Klocking Vad gör man när inte datorn startar?

Permalänk

Klocking Vad gör man när inte datorn startar?

Hej

Vad gör man när inte datorn startar?

när man har Klockat?

Permalänk

Clear cmos.
Brukar finnas en bygling nära batteriet.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

Om byglingen inte finns så tar man loss batteriet, tar ut strömkabeln till nätagget (den från vägguttaget såklart) trycker en gång på knappen på datorn för att tömma den lilla ström som finns kvar i systemet.

Koppla sedan in allt igen så är cmos nollat igen.

Permalänk
Medlem

Har samma problem. Tyvärr löste det sig inte genom att köra clear cmos eller ta ut batteriet.

Vad är steget att ta efter det? Innebär detta att jag har sabbat någon hårdvara?

Permalänk
Avstängd

Du gjorde väl inte det när strömmen var på? annars kan du sabba moderkortet, det har jag gjort en gång

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Nepp, hade strömmen av.

Permalänk
Medlem

jag hittar inte Clear cmos saken på mitt moderkort de enda jag kan se är Batteriet. (behöver dpcl onte Clear cmos då mitt system fungerar fin fint)

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Kolla i instruktionsboken för moderkortet, Rolle90. Om du har kvar den. På mitt moderkort står det JBAT1 på den och består av 3 piggar med en jumper mellan 2 av dem. Verkar vara det vanliga om jag fattar rätt, ibland kan det nog vara en switch också.

Permalänk

ta ut batteriet och sätt tillbaks det igen sen. Om lampan inte lyser på mobo kan det vara fel på nätagget

Visa signatur

|| Intel Quad Q6600, 3.6Ghz @ 1.46v ||||GIGABYTE X38-DQ6- F7||Corsair DOMINATOR 2GB DDR2@1066mhz||XFX8800GTS 512mb@800/1920/2170 (24/7)||Corsair HX620W||WD320GB||Cooler Master STACKER 832|| Tuniq Tower 120||Windows Vista Ultimate x84||HPW2207