WD:s nätverkshårddisk tillåter inte delning av film, musik

Permalänk
Medlem

w00t, hur fan tänker dom. Inte direkt smart för försäljningen.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Löjligt! Film och musik är ju i princip den enda anledningen till att jag skulle skaffa en nätverkshårddisk. Det enda som tar stor plats iaf.

Men .flac och .mkv (matroska) finns inte med!! hihi.. då är det ju nästan lungt ju.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Avstängd

aa den kommer man köpa ... NOT xD

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem

Man kan ju dela saker lagligt med. Jag tycker bara att dom sätter käppen i hjulet för sig själva. Om jag skulle köpa en nätverkshårddisk så är den definitivt uträknad.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iGNiTiON
Logiken hos vissa är så otroligt färgstark. Hur fan folk tänker är svårt att förstå ibland. Om ni inte vill ha en begränsad produkt så är det bara att avstå ifrån att köpa den.

Saken är den att när det bara finns begränsade produkter så har man inte längre något val. Folk är oroliga för att fler tillverkare ska lägga in något sådant (eller värre).

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk

Kommer så klart inte fungera och väldigt få köper in det. De flesta fildelar idag så vad är poängen med en nätverkshårddisk om man inte kan fildela??

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wizzler
nä det är den väl inte ... men om företaget väljer ett sånt spår så får man respektera det väl. + deras officiella uttalande handlar väl mer om att dom inte kunde fixa licenser för filtyperna.

Wow. Ja det var ju ett förhållningssätt antar jag. Att respektera och opponera sig är två vitt skilda saker. Detta med att respektera andras val har sina gränser. Låter trevligt att du respekterar valet mord också, som du så fint tog upp längre upp.

För att få respekt måste man göra skäl för det, man kan inte välja vad man vill och sedan slänge sig med att man får "respektera andras val".

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Rar, 7z och Zip finns inte med på listan. De är verkligen idioter.

Lol, played....

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Så fruktansvärt korkat. . . När ska folk förstå att det inte är förbjudet att fildela sålänge du bara fildelar freeware elr bara fildelar till dina "nära och kära".

jag läser in alla mina skivor och filmer, sen streamar jag dem över nätverket. så mycket smidigare än att leta efter skivorna och dessutom så kan man ju skapa sina egna playlists osv.

Dessutom är det kanska klumpigt av ett företag som är så stort inom HDD branschen att oponera sig såhär, det är ju fildelningen som gör så att de överlever.

Visa signatur

Här är internet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterthegreat
Bilar idag begränsas redan till en viss hastighet för att man inte ska kunna köra hur fort som helst, fast gränsen ligger rätt högt, 200km/h har jag för mig.

Vissa bilar har mycket riktigt en elektronisk fartspärr. Denna brukar ligga på runt 250km/h, men är inga problem att få bortplockad i efterhand för en lagom peng ;).

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Som vanligt bland sweclockers medlemmar saknas förmågan att tillgodogöra sig innehållet i en nyhet.

Verkligen. Läser folk ens längre än ingressen innan de slänger sig på forumet?

Permalänk
Medlem

Frågan är varför WD gör detta, är knappast deras problem om deras produkter används i olagligt syfte. Känns mest troligt att mediaindustrin har en slant med i bilden.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterthegreat
Bilar idag begränsas redan till en viss hastighet för att man inte ska kunna köra hur fort som helst, fast gränsen ligger rätt högt, 200km/h har jag för mig.

OfT: En sanning med modifikation.

En del bilar har en elektronisk fartspärr. Det gäller framförallt de tre stora tyska märkena BMW, Audi och Mercedes. Spärren brukar ligga vid 250 km/h och finns främst pga. två anledningar. Dels har tillverkarna gjort en deal med den tyska staten om att lägga spärren på 250, dels för att dessa bilar ofta har en mycket kraftfull motor som klarar av att slunga iväg bilen i hastigheter en bra bit över 250 km/h samtidigt som bilen i övrigt inte är byggd för detta. Tar man bort fartspärren och pushar bilen för hårt utan att ha uppgraderat de komponenter som inte klarar av att pushas högre än 250 km/h kan allt möjligt hemskt hända. Man kan tappa kontrollen över bilen helt, bromsarna kan överhettas och däcken kan explodera.

Visa signatur

NEVER stick your tongue on my VapoChill :)

VapoChill XE 3.2Ghz@4.2Ghz

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt läst allt men är det inte bara att packa ner dom till .rar filer eller något? :S

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
Alban!?

Orka vara du! och du snackar om stavning? hur är det med din egna stavning?

sen finns inte? Sedan ska det vara!

