Misstagstråden (dela med er av era största misstag vid datorn)

Permalänk

Hah, Skulle dra ut 4 Pin molex till HDD'n (limmad från INET in i hårddisken) skär upp en stort sår på handen, Kortslöt moderkortet med en gammal cd-läsare då IDE sladden fuckade, Ett trasigt moderkort,

Mosade nästan processorn vid fläktbyte

hm, kan inte komma på mer

Visa signatur

Online!

Permalänk
Medlem

Misstag å misstag.. men ett och annat finger har åkt in i fläktarna på sista tiden. Nästan varje gång jag pillar i datorn när den är på så åker ett finger in i nån fläkt (antingen med flit eller oflit )
Sensast så lyckades jag stoppa in ett finger i min processorfläkt varpå ett av fläktbladen lossnade efter det så var de bara å slänga fläkten (började vibrera som bara den ) men det gjorde inte så mycket då jag hade en ny (bättre!) hemma :P.
Lyckades även häromdagen stoppa in en knoge i grafikkortsfläketn (80mm som snurrar ganska så snabbt = smått köttsår )

Annars kan jag inte komma på några direkta misstag jag gjort. Förutom att "kortsluta" mitt grafikkort när jag pillade med lite på mina kylflänsar till dom mycket omskrivna voltregulatorerna :P. Började blixtra en del, så jag slängde mig på power switchen med en gång :). Ingen skada skedd dock.... Än =/

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

När jag var på lan hade jag min dator i en hockey back så när jag
sätter ner den i lådan bryter jag av mitt nätverkskort antenn och förstör min Dvi utgång, analog funkar fortfarande dock.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

Ni kanske snart kan ge ut en bok datorfolkets störta mistag framför datorn.

Hade vart kul hade lätt köpt en sån bok lättare o läsa en bok än o sitta här flera timmar och läsa. e ju ändå 61 forumssidor.

Permalänk
Medlem

Jag rengjorde mitt ljudkort med en våt trasa.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 09tomlin
Misstag å misstag.. men ett och annat finger har åkt in i fläktarna på sista tiden. Nästan varje gång jag pillar i datorn när den är på så åker ett finger in i nån fläkt (antingen med flit eller oflit )
Sensast så lyckades jag stoppa in ett finger i min processorfläkt varpå ett av fläktbladen lossnade efter det så var de bara å slänga fläkten (började vibrera som bara den ) men det gjorde inte så mycket då jag hade en ny (bättre!) hemma :P.
Lyckades även häromdagen stoppa in en knoge i grafikkortsfläketn (80mm som snurrar ganska så snabbt = smått köttsår )

Annars kan jag inte komma på några direkta misstag jag gjort. Förutom att "kortsluta" mitt grafikkort när jag pillade med lite på mina kylflänsar till dom mycket omskrivna voltregulatorerna :P. Började blixtra en del, så jag slängde mig på power switchen med en gång :). Ingen skada skedd dock.... Än =/

ha ha ursäkta om jag skrattar , jag har skälv lyckats stoppa in ett finger i fläktbladen ont gjjorde det men inga blad flög i väg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
När jag var på lan haed jag min dator i en hockey back så när ja typ sätter ner den i lådan bryter jag av mitt nätverkskort och pajade min Dvi utgång, analog funkar fortfarande dock. :/

hur bryter man av ett nätverkskort?

o pajar en dvi utgång bara igenom att stoppa ner datorn i en hockyback ,du måste ha gjort nått annat med den åxå

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

Skulle hjälpa grannen som hade probem med att hans dator inte startade. Mycket riktigt var det så. När man tryckte på powerknappen såg man att lysdioden tände sig i en sekund, sedan den slocknade den. Började rycka ut enhet efter enhet tills datorn startade upp. Visade sig att det var grafikkortet.

Jaha, tänkte jag, ett grafikkort har jag ju liggandes. Nu var det så att jag har inte pysslat med hårdvara till datorer på bra länge så jag hade aldrig tidigare sett en PCI Express slot, dock hört talas om den. Av nån anledning fick jag för mig att hans dator var såpass gammal att den har ju inte något sånt flashigt som PCI Express. Så jag tar fram mitt gamla grafikkort, AGP och börjar trycka i det. Ser ju att det inte är samma storlek så fattar inte vafför jag fortsatte. Känner att det gör lite motstånd och så ser jag en konstig flärp i ena änden av kontakten på moderkortet, funderar ett kort ögonblick innan jag tänker, man va fan, det skall ju passa och klämmer till lite till, PANG. Va i helvete hände nu. Då vaknar ju nöten till liv, ahhhaaa, du kanske har PCI Express. Tur var så vart det bara den lilla flärpen längst bak som flög loss. Garantin på datorn var ändå slut och kontakten gick inte sönder mer än at det gick att trycka dit ett PCI Express grafikkort och datorn fungera igen.

Jäkla tur, hade ju gått an om det vart min egen dator, men när det va grannens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 09tomlin
Misstag å misstag.. men ett och annat finger har åkt in i fläktarna på sista tiden. Nästan varje gång jag pillar i datorn när den är på så åker ett finger in i nån fläkt (antingen med flit eller oflit )
Sensast så lyckades jag stoppa in ett finger i min processorfläkt varpå ett av fläktbladen lossnade efter det så var de bara å slänga fläkten (började vibrera som bara den ) men det gjorde inte så mycket då jag hade en ny (bättre!) hemma :P.
Lyckades även häromdagen stoppa in en knoge i grafikkortsfläketn (80mm som snurrar ganska så snabbt = smått köttsår )

Annars kan jag inte komma på några direkta misstag jag gjort. Förutom att "kortsluta" mitt grafikkort när jag pillade med lite på mina kylflänsar till dom mycket omskrivna voltregulatorerna :P. Började blixtra en del, så jag slängde mig på power switchen med en gång :). Ingen skada skedd dock.... Än =/

Va fan har du för fläktar egentligen? Flygplans propeller eller?:P Skulle inte få ens ett ärke av mina fläktar. Budget chassin däremot där kan man ju få ett och annat skärsår i:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Va fan har du för fläktar egentligen? Flygplans propeller eller?:P Skulle inte få ens ett ärke av mina fläktar. Budget chassin däremot där kan man ju få ett och annat skärsår i:P

Hehe Nae det är väl bara grafikkortsfläkten som jag har "skadat" mig på (Zalman VF1000) Har ett Antec 900, vet inte om det är ett budget chassi? Har dock bytt ut alla orginalfläktar mot Nexus 120mm

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tog bort allt för att sätta i nya chassit. Lägger grafikkortet på chassit sedan bär jag upp chassit och gissa vad som flyger i golvet? En liten bit av mitt köra GeForce Ti4400 flög iväg. Grafikkortet funkar bra ändå fick lite små panik även fast det är ett skitkort har ju inget att ersätta med

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Varit lite oförsiktigt med datorn på LAN. :b

Råkar alltid stöta till något eller dunsa ner för hårt. Resultat blir då att den bakrefläkten låter som FAN O_O. Och nu menar jag inte susar utan mera gnäller. Som när man kör en elvisp på full i en jävligt tjock smet. :b

Fast det löser sig snabbt om man bankar lite på chassit XD.

Sedan har man ju i sina yngre dagar suttit och tankat spel från kazaa, exe filer. Hur många formateringar där som helst (:

Och så hade vi köpt en ny hårddisk som skulle in i min gamla burk. Den hårddisken hade typ 4 pins uttag och vi hade bara 6pins... (Vet inte exakt om detta är rätt men det var inte alls lika många på båda x)) den gick inte in. Ropade på farsan, så efter en massa våld så fick han in den. Värsta var att den fungerade, kanske ska vara så? ;p Iaf så är det ett roligt minne nu. Pappa som står och frustar och pressar in kabeln i hårddisken XD

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Avstängd

Mitt var nog^ , Jag skulle flytta på en fläkt en gång men.. Jag vet inte om fläkten vad gammal^för ja fick den av en annan som ja känner^^^eller så var de för att den fick nån stötning (stavning) eller någe! ^^ Sedan startar jag datorn! Menden startar inte. Drar inte å ut ström kontakten, den startar men smäller och gnistrar till samma sekund! :/ Trodde jag sabbat hela min "nya" dator men som tur var så var det bara en 3pins kontakt (givetvis fläkt plats då) som gick sönder samt fläkten! MEn datorn funkar super idag! Vem bryr sig om en fläkt å
fläkt plats!

