Permalänk
Robot

Besök albumet: av eriKLange

Permalänk
Medlem

Köpt på Elgiganten eller?

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Avstängd

snyggt på skrivbordet... men HP???

Visa signatur

Cpu [ intel Q6600 @ 3ghz ] Minne [ 4gb pc6400 corasair ] Moderkort [ gigabyte DS3 ] Grafikkort [ HD3870 ] Hdd [ 250GB, extern 500gb ] Skärm [ HP w2207h ] Tgb [ Logitech G15 ] Mus [ Logitech G5 ] Ljud [ Creative 5.1 ]

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad som är speciellt bra processor bra minnen sämsta graffet??

Permalänk

haha typiskt HP och försöka få datorn att se bra ut på vissa ställen, men sen använda ett värdelöst grafikkort.!

Visa signatur

C2D E6400 | Kingston 2gb | 8800GT 512 Zalman | Asus P5B | 3x WD 500gb | p182 | Zalman 370w

Permalänk
Avstängd

Bra dator, synd bara att dom pajja altl med Grafikkortet, är det typ inbyggt eller?

men altl annat var ju bra, BTW vleant skrivbord, önskar att mitt vore så cleant, men har tyvär inte plats för det!

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eriKLange
Inget fel i helhet förutom moderkortet som inte är klockningsbart

Så när du köpte grejjer till din dator köpte du allt på en gång, isåfall kul för dig. Själv går man stegvis eftersom man inte är gjord av pengar. Och eftersom 8800GT verkar vara en bristvara så väntade jag med det och köpte processor + fläkt istället.

När du köper 8800gt så får du högre betyg

Permalänk
Avstängd

Klart att det vart najs.

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Köper man en HP så vet man inte vad en dator är...

Visa signatur

Fractal Design R3, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD Phenom II 965BE C3 @3,0Ghz 1,125v, Corsair PC2-6400 4GB 800MHz, GTX 460 1GB SOC, coolermaster 600w, Vertex 3 120GB, Windows 7 64bit...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fullebulle
När du köper 8800gt så får du högre betyg

Handlar det bara om pengar eller?

Visa signatur

okim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av okim
Handlar det bara om pengar eller?

nej det handlar om att du har ett dåligt grafik-kort skulle jag kunna tro

Visa signatur

Fractal Design R3, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD Phenom II 965BE C3 @3,0Ghz 1,125v, Corsair PC2-6400 4GB 800MHz, GTX 460 1GB SOC, coolermaster 600w, Vertex 3 120GB, Windows 7 64bit...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Bra dator, synd bara att dom pajja altl med Grafikkortet, är det typ inbyggt eller?

Ja.. Grafikkortet är viktigast, helt klart. FPS drop i photoshop FFS!

Permalänk

Snyggt var det. Men man är dum om man köper färdiga datorer från siba, elgiganten osv.

Permalänk
Medlem

man är väll inte dum för att man köper en dator hos dom..visst finns bättre ställe om man ska handla en färdig dator.. Men vissa har ju faktiskt inte kunskap eller tid till att bygga ihop en själv

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fullebulle
Fattar inte vad som är speciellt bra processor bra minnen sämsta graffet??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petus_emo
haha typiskt HP och försöka få datorn att se bra ut på vissa ställen, men sen använda ett värdelöst grafikkort.!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Bra dator, synd bara att dom pajja altl med Grafikkortet, är det typ inbyggt eller?

men altl annat var ju bra, BTW vleant skrivbord, önskar att mitt vore så cleant, men har tyvär inte plats för det!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Bra dator, synd bara att dom pajja altl med Grafikkortet, är det typ inbyggt eller?

men altl annat var ju bra, BTW vleant skrivbord, önskar att mitt vore så cleant, men har tyvär inte plats för det!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NazOneX
Köper man en HP så vet man inte vad en dator är...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av okim
Handlar det bara om pengar eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av okim
Handlar det bara om pengar eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NazOneX
nej det handlar om att du har ett dåligt grafik-kort skulle jag kunna tro

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Ja.. Grafikkortet är viktigast, helt klart. FPS drop i photoshop FFS!

Jag tror SweClockers ska lägga upp någon form av "regel" på komentarer i galleri, Den här killen/tjejen har köpt en ny dator och vill visa hur fint dom har det hemma vid datorn. Att folk aldrig kan sluta shabbla om prestada?! mår illa av allt skit....

gillar mycket hp datorer pågrund av en skön stil och prestandad är helt godkänd om man inte pillar med datorer på fritiden. ger dig en 10p eftersom alla andra e så jävla "prestadabehövande"

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Medlem

Herre gud, haha "köper man en färdig dator så kan man inget om datorer" ?