Sen finns visst i svenska språket, http://g3.spraakdata.gu.se/saob/index.html

Skall man klaga på att något ord inte finns med i svenska språket så kan det vara bra att verkligen veta det också...;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Har inte riktigt läst allt men är det inte bara att packa ner dom till .rar filer eller något? :S

Det går bra att ändra filändelsen till .hej eller ta bort filändelsen helt. I värsta fall tar det väl någon extra sekund för mediaspelaren att identifiera formatet.

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att se försäljningsstatestiken på denna produkt om ett år jämfört med andra WD produkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Skulle vara kul att se försäljningsstatestiken på denna produkt om ett år jämfört med andra WD produkter.

Ja men dock tror jag inte WD skulle vilja se det

Permalänk
Medlem

Men är de inte kloka på WD ???

Tydligen inte ******* är de

Nä skall man ha en nätverksansluten disk så skall man köpa en annan låda
helt klart ett stort misstag av WD

De framstår som några kärringar som viker för film/musik bolagen man kan inte annat än att sucka åt dem

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Hur många är det som använder WD's Anywhere då?

Visa signatur

C2D E8400, X48-DS5, 4Gb RAM, HD4870
Barton2500+, Asus A7N8X-E-Deluxe, 1Gb RAM, 7600GS
Hackad MyBook W.E. 500Gb

Permalänk

Helt onödigt WD, vill man använda den som piratserver kan man ju bara zippa filerna?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Ha, ett gott skatt fick man sig.

Varför lägga in en sådan begränsing i ett program som man inte behöver.
Vet inte hur begränsande det är att bara en person hemma kan se samma film eller lyssna på samma låt samtidigt.

Det hela känns som något WD gör för att göra olika organisationer nöjda, men som ändå inte begränsar användaren något.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 3770K | Corsair 4x8 GB 1600Mhz | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC | Fractal Design Newton R3 600W | Noctua NH-D14 (moddad) | Win8 Pro | Samsung SSD 840Pro 256Gb | Barracuda 3TB | Samsung DVD

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så som någon skrev längre upp i tråden att WD är rädda
för att bli stämda av film-/musikbolagen i USA. Där kan man ju bli
stämd om man släpper en fjärt på fel ställe för fan.
Eller som en kille i USA som fick en kondom i sin hamburgare och klagar på
stress, sömnsvårigheter osv efter detta??? Vill han få pengar av BK eller??

Håller med om att själva idén med denna produkt känns helt onödig.
Att dom inte istället sket i att lansera den, så hade dom ju sluppit all
utvecklingskostnad. Dom lär ju inte tjäna in dom pengarna på försäljning
av den i alla fall

Permalänk
Avstängd

Shysst dörrstopp, men åt helsicke för dyr för min del..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Rent affärsmässigt är det ren idioti eftersom det ger en begränsning på kunder som vill köpa den. Oftast brukar man ju vilja lägga till fördelar för att vara konkurenskraftig, så som en bittorrent client förinstallerad eller nått.

Men deras argument om att det inte går att verifiera om det är lagligt eller inte är ju larvigt. Applikationstillverkare och speltillverkare då? Ville inte de vara med och sponsra WD för "kopieringsskydd"? För det känns som nån på WD fick en fin liten bonus av musik/filmindustrin för att göra detta...

/Calle

Permalänk

ja lär ju köpa en sån not, vem håller i denna idioti!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

alla tänker pirat här?

Tänk om du åker utomlands och tar med laptopen, bara att ansluta till sin Hårddisk hemma och kolla på film, spara viktiga arbetsfiler, lägga in bilder tagna på resan osv. Man har ett stort utrymme hemma som man kan ansluta till jorden runt (omman har tillgång till internet dvs.)

Det finns garanterat folk som kommer att älska detta. Men hursomhelst, jag hatar det. Mer frihet ska det vara, inte mindre.

Permalänk
Medlem

bra att man vet detta. kommer ALDRIG köpa något sådant.

Det betyder att om JAG tittar på en film, så kan en anna person inte lyssna på sin musik från jobbet???

dåligt, betyder inte alls att något olagligt sker.

Permalänk
Medlem

Vilken dålig PR för WD detta blir, jag försöker undvika företag som inför begränsningar på sina saker (DRM etc) så det blir nog ingen hårddisk från WD även om jag inte skulle påverkas för att jag aldrig skulle använda deras programvara...

Permalänk
Medlem

Det står ju "Om man inte använder Anywhere Access har hårddisken inga begränsningar, men att dela filer på Internet kräver då att man är mer insatt i nätverk."

Det är alltså programmet (?) Anywhere Access som har begränsningen och inte själva disken.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >