Lite frågor om ett ASROCK Moderkort. [BILD]

Permalänk
Avstängd

Lite frågor om ett ASROCK Moderkort. [BILD]

Tjenare. Tänkte fråga er lite om detta moderkortet. (innan jag köper edet) http://www.multitronic.se/index.php?prod=4COREDUAL-SATA2 Som ni ser så står det i specsna att mobot inte har PCI-E 16X eller 32X. Men på bilden så visas det att moderkortet har PCI-E Slott. En fråga till kommer en ninja att gå på moderkortet för jag har kollar upp det och det verkar vara att min Ninja scythe får plats. Men tänkte fråga er innan. Sen står det PCI-E på mobot med =/.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Det är en PCIe x4 i sockel för x16.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd

Så man kan köra ett 8800gts på mobot?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

http://www.asrock.com/mb/vga.asp?Model=4CoreDual-VSTA&s=775

Ja det kan man, men jag vill ändå varna för det här moderkortet, jag har precis turligt nog blivit av med mitt.. det är väldigt känsligt för vilka komponenter man använder och har dålig kompabilitet, och inga uppdateringar har gjorts för att förbättra detta.. Dessutom, förutom PCIe x4, så får du t.ex. Sata 150 och inte 300.. Så ta ett annat kort..

Permalänk
Medlem

ASROCK är väl ASUS dotterbolag som får alla 'dåliga' budgetkomponenter?
Skulle inte röra deras moderkort med en 5 meter lång pinne...

Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående talare, ta ett budget Gigabyte om inte annat, samma pengar, betydligt bättre kompabilitet. Asrock är Asus budgetmärke, med vad allt det innebär..

Permalänk
Avstängd

tar gigabytet ddr3200 då?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Nej det gör det inte, men med tanken på vad nya ddr2 minnen kostar så skulle det bara vara otroligt korkad att inte köpa ett "riktigt" moderkort. Dessutom så förlorar man prestanda genom att köra ett 8800gt på en PCIe port som bara klarar av 4X i stället för 16x som det ska va.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Avstängd

ahaa. är det på det viset =/. Då köper jag då hellre gigabytet då. :). Men jag ser att gigabyte moderkortet bara har plats för en IDE anslutning och jag har en sata2 och en IDE hdd samt en DVD brännare (IDE)

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
ahaa. är det på det viset =/. Då köper jag då hellre gigabytet då. :). Men jag ser att gigabyte moderkortet bara har plats för en IDE anslutning och jag har en sata2 och en IDE hdd samt en DVD brännare (IDE)

jag köpte ett moderkort igår och det var också bara en ide plats. och jag har lika som dig. en ide disk och en brännare. det är ju lite svårt att installera windows med bara en av dom 2 ikopplade. så nu är en sata dvd brännare beställd från db.

Visa signatur

E6600. 2048 ram, XFX 8800GT

Permalänk
Avstängd

okok :). Ska kolla upp en Sata DVD då.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Vad är det för problem att ha läsare och disk på samma kabel då?
Jag har kört med det så länge jag kan minnas. Inte stött på något problem om att den inte vill boota osv.

Har läsaren längst ut på kabeln, byglad som slave. Sen disken under byglad som master.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Avstängd

kan man ha det?, min brossa sa att det inte gick =/. (Jag har aldrig provat själv så jag vet inte ^^)

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
kan man ha det?, min brossa sa att det inte gick =/. (Jag har aldrig provat själv så jag vet inte ^^)

Det fungerar alldeles utmärkt har haft det sedan min första dator så varför skulle det inte fungera nu

Visa signatur

I'm a big advocate of financial intelligence.

Permalänk
Avstängd

okok. tackar för tipset :D. då är det lungt. (Super gött ^^)

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<