Permalänk
Medlem

Soffa av säng?

Hej alla! Eftersom min nuvarande soffa skapar lite problem om vem som ska ligga och vem som ska sitta upp när man kollar på film så har jag ställt ner sängen i TV-rummet :).. Funderar på att bygga om sängen så det blir som en soffa. Sängen är 160cm bred. Man ligger riktigt gott i den och kollar nu men det ser ju inte så roligt ut kanske :P.

Tänkte kolla om det är någon som har erfarenhet av detta eller sett någon som har det? Kan man få det snyggt isf?

Vill gärna ha förslag på vart man kan fixa kuddar/dynor. Finns en skumgummifabrik i samhället. Man kanske kan ta tjockt skumgummi och klä in i nått snyggt tyg. Borde bli bekvämt med tanke på att sängen är så pass mjuk.

Aja, ös gärna in förslag eller berätta om ni har några erfarenheter :).

//joel

Permalänk
Medlem

Ös på en massa gigantiska kuddar och forma en soffa av dom?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Köp sån där runda avlånga kuddar på ilva, finns säkert på ikea också om du inte har ilva i närheten. Alltså de är formade som en cylinder, så har du den på sidan av sängen så att det blir som ett armstöd och sen kör du lite stora kuddar mot väggen o vips! En skit snygg soffa/säng O köp för fan inga jävla skumgummi grejer o göra själv det kommer inte bli snyggt, känner de på mig

Permalänk
Medlem

Syrran min har 2st 90-sängar som soffa. står i vinkel mot varandra och tillsammans med en sjudundrans massa kuddar i olika format (mest större) så är det riktigt skönt. Ibland är det lite surt utan ett stabilt ryggstöd, men det är helt klar övervägande positivt.

Plus att det är rätt skönt att sova på "soffan" när man festat och inte orkar åka hem

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Syrran min har 2st 90-sängar som soffa. står i vinkel mot varandra och tillsammans med en sjudundrans massa kuddar i olika format (mest större) så är det riktigt skönt. Ibland är det lite surt utan ett stabilt ryggstöd, men det är helt klar övervägande positivt.

Plus att det är rätt skönt att sova på "soffan" när man festat och inte orkar åka hem

Hade samma sak nere i hobbyrummet hemma. Men tycker det ble jobbigt tillslut för man la sig ju alltid ner och kollade på tv. Och sitter gör man ju inget vidare i en säng anser jag. Men visst funkar det om man vill:) riktigt bra när man hade ett gäng kompisar på besök som inte var från stan också.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Men tycker det ble jobbigt tillslut för man la sig ju alltid ner och kollade på tv. Och sitter gör man ju inget vidare i en säng anser jag. Men visst funkar det om man vill:)

Det beror ju på antingen för lite eller för mjuka kuddar
Samma sak gäller ju sittandet. Att sitta i en för mjuk säng är ju hopplöst. Syrrans är rätt hårda, faktiskt precis så mjuka att det går att sova i dem, snäppet hårdare och man skulle få skavsår, men å andra sidan är de faktiskt rätt sköna att sitta i ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.