Permalänk
Medlem

Hjälp med webbsidestrul

Hej! Jag har fått till uppgift att fixa till lite småfel med bland annat länkarna på denna webbsida: http://fredsmuseum.se/ung.asp

Som ni ser ligger länkarna med olika avstånd och på en del sidor hamnar de för långt åt vänster, eftersom det inte är jag som gjort sidan känner jag mig lite lost så jag skulle behöva lite hjälp... I vissa webbläsare har jag även märkt att innehållet på de olika sidorna (kontakt, bilder) hamnar felplacerat.

Tack på förhand

/Oskar

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

USCH!
Koden är hemsk!
<div align="center">
<div align="left">
<div align="center">
<div align="left">
<div align="center">
<div align="right">
<div align="justify">
<div align="right">
<div align="center">
<div align="left">
<div align="center">
<div align="left">
Sådant här gillar man inte

Sätt border="1" i <table> taggen och börja rätta till där ifrån.
Dreamweaver är en bra editor som kanske kan hjälpa dig lite på traven annars.

Visa signatur

Liten nisse dator hittar, och i denna de nu tittar. Nisse flexskiva vill vara, då datorn fil på honom spara.
Nisse inget skrivskydd har, så nisse slutar sina dar.

Permalänk
Medlem

ja jag fattar inte vad hon har gjort ärligt talat, tack för svaret

EDIT: Vad gör jag åt alla align-koder?

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Skulle inte ha så fet text, sen skulle jag välja en annan font (något åt verdana-hållet). Men det ser bra ut annars

"ALLT SOM BEHÖVS ÄR ETT INTRESSE OCH ETT GOTT HUMÖR!" <- som den textbiten ser ut borde det andra också vara, fast lite större

Permalänk
Medlem

kasta all kod, behåll designen och börja om. Den såg katastrofal ut...

Permalänk
Medlem

okej jag håller på med en ny sida nu, tanken är väl att få upplägget ungefär likadant som den gamla fast utan alla buggar osv.. men jag undrar en sak, varför ser inte sidan ut som den gör i dreamweaver när jag kollar på den i firefox / IE?

Jag tänker då på att texten flyttas en bit upp typ och blir mer ihoptryckt i de olika läsarna... varför? :((

http://fredsmuseum.se/fred/index.html

Grymt tacksam för svar..
/oskar

EDIT: Bakgrunden är bara tillfällig för att se ungefär hur texten placeras osv. (ser ut som skit, jag vet)

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X