Vad är det för tjaffs.

Trevlig liten dator du handlat, och kör man en AMD 64 Dualcore, så varför ska moderkortet vara klockbart ?
De klockar endå inget vidare.
Du kommer ha en redig liten monster maskin där sen med ett 8800GT i spetsen

7 P. Bara för allt var stilrent

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.

Permalänk

Jag måste säga att jag blev lite förvånad över prylarna i ^^ men när du säger att du köpt den för 2500kr (va det va?) så e det ett bra köp, visst skulle jag inte köpa en dator från siba men det var en bra deal chassit va fint och om du byter grafikkortet och kanske mobot om du ville:)

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Haha, köpa färdig dator på siba.. guuu! vilket grafikkort, hur kan du bar... vänta lite... jag är inte en liten 10åring så inte tänker jag släppa ur mig sådana kommentarer.

Bra tänkt att köpa lite i taget, brukar göra likadant. Som du själv säger så tycker jag det låter som det var värt priset.

Permalänk
Medlem

Menar du att du fick det paketet dör 2500?! Grattis isf...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Tycker att de var snyggt, speciellt skärmen. Inte dåliga delar heller för summan som du gav
du får en 8 av mig också, inte gillat märkes datorer p.g.a deras fula chassin.
Men detta var någe speciellt.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Hans grafikkort spelar väl ingen roll va fan :/ Detta är ett galleri. Snyggt stilrent 7/10

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikposse
Snyggt var det. Men man är dum om man köper färdiga datorer från siba, elgiganten osv.

Nej Nej Nej och åter Nej. Man är dum om man köper en dator som inte uppfyller de krav man har. Både för form, funktion, prestanda osv.

OnT: Stilrent inrett skrivbord med fina grejer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NazOneX
Köper man en HP så vet man inte vad en dator är...

En fördel med att köpa en dator från tex hp är garantin. Tror inte det finns överdrivet många leverantörer som kan ge så pass bra service. Sedan att datorn för övrigt är tråkig är en annan sak.

Något jag inte kan fatta är varför folk lägger upp ett galleri om en köpedator eller bara en pryl i största allmenhet. Ska man lägga upp ett galleri ska det ju vara något speciellt. Skulle själv aldrig lägga upp bilder på min nuvarande dator (bärbar) men kommer garanterat lägga upp bilder på arbetet med min kommande htpc. Med det lär dröja då pengar inte växer på träd

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Men en Zalman fläkt och Athlon 64 black edition sitter väll inte i HP orginal så lite ombyggd är den ju, även mobo känns lite tveksamt att det skulle vara orginal, dock så är nog graffe orginal

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk

tror fan mitt 9800pro kör ifrån ett 7500 kort

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Avstängd

wtf. har inget emot hp. men vill man se sånna kan man ju lika gärna gå till http://www.hp.com/ ???

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeereMannen
tror fan mitt 9800pro kör ifrån ett 7500 kort

Haha nej ? långt ifrån.

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eriKLange
Klanka hur mkt ni vill, det var en utgående modell på siba (sista ex. som såldes i Sverige).
50% av 4990 kr tycker jag den lätt den var värd.
När jag köpte den hade den Vista Premium och AMD Athlon64 X2 Dual-Core 4400+ 2.3 GHz samt ett 1024 minne med 533 mhz.

Bra pris!!den hade jag med köpt.
Snyggt och stilrent du får en 8 av mig.
skärmen är riktigt snygg,brorsan har likadan och han är jätte nöjd.

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
man är väll inte dum för att man köper en dator hos dom..visst finns bättre ställe om man ska handla en färdig dator.. Men vissa har ju faktiskt inte kunskap eller tid till att bygga ihop en själv

Kunskapen kanske inte alla har men det tar nog max 20-30 min att bygga ihop en hel dator, det har alla tid till.....?

Visa signatur

C2D E6400 | Kingston 2gb | 8800GT 512 Zalman | Asus P5B | 3x WD 500gb | p182 | Zalman 370w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petus_emo
Kunskapen kanske inte alla har men det tar nog max 20-30 min att bygga ihop en hel dator, det har alla tid till.....?

+ instalera operativsystem och massa drivrutiner ..och itne till att glömma att formatera hårddisken / hårddiskarna... så något mer än 20-30min...då kan man istället köpa en som bara är att plugga in ?

Visa signatur