BTW: Sorry, om jag skriver slarvigt men idag pallar ja inte hålla på med "jag" och "det" Jojo, men ni fattar nog, för egentligen stavar jag rätt så bra!

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Min värsta datorrelaterade tappe hände i lumpen -97(Krita perioden typ) på radarskolan i Göteborg. På den tiden använde vi oss av ett program för taktiklektioner med vilket man även kunde skicka meddelanden som då dök upp på skärmen till den man skickade det till(high-tech på den tiden...)

Jag tänkte vara lite rolig och skickade följande meddelande: "Majoren har hängbröst" till min polare(trodde jag)
Jag tyckte det tog lite lång tid innan det kom upp på hans skärm så jag klickade x-antal gånger på sänd-knappen.

Majoren ifråga (ja han hade hängbröst)som vid denna tiden var vår utb.chef kommer in i salen och ska börja med undervisningen. Då plötsligt som av ett under börjar mitt meddelande ploppa upp på alla skärmar i hela salen. Jag min idiot har valt sänd till alla vilket får till följd att:

1 Alla börjar skratta så in i...

2 Eftersom jag skickat säkert 25 meddelanden så ligger de på kö över alla skärmarna

3 Datorerna låser sig men meddelandena syns

4 Majoren blir nyfiken på vad alla skrattar åt och tittar på sin dator(som jag i min dumhet oxå skickat till)och blickar förbannat ut över salen

5 Jag säger högt: "Vem fan har skickat det här"???

6 Total lektionskollaps och utredning vem som skickade meddelandet.

Som tur väl va så fick de aldrig reda på vem det var, men jag var lite nervös ett tag...

Andra datorrelaterade olyckor

1: 1 stort glas mjölk i min bärbara

2: Jag gav bort min C-64:(

3: Min far slängde vår Atari (den med rattkontrollerna och pong eller vad det heter)

Permalänk
Medlem

Jag skulle byta säkring i ett nätagg, bytte säkring pluggade in för att se om det funka när jag plödsligt tappade skruvmejseln ner i agget. Den la sig mot min ar m samtidigt mot 230v ström kontakten,
det small eftersom jag hade armbågen mot det jordade chassit :S

Har haft en kärlek för jordfelsbrytare sedan dess

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk

haha det bästa är att i 90 % av fallen här när folk klantat sig och pajat nåt så är lösningen att skicka tillbaka skiten till inköpsstället, spela dum och få nytt

Läste fö precis om en kille som skulle sätta in sitt nya 8800GT som han länge väntat på men vart lite ivrig, halkade när han skulle sätta in det och knäckte det i två delar... fyyyfaaan va surt...

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakubbanach
haha det bästa är att i 90 % av fallen här när folk klantat sig och pajat nåt så är lösningen att skicka tillbaka skiten till inköpsstället, spela dum och få nytt

Läste fö precis om en kille som skulle sätta in sitt nya 8800GT som han länge väntat på men vart lite ivrig, halkade när han skulle sätta in det och knäckte det i två delar... fyyyfaaan va surt...

då va det inte meningen atthan skulle ha nått grafikkort alls. hehe ursäkta man skrattar men det lät väldigt klantigt

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av jakubbanach
haha det bästa är att i 90 % av fallen här när folk klantat sig och pajat nåt så är lösningen att skicka tillbaka skiten till inköpsstället, spela dum och få nytt

Läste fö precis om en kille som skulle sätta in sitt nya 8800GT som han länge väntat på men vart lite ivrig, halkade när han skulle sätta in det och knäckte det i två delar... fyyyfaaan va surt...

[/QUOTE]

då va det inte meningen atthan skulle ha nått grafikkort alls. hehe ursäkta man skrattar men det lät väldigt klantigt

Instämmer, att springa och vänta på ett 8800GT ett par månader eller vad han nu kan ha väntat på det och sen knäcka skiten när han väl får det låter ju onekligen förbannat dumt och klantigt

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
[B]då va det inte meningen atthan skulle ha nått grafikkort alls. hehe ursäkta man skrattar men det lät väldigt klantigt

Instämmer, att springa och vänta på ett 8800GT ett par månader eller vad han nu kan ha väntat på det och sen knäcka skiten när han väl får det låter ju onekligen förbannat dumt och klantigt [/B][/QUOTE]

Hehe ja alltså jag hade nog fan misshandlat mig själv om det hade vart jag...

