Den officiella Ati Radeon HD3850 & 3870 tråden

Permalänk
Medlem

Verkar som DB inte uppdaterar sin preliminär efter hur många som står i kö, det gör däremot komplett.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Ja iochförsig, nu står det efterbeställes istället på komplett. Man kanske har haft riktig tur!!! Eller så beställde nån precis innan och det uppdaterades försent, lol.

Permalänk

Hoppas det är uppskattat med bilder och ni inte blir alltför arga för jag hann norpa åt mig en.
http://nordin.starkast.net/pc/hd3870/
(http://nordin.starkast.net/pc/hd3870/DSC01227.jpg är jämförelse med mitt gamla x1800gto-kort som är exakt lika långt)

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drymedar
Jag sitter med ett XFX Geforce 8800GTS 320MB just nu, och hur stor skillnad på prestanda är det mellan de korten? Jag har fått för mig att HD3870 ska vara ganska mycket bättre?

Hur mycket skillnad gör det egentligen om ens moderkort inte har stöd för PCI-E 2.0? För man kan väl ändå köra kortet?

Asus P5K iP35 som jag använder har två PCI-Express portar där, enligt datorbutikens info, den ena är 16x och den andra är 16x (4x). Vad betyder egentligen det? Är det att det andra kortet bara kan köra på 25% kapacitet i crossfire, eller vad?

Blir eventuellt att byta ut mitt 8800GTS mot ett HD3870.

Jag undrar om det är nån större idé att byta i ditt fall, skillnaden är knappast alltför stor (säger jag utan att ha någon jättekoll på läget). Vad är du ute efter egentligen? Tror inte det kommer bli några jättehöjningar i grafikinställningar eller ändringar av upplösning för din del.

Bättre att vänta och göra en mer ordentlig uppgradering i sommar eller nåt istället.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av notepad.exe
Hoppas det är uppskattat med bilder och ni inte blir alltför arga för jag hann norpa åt mig en.
http://nordin.starkast.net/pc/hd3870/
(http://nordin.starkast.net/pc/hd3870/DSC01227.jpg är jämförelse med mitt gamla x1800gto-kort som är exakt lika långt)

Nejdå, vi gillar dig ändå.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk

nån ide att byta till hd3870 om jag nu har ett gf8800gts 640mb då mitt mobo har crossfire ej växla crossfire X

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
nån ide att byta till hd3870 om jag nu har ett gf8800gts 640mb då mitt mobo har crossfire ej växla crossfire X

Nej. Vänta tills Nvidia släpper sin 9XXX serie istället i februari.

Permalänk
Medlem

OOps! Prissänkningen verkar ha blivit en prishöjning. Sapphire 3870 gav jag 1879 för på komplett. nu har det gått upp med 70:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noman
OOps! Prissänkningen verkar ha blivit en prishöjning. Sapphire 3870 gav jag 1879 för på komplett. nu har det gått upp med 70:-

Den hjöningen är nog bara kompletts egna.

Det skiljer ju en del i pris mellan affärerna också men någon sänkning har jag inte sett av än.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag har kortet och kan bekräfta att Black Box följer med.

Bra, eftersom jag ändå tänkt köpa orange box. Då sjönk priset per fps ännu mer. Om det bara kan komma någon gång.

Permalänk

Kampanj på Sapphire 3850 på komplett, 1295 kr.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342813
Ska komma in i lager idag, får hoppas att det för en gångs skull gäller. Ändå, smått otroligt billigt pris.

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av notepad.exe
Kampanj på Sapphire 3850 på komplett, 1295 kr.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342813
Ska komma in i lager idag, får hoppas att det för en gångs skull gäller. Ändå, smått otroligt billigt pris.

Tyvärr räcker inte 256mb långt nog i spel idag. Till och med 8800GTS 320mb kvarker sig ibland. Men för priset är det extremt bra, och kan man köra Crossfire är det ännu bättre!

Permalänk

Vi som fick tag på batchen saphire 3870 på komplett som skulle komma in den 12-04(idag), har något roligt att pula med imorrn. Mitt är skickat och kommer imorrn till deras lager i sthlm =P fläskigt.

Permalänk
Medlem

Nån som har ett Gigabyte HD 3870? Nöjd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dobermann303
Vi som fick tag på batchen saphire 3870 på komplett som skulle komma in den 12-04(idag), har något roligt att pula med imorrn. Mitt är skickat och kommer imorrn till deras lager i sthlm =P fläskigt.

Japps, mitt har börjat plockas... Hoppas verkligen det kommer i morgon!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Jag undrar om det är nån större idé att byta i ditt fall, skillnaden är knappast alltför stor (säger jag utan att ha någon jättekoll på läget). Vad är du ute efter egentligen? Tror inte det kommer bli några jättehöjningar i grafikinställningar eller ändringar av upplösning för din del.

