Asus P5K P35 VS Gigabyte GA-P35-DS3 iP35

Permalänk

Asus P5K P35 VS Gigabyte GA-P35-DS3 iP35

Tänkte passa på nu när både Datorbutiken och Komplett har sina erbjudanden.
Vilket av dessa två moderkort borde jag köpa ifall jag ska köra med:
Quad Core
GeForce 8800GT
En hårddisk

Hade inte tänkt överklocka.

Gigabyte GA-P35-DS3 iP35
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GIGP35-D...

VS

Asus P5K P35
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=335010

Tack!

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk

Jag skulle valt Gigabyten.
bl.a för att Asus har vissa rykten om att deras moderkort har olika slags problem.

Jag kan slå vad om att alla andra kommer rekommendera Gigabyten ;P

Permalänk
Medlem

Hej jag kör(3mån) oklockat med dessa delar som DB monterat ,den går hur bra som helst för mig iallafall,du kan nog ta vilken du vill,det är 2 riktigt bra kort !
Antec P182
Asus P5K iP35
C2D 6750 + Zalman CNPS9700/ idle 22-23 grader
Corsair XMS-6400C4 2x1024/4-4-4-12
Corsair HX620W
Asus 8800GTS 320MB
Vista 32

Lycka till

Permalänk
Medlem

INTE ASUS.... massa problem... hade asus p5k deluxe forut,,, rma och fick ett gigabyte istallet...

Permalänk
Hedersmedlem

P5K, jag har haft det i några månader nu.. funkar skitbra! Klockat lite och inga problem alls:) (dock så är det sant att vissa asus moderkort har massa fel o.s.v. P5N-E SLI t.ex. men detta funkar klockrent!)

Permalänk
Medlem

Man får inte glömma att Gigabyte har både rs232 och paralellport, kan va bra. Speciellt om man har hembyggd display eller nån gammal serie manick som kräver detta. Ibland funkar ju inte de där adaptrarna så bra.

Jag beställer gigabytebrädan.

mvh

Visa signatur

A8N5X|X2 4400|2x BallistiX Tracer 1024MB| Asus 7800GTX

Permalänk

Tackar för hjälpen!

Får nog bli Gigabyte GA-P35-DS3 iP35 för min del.
Hade ju tänkt köpa från Datorbutiken, och nu undrar jag:

Har man möjlighet att hämta från butik?
Vart ligger isåfall butiken?

Har letat på deras sida fast jag hittar inge. Kan säga att jag knappt är vaken så

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Inaktiv

Ska vi gå in och leta på sidan för att du är trött?

Asus verkar helt förlorade egentligen bara deras problem med hårddiskar är ju löjligt och har pågått länge över flera generationer moderkort. De skiter i problemen och jag har förlorat allt förtroende för Asus.

Permalänk

Så man ska välja Gigabyten istället mao.? Jag väljer nämligen mellan samma kort. Men vissa säger ju att Asus alltid funkar medans Gigabyte strular. Svårt och veta hur man ska göra..

Men min fråga är om Asuset är lika klockvänligt som Gigabyten verkar vara?

Nån som kan ge nån input på detta så vore det great!

Visa signatur

| Q6600 G0 @ 3,4Ghz | Ultra Xtreme 120 | ASUS P5K Premium | 8800 GTS 512mb | Corsair Twinx 2x2gb PC6400 | 2.5TB SATA | Corsair HX620 | X-Fi Extreme Music | 20" BenQ | Lian-Li PC1000 |

Permalänk
Medlem

Jag har DS3an. Valde också mellan P5K och DS3, men hade sett fler positiva omdömen på DS3 så valde det då det verkade vara ett bra val garanterat. Kör nu 3.2ghz 8x400 på min E4300, det är 77% överklock och det får man säga är bra. Man kan säkert gå högre om man vill.
Rekomenderar därför DS3 som en budgetklockare.

Läst mycket bra om P5K också och det verkar ju vara ett vettigt kort. Vilket du än väljer lär du inte bli besviken.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr. Sean White
Så man ska välja Gigabyten istället mao.? Jag väljer nämligen mellan samma kort. Men vissa säger ju att Asus alltid funkar medans Gigabyte strular. Svårt och veta hur man ska göra..

Men min fråga är om Asuset är lika klockvänligt som Gigabyten verkar vara?

Nån som kan ge nån input på detta så vore det great!

Det är tvärtom?
Asus strular hela tiden men Gigabyte är hur pålitlig som helst.

btw så funkar mitt Asus P5K klockrent.

Permalänk

Tack för hjälpen!

Beställde Gigabyte-kortet.
Återigen, tackar för all hjälp!

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

sen är ju inte gigabytes kort made in heaven heller, men strunt samma

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk

Jag orkade inte hålla på och fundera längre.. blev ett Asus. Får se hur det funkar Tack för hjälpen iaf.

Visa signatur

| Q6600 G0 @ 3,4Ghz | Ultra Xtreme 120 | ASUS P5K Premium | 8800 GTS 512mb | Corsair Twinx 2x2gb PC6400 | 2.5TB SATA | Corsair HX620 | X-Fi Extreme Music | 20" BenQ | Lian-Li PC1000 |

Permalänk
Medlem

Jag valde DS3 av dessa för att det har parallell- och serieport, vilket jag har större nytta av än 2xEthernet.

Asus moderkort har alltid fungerat klockrent för mig, så jag hoppas Gigabyte är lika bra - har inte fått hem det ännu.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag vet så tog man bort allt vad antika portar heter på Rev 2.0.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Antika eller ej, jag behöver dem.

Om det är Rev 2.0 som säljs av Komplett så stämmer ej specen som står skrivet där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pwnas.
Antika eller ej, jag behöver dem.

Om det är Rev 2.0 som säljs av Komplett så stämmer ej specen som står skrivet där.

De har nog någon finstilt text någonstans om att de reserverar sig för tryckfel osv.

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me