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakubbanach
Hehe ja alltså jag hade nog fan misshandlat mig själv om det hade vart jag...

Jag hade nog gjort något värre än så om jag klantat mig så illa

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Gjorde ett riktigt fint misstag häromdagen.

Satt på jobbet, och anslöt hem med RDP, tänkte kika lite på filservern.
Startar RDP på hemdatorn, får ingen anslutning... Hmm, skumt, tänkte jag. Kollar ping... får inget svar. Kollar routern, och ser den inte i anslutningarna. Fuck, tänkte jag, nu har den gått och dött av värmeslag i garderoben eller nåt!
Gick och grubblade på det hela dagen, och funderade på hur man skulle lösa kylningen, tills jag kom hem och kom på att jag drog ut nätverkskabeln till servern dagen innan. ^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Ryzen 9 3900X | 64 GB Corsair Vengeance RGB PRO | MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB | Corsair Graphite 760T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DARK0
Sedan har jag i mina begynnelsedagar även lyckats med att fullständigt radera enhet C till den utsträckning att datorn fick kasseras. Fråga mig inte hur för jag vet fortfarande inte!

Sådant klassas som säker radering

Har själv gjort ett antal av de vanliga tabbarna, har dock en som sitter mer än andra.

Hade precis fått hem en "ny" server en 1u Dell PowerEdge 1850. Av någon anledning så var min polare och hans unge hos mig medans jag höll på att byta lite fläktar, sätta in mer ram osv under tiden som jag gjorde detta så komemr flickvännen på stick kontroll

när vi kommer upp ska jag dra på locket och köra en test boot in me psu kabeln och igång med aset.

Dånar som fan i ca 1sek sen luktar det rök m.m blir förvirrad då jag vet att jag lagt alla skruvar och annat löst utanför chassit samt kontrollerat innan jag gick för att öppna dörren så jag öppnar lådan igen och ser 5 skruvar 1 mutter och efter lite letande efter mer hittar jag en kulspetspenna + att stora delar av kortet är fuktigt.

Då har min polares unge vart nyfiken krypigt upp till lådan dratt ner skruvarna från bordet (servern låg på golvet) pissat på sig och krypigt ur och stött till pennan som gömdes.

slutsats: små barn skall hållas i bur och flickvänn förses med lämplig propaganda så man får va ifred.

btw blev till att fixa nytt mobo annars klara sig allt på nån vänster

hehe kom på en grej till va och köpte en dator från en snubbe på blocket den har inget OS osv så hos honom ser det bra ut å han drar in i bios å visar hdd storlek osv.

när jag kommer hem och har lagt in xp sitter å tar hem drivrutiner osv så botar den om hmm tänker jag blev den varm nu eller, bör tilläggas att de fläktar som fans va cpu och gpu kylning.

Men datorn bootar igen och jag fortsätter och tar hem core temp för att ha lite koll. det går en stund sen gör den samma sak fast nu börjar den reboota varje gång den ska in i window.

Jag drar en liten ramsa tar ur kablar och öppnar åbäket allt verkar va korrekt men så ser jag att han inte kopplat in stereo uttagen till fronten de måste jag ju ha säger jag och trycker dit kabeln då slår det mig att han kanske kopplat nått mer från fronten fel.

kollar lite snabbt i mobo manualen och ser att han vänt på reset kontakten. vänder och efter det inga problem alls.

Då jag på frågan varför han skulle sälja fick svaret att han hade det som hobby att bygga och sälja . blir jag nu nyfiken och kollar på kvittot som säger att det levererats den 21/11-07 och kostat strax under 7000 och jag köpte för ca 4000 möjligt att han tala sanning men personligen så tycker jag mest att det känns som att han kopplat fel och sen inte kunnat komma på va fan felet va utan gick på att det va någe som inte passa å besluta sig för att sälja och ta förlust.
han hade den inte ens en månad inga värsting grejjer men betydligt bättre änn min gamla skit som duger tills man får råd med ny bygge.

slutsats: blocket är bra ibland

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-A
Sådant klassas som säker radering

Har själv gjort ett antal av de vanliga tabbarna, har dock en som sitter mer än andra.

