVI>HDMI om man inte har HDMI uttag på datorn?)

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem

Köpte härom veckan en HP w2207
Är dock inte helt nöjd hur text på tex webb visas, jag tycker att den stundtals känns grötig och otydlig, o även samma när man sitter och ska göra något i tex illustrator.

Ska det verkligen vara på detta sättet? Eller är det något fel på just min skärm?

Har suttit på en Samsung 19" Sync Master 957 DF [crt-skärm] från 2003-tills förra veckan. Där har det varit grymt skarp bild och extremt tydliga färger, nästan sugen på och byta tillbaka =(.

Folk säger att LCD/TFT-skärmar är bättre än de gamla CRTerna, har dom druckit eller hade dom gamla sunk-CRTer från 1993 och jämföra med? Iof vet jag att skärmar som använder paneltyp: S-IPS och andra liknande har bättre betrakningsvinklar och ska vara skarpare, dock sämre responstider och att dessa är dyrare. För tillfället finns det på svenska marknaden inga 22" wide som har annan paneltyp än TN, isof får man gå snäppet upp till 24" och då kostar det minst det dubbla mot de 3200:- jag gav för min 22"are.

För övrigt kan sägas att jag kör skärmen via DVI-D, grafikkortet är ett som är integrerat på moderkortet 224 mb delat från ram [ja vet, det är inte bra ur spelsynpunkt, men spelar aldrig]. Kan det vara som så att det är det kassa grafikkortet som gör att tex text visas otydligt?

Någon som varit med om liknande problem?
Något råd?

Mycket tacksam för svar!

Mvh/Tom

Visa signatur

di Zazzo

Permalänk
Medlem

Märkte att min w2207h hadde en död pixen i nedre vänstra hörnet en månad efter köp.
Varför får man döda pixlar? Måste jag ha jag skadat skärmen?

Permalänk

Någon som vet om denna skärm kan kopplas till ett Geforce 4200ti? (tänkte om grafikkortet klarar tillräckligt hög upplösning osv... ska inte spela med det, bara så jag kan få bild och surfa på nätet)

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av di_zazzo
Köpte härom veckan en HP w2207
Är dock inte helt nöjd hur text på tex webb visas, jag tycker att den stundtals känns grötig och otydlig, o även samma när man sitter och ska göra något i tex illustrator.
/snip/

Någon som varit med om liknande problem?
Något råd?

Mycket tacksam för svar!

Mvh/Tom

Koppla ur "kantutjämning av skärmtypsnitt"

Permalänk
Medlem

Hmmm....
Har en 2207

Jag har konstiga ränder rakt över skärmen när jag kör VGA.
Har ett Sapphire HD2400 med VGA+DVI.
Vore ju kanon att köra DVI till skärmen men den har jag kopplad till Plasman.

Så frågan är, vad göra åt de horisontella ränderna som rör sig över skärmen.
Har bytt VGA-Kabel och Graffe Drivisar.

Är det så att denna skärm är kass på VGA eller är det kortet.

Lutar väl åt att byta till ett kort med Dual-DVI.

Har testa att söka på nätet men inte hittat något matnyttigt om ränderna.

Permalänk

Har införskaffat en HP w2207h och är allmänt nöjd förutom en sak.
När jag kopplade in den första gången märkte jag direkt av en störig ljus "fläck" - backlight bleeding - i nedre vänstra hörnet, ungefär som ett tumavtryck i storlek.
Det syntes extra tydligt mot svart bakgrund och jag antog att det berodde på ett tryck från ramens konstruktion.
(Jag vill förtydliga att det inte rör sig om vanlig bleeding i över- och nederkant, denna är mer avgränsad och markerad)

Jag returnerade skärmen (på SIBA) och fick en ny - med en liknande fläck i höger hörn denna gång...
Jag har försökt vänja mig, men det är svårt att bortse från en ljuspunkt, speciellt mot svart bakgrund - säljaren menade att det inte var något fel på skärmen - den typen av milda konstruktionsdefekter fick jag acceptera.
Har någon fått liknande "punktlig" backlightbleed, och vet någon om det finns något sätt att förbättra det?

Permalänk
Medlem

Har inte någon sådan defekt på min w2207 (inte h-modellen), köpte den i torsdags.
Att säljaren snackar om "milda konstruktionsdefekter" är bara bullshit, du har köpt en skärm för att den ska funka, du accepterar ju inte att det e repor på din nya bil, även om de bara är väldigt små!
Du har som konsument trots allt konsumentköplagen på din sida, du borde med all säkerhet få byta igen eller få pengarna tillbaka. Kolla konsumentverkets hemsida.

Visa signatur

di Zazzo

Permalänk
Medlem

Har just kopplat in min w2207h,kör på VGA in,tills min andra data med DVI är färdig.Men nu ser jag ju att det finns ju ingen DVI på denna,finns HDMI!
Går det att använda adapter DVI-HDMI?
Har instalerat "My display"men "adjust" och "color" funkar inte när jag trucker med muspekaren,händer inget!Men Options funkar,vad göra?
Finns det ingen skärpeinställning på denna,texten är något blurrad,har stängt av kantutjämning,men då blir det ännu värre.

Edit:fDet finns inte alternativet 1050 i inställningarna på skärmupplösning,det sista som funkar är 1280x1024.

Edit:Hittade denna https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=HA43109

Edit igen..:Satte i mitt antika 9800Pro och när jag ställer in upplösningen 1680x1050 så står på skärmen att den stöder inte denna upplösning..lika med 1600x1200.Dom som funkar är 1360x1024 och neråt.
Skämtar skärmen med mig...

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem

orkar inte kolla genom 33 sidor och min sökning gav mig inget tillfredställande, så: är det någon som har (alternativt har lust) kollat hur mycket input lag w2207 har i jämförelse med en crt? folk säger att den har låg input lag men siffror hade varit mycket uppskattat.