Bättre att vänta och göra en mer ordentlig uppgradering i sommar eller nåt istället.

Jag tänkte mer på att eftersom mitt moderkort inte har stöd för SLI, men för crossfire så kan jag köpa mig ett HD3870 och eventuellt köpa ett till för att köra det i crossfire.

Permalänk
Medlem

Någon som fått något besked om PowerColor 3870 som var bekräftad leverans av komplett idag?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irken
Någon som fått något besked om PowerColor 3870 som var bekräftad leverans av komplett idag?

Nepp, i morse stog det "1 st. har förväntat sänddatum 2007-12-04". Kollade precis och nu är det ändrat till "1 st. har förväntat sänddatum 2007-12-06".
Kan väl bara hoppas på att man får det innan helgen.

Visa signatur

Tagan Black 480W - Gigabyte GA-P35-DS3 - Intel E6750 m. Zalman CNPS9500 - 4GB Corsair XMS2-6400 5-5-5-15 - PowerColor Radeon HD 3870 - 2TB HDD
Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RancidWol
Nepp, i morse stog det "1 st. har förväntat sänddatum 2007-12-04". Kollade precis och nu är det ändrat till "1 st. har förväntat sänddatum 2007-12-06".
Kan väl bara hoppas på att man får det innan helgen.

Mmm, man vart lite less när man såg den ändringen!

MEN ... nu ändrade dom precis igen, till "släppts för plock!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TechWolf
Mmm, man vart lite less när man såg den ändringen!

MEN ... nu ändrade dom precis igen, till "släppts för plock!"

Woo! Samma sak här. Och resten av datorn har också blivit skickad från DB

Visa signatur

Saker

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TechWolf
Mmm, man vart lite less när man såg den ändringen!

MEN ... nu ändrade dom precis igen, till "släppts för plock!"

Samma här! Härligt, då får man hoppas att de skickas snabbt, börjar bli lite otålig nu

Visa signatur

Tagan Black 480W - Gigabyte GA-P35-DS3 - Intel E6750 m. Zalman CNPS9500 - 4GB Corsair XMS2-6400 5-5-5-15 - PowerColor Radeon HD 3870 - 2TB HDD
Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Wow rena julaftons spänningen i den här tråden, hoppas det kommer upp lite prestanda och åsikter snart då

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Inaktiv

mitt ligger på posten nu ska plocka ut det idag YEYY entligen får man skiten efter 30 dagas väntan, så lyckat att det blev på ens födelsedag o hahaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RancidWol
Samma här! Härligt, då får man hoppas att de skickas snabbt, börjar bli lite otålig nu

Samma lika samma lika. Fan så härligt. Äntligen kan man sluta följa aktiviteten maniskt i alla dessa trådar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
mitt ligger på posten nu ska plocka ut det idag YEYY entligen får man skiten efter 30 dagas väntan, så lyckat att det blev på ens födelsedag o hahaha

Grattis till både och!

själv hoppas jag fortfarande på ett HIS den 11:e...

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RancidWol
Nepp, i morse stog det "1 st. har förväntat sänddatum 2007-12-04". Kollade precis och nu är det ändrat till "1 st. har förväntat sänddatum 2007-12-06".
Kan väl bara hoppas på att man får det innan helgen.

Va fan min står fortfarande på "1 st. har förväntat sänddatum 2007-12-04", men inget om att den skickats eller plockats eller nåt

Permalänk
Medlem

såg nu att på tbh fanns det Gigabyte Radeon HD3870 Dual-DVI 512MB i lager .

Visa signatur

q6600 @ 3ghz- gigabyte p35 ds3 - 4gb 6400 - hd3870 - antec sonata 3 - 320gb - 750gb- 200gb - 120gb- samsung 206bw - Z-5500 - logitech G5 -

Permalänk
Inaktiv

fan grafik kortet e skit varmt o fläckten snurrar inte fort hur kan man ställa upp den????

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
fan grafik kortet e skit varmt o fläckten snurrar inte fort hur kan man ställa upp den????

kan man inte ställa fläkten i Atitool?!

Visa signatur

*** Intel Core i5 2500K@4,3ghz, Antec KÜHLER H2O 920, Asus P8P67 Pro rev B3, G.Skill Sniper Edition 1600Mhz 8GB, Asus R9 280x DC2T 3GB, SSD Samsung 840 Pro , Seagate Barracuda Green 2TB, Corsair AX 750W 80+ Gold, Corsair Obsidian 650D, LG W2363D-PF 23" LCD 120 Hz ***

Permalänk
Inaktiv

där dog det också va fan blev för varmt finns det nått annat sätt en i windows håller på o installerar windows