Hade precis fått hem en "ny" server en 1u Dell PowerEdge 1850. Av någon anledning så var min polare och hans unge hos mig medans jag höll på att byta lite fläktar, sätta in mer ram osv under tiden som jag gjorde detta så ringer det på dörren och det vissar sig att flickvännen kommer på stick kontroll när vi kommer upp säger jag att ja bara ska dra på locket och köra en test boot sagt och gjort in me psu kabeln och igång med aset dånar som fan i ca 1 sek sen luktar det rök m.m blir jätte chokad då jag vet att jag lagt alla skruvar och annat löst utanför chassit så när jag väl öppnar igen ser jag 5 skruvar 1 mutter och efter lite letande efter mer hittar jag en kulspetspenna + att stora delar av kortet är fuktigt. Då har min polares unge vart nyfiken krypigt upp till lådan dratt ner skruvarna från bordet över pissat på sig och krupigt ur så att pennan gömdes.

slutsats: små barn skall hållas i bur och flickvänn förses med lämplig propaganda så man får va ifred.

btw blev till att fixa nytt mobo annars klara sig allt på nån vänster

Var det någon som förstod detta inlägg?

Visa signatur

okim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av okim
Var det någon som förstod detta inlägg?

Ja, tillräckligt bra för att flina lite iaf

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av okim
Var det någon som förstod detta inlägg?

Ja.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

klart man fatta. Och som sagt, barn skll hållas borta. Fan vet vad de kan hitta på

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
klart man fatta. Och som sagt, barn skll hållas borta. Fan vet vad de kan hitta på

Och hundar!

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem

jag har en bra jag bara måste berätta.
Brukar vara den som monterar fixar datorer åt polare och när jag var hos en polare och skulle hjälpa han koppla in några fläktar mm. När jag kopplat in allting så var jag tvungen att gå på toa(innan vi hade startat den) då ville min polare vara lite rolig(inte så smart) på vissa nätaggregat så finns det ju en Switch från 230V - 110V han ändrade den till 110V bara för att bevisa att jag gjort fel eller nåt sånt, han trodde den bara inte skulle starta. Det slutade med att när jag kom tillbaka så test startade vi datorn och hela datorn small och det började brinna runt CPU sockeln + att hela huset vart svart samtididgt :D. Hade väldig ångest efteråt tills jag såg vad han hade gjort
Inte en del i datorn funkade efteråt

Visa signatur

GameMachine |Intel I7-3770K 3.5GHz @ 4.8GHz | Corsair H80 | Corsair Vengeance 1600Mhz 16gb| EVGA Nvidia GTX980 | ASUS P8Z77-V | OS HDD: 2x SSD 840|

Permalänk
Medlem

(jag tänkte berätta om en kärring som gjorde en tabbe.. ;P

det va för 2 år sedan.. jag gick la i nian lr nått.. och skulle ut på prao.. jag valde att va på jva pc center i min hemort för att jag känner de som jobbar där..

första dagen jag va där kom det in en kärring med sin dator.. och dvdspelarens skivhållare(den där plattan som matas ut) satt det en kaffekop och hon sa det att hennes kaffekophållare hade gåt sönder... (igentligen dvd-spelaren) och vi kunde ju inte hålla os för skratt... men när vi hade förkarat vad en dvd va så började hon också skratta... haha!

Visa signatur

jag har ett fult chassi, men jag är glad ändå!. .

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ar1as
(jag tänkte berätta om en kärring som gjorde en tabbe.. ;P

det va för 2 år sedan.. jag gick la i nian lr nått.. och skulle ut på prao.. jag valde att va på jva pc center i min hemort för att jag känner de som jobbar där..

första dagen jag va där kom det in en kärring med sin dator.. och dvdspelarens skivhållare(den där plattan som matas ut) satt det en kaffekop och hon sa det att hennes kaffekophållare hade gåt sönder... (igentligen dvd-spelaren) och vi kunde ju inte hålla os för skratt... men när vi hade förkarat vad en dvd va så började hon också skratta... haha!

det där är fler som verkat tro jag säger bara detta folk som inte vet hur en dator funka ska fan inte ha datorer heller

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen
det där är fler som verkat tro jag säger bara detta folk som inte vet hur en dator funka ska fan inte ha datorer heller

Instämmer fullständigt!!

Vet väl ffs alla att det är en läskhållare som max får hålla 33cl-burkar annars slits den ju ut!

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/