Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ATI
Ljusa:

1. San Miguel
2. Pilsner Urquell
3. Carlsberg Export

Mörka:

1. Guinness
2 .Bemish
3. KillKenny

Måste hälla med om San Miguel där asso, den klår de mesta den asso.

Permalänk
Medlem

Det blir att man dricker mycket mörkt öl i dessa vintertider.

Förutom en flaska Black Grouse inhandlade jag följande på bolaget igår:

Falcon Julmumma
Young's Winter Warmer
Newcastle Brown Ale
Oppigårds Golden Ale (druckit deras Winter Ale innan och älskade den)
Underlig Jul (dyr jävel från Norge, namnet ger höga förväntningar)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Chimay
Där har ni lite kultur.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

This is dah shit!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

MrFunkY mmm backs <3 Drack sjuka mängder becks när jag var utomlands i sommras då det var typ den enda som fanns ute.

Permalänk

Brooklyn lager är en stor favorit, Red Seal Ale, Staropramen Granat och Hoegaarden ligger inte långt efter. Detta beror dock helt på vilket tillfälle man dricker ölen, ibland kan det vara att föredra en Corona Extra eller San Miguel.

Jag gillar iof nästan all öl, kan bara komma på ett fåtal som har varit riktigt äckliga, rotterdam, holba och rembrant, sen är jag inte särskillt förtjust i norrlands heller.

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Inaktiv

Hur har ni/ska ni ladda upp inför nyår då :D?

Själv ska jag nog köra på:

12st becks
2st hobgoblin
2st chimay
2 Hoegaarden

Permalänk
Medlem

Corona, miller och budwiser är goda öl, i den ordningen. Corona med en limeklyfta till, det är fina grejjer det.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Inaktiv

Lappa blää, blasköler som knappt smakar ngt mer än vatten allihopa jue =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Lappa blää, blasköler som knappt smakar ngt mer än vatten allihopa jue =(

Corona är gott... men endast med lime (eller annan citrus-frukt) i. Annars är det bara blaskigt.

Vet ni, att älska i en eka och Budweiser har en likhet. Båda är jävligt nära vatten!

Själv fick jag en fin julklapp av några vänner En "fruktkorg" med glögg, pepparkakor, en chokladtomte, ett äpple och 4 olika ölsorter jag inte har provat (Bishop's Finger, Oyster Stout, Spitfire och Cocker's Hoop). Och förstås ett stort stop

Annars har jag laddat upp med Newcastle Brown Ale och Pilsner Urquell.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando

Vet ni, att älska i en eka och Budweiser har en likhet. Båda är jävligt nära vatten!

Det där förlorade en hel del under översättningen från engelska.

Men för att inte komma helt från ämnet så måste jag ju lägga till att jag här bredvid mig har en Newcastle Brown Ale.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kax
Det där förlorade en hel del under översättningen från engelska.

Men för att inte komma helt från ämnet så måste jag ju lägga till att jag här bredvid mig har en Newcastle Brown Ale.

God öl, men fuskigt med karamellfärg.

Inför nyår har jag laddat upp med whisky, Innis & Gunn samt Kilkenny.

Det som intresserat mig mest på ölfronten på sistone är dock Oppigårds Golden Ale och Chimay.
Oppigårds för att det helt enkelt är ett jävligt gott "vanligt" öl med tydlig och kraftfull beska. Chimay för att jag fick upp intresset för belgisk öl, jävligt gott var det dessutom. Tips på fler belgiska, någon?

Permalänk
Inaktiv

Höken testa orval, den är ritkgit fin med!

Permalänk
Medlem

här har ni något att roa er med när ni sitter hemma och njuter av en kall öl efter jobbet!

http://www.internetstart.se/download/spel/biershooter.swf

Mariestad gillar jag nog bäst, eller ngn spansk öl. Sofiero får jag inte ner ens

Permalänk

Fick 3 flaskor Chimay på Nyårsafton! Blå, vit & röd. Förbannat gott öl helt enkelt, finns inte så mycket mer att säga

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Åbros 5,2:a är jävligt god. Att korka upp en sån när man kommer hem från jobbet på en fredag och ta första klunken är... njutning!

Permalänk
Medlem

Blivit en del Carlsberg hof, export och heineken, röstar väl på dom då

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
God öl, men fuskigt med karamellfärg.

Inför nyår har jag laddat upp med whisky, Innis & Gunn samt Kilkenny.

Det som intresserat mig mest på ölfronten på sistone är dock Oppigårds Golden Ale och Chimay.
Oppigårds för att det helt enkelt är ett jävligt gott "vanligt" öl med tydlig och kraftfull beska. Chimay för att jag fick upp intresset för belgisk öl, jävligt gott var det dessutom. Tips på fler belgiska, någon?

Tips på belgisk: Leffe. Riktigt god öl tycker jag.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
God öl, men fuskigt med karamellfärg.

Om ölen är god, vem bryr sig om att det är karamellfärg i?
Känns den inte tillräckligt "äkta" då?
Löjligt, säger jag, löjligt!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Left hand Milk stout!

[

Den här köper jag ofta. Tycker den är skitgod!
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1521&Bu...
Kul sida: http://www.ratebeer.com
http://www.ratebeer.com/Beer/left-hand-milk-stout/12028/

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Citat:

hehe, den här köpte jag i nyår. Ganska god var den faktiskt, även om flaskan imponerar ännu mer Ville behålla flaskan som prydnad, men fick inte göra det för flickvännen :/

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Citat:

En sådan skall avnjutas ikväll.

Annars är mina favoriter, Staropramen i alla dess former, Guinness och Kilkenny.

Permalänk
Vila i frid

Lite beroende på tillfälle.

En varm sommardag är det gott med en bunt kalla Grolsh eller några Kronenburg 1664.

Om man går ut och bara ska drick någon enstaka Öl. Så är Kilkenny gott, då på kran. I andra hand kommer Guinness.

Till en grillad köttbit är det gott med Ale, newcastle är fina, spitfire är oxå en favorit.

Permalänk
Medlem

Tänkte inhandla lite öl imorgon (idag). Någon som vill komma med tips på nåt kul och ovanligt att testa? Tyvärr så har jag testat det mesta på Systemet (av flaskölen då), men de brukar ju få in nya sorter då och då.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

Tyvärr, har inga tips, iaf inte på någonting ovanligt.

Undrar dock själv lite om någon känner till någon öl av typen altbier på systemet ? Drack en ölsort i USA i somras som var så jävla god. Ölen heter Alaskan Amber Ale, som ju självklart inte finns på systemet, men läst till mig på ratebeer.com ( http://www.ratebeer.com/Beer/alaskan-amber/13/ )att den är av typen altbier. Har försökt söka men den enda altbier ölen jag hittat på systemet är http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=83178&B... som kostar 27.60kr och måste beställas i 12-pack !

Kanske känner ni till nån företag på internet som säljer olika öl, helst tysk sida. Skiter i om man åker på skatten, är så sugen på att få tag på nån liknande öl den jag drack i USA

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Miller
Newcastle
Guiness

Permalänk
Medlem

För tillfället är nog Staropramen granat favoriten

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
God öl, men fuskigt med karamellfärg.

Inför nyår har jag laddat upp med whisky, Innis & Gunn samt Kilkenny.

Det som intresserat mig mest på ölfronten på sistone är dock Oppigårds Golden Ale och Chimay.
Oppigårds för att det helt enkelt är ett jävligt gott "vanligt" öl med tydlig och kraftfull beska. Chimay för att jag fick upp intresset för belgisk öl, jävligt gott var det dessutom. Tips på fler belgiska, någon?

Beror lite på vad du gillar, belgien har finfina veteöl samt underbara trappistöl.

Ska du dricka nått riktigt gott så är det Westmalle doppel du ska prova, den är så jävla fin! Duvel, Chimmay Blau och Rot och Rochefort även de ligger högt på listan

Var inne på en pub i belgien som hade 250olika sorters öl, där kunde man prova ett gäng.

De hade Kwak i specialglas i träställning, där fick man lämna ifrån sig en sko som de hissade upp i taket när man beställde den för att det förr i tiden var så många som snodde med sig glasen hem.

Prova dock _ALDRIG_ Bush, typ 13-14procentig öl som smakade ren sprit med ölessans, usch!

Hoegarden Gran Cru var en liten favorit när jag var nere i belgien, köpte man ett 4-pack så klarade man sig typ tills man gick ut.

Ute på krogen gick det ned en mängd Stella Artois, jävligt lättdrucken.

Rekomenderar att ta en liten tur ned till belgien och prova själv! jag hängde i Ghent och det var en trevlig håla, med helt okej partygata Oberstrate där det gick vilt till!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Big boss tycker jag är schysst. Porter med ~9% eller något har jag för mej.
San miguel är också god om man gillar ljusa öl. Köpte St Peters cream stout häromveckan och den var rätt schysst. Svart till färgen med fyllig smak, ltie åt kaffe-hållet.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450