Rejäl prissänkning av Eizos 22 och 24"

Permalänk
Medlem

Leveransklar även för mig, har man rejäl tur så kanske man hinner få den redan imorgon. Om inte så blir det väl på måndag eller tisdag,

Mina förväntningar är höga. Jag lär även försöka skriva en bildstinn recension när jag får skärmen, ur en spelares perspektiv. Vilket vore det bästa sättet att klistra in bilder i ett inlägg?

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått Kollinummer på min skärm.
Så bra... Undrar bara om posten hinner med.

Visa signatur

Det är inte jag som är dum!
Det är ni som är smarta!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mocus
Nu har jag fått Kollinummer på min skärm.
Så bra... Undrar bara om posten hinner med.

Samma här! Nu får F5 tangenten jobba hårt, borde ju dyka upp imorgon.

Permalänk
Medlem

Underbart, minst sagt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jowy

Mina förväntningar är höga. Jag lär även försöka skriva en bildstinn recension när jag får skärmen, ur en spelares perspektiv. Vilket vore det bästa sättet att klistra in bilder i ett inlägg?

Ladda upp bilderna på nån server någonstans.
Sen skriver du adressen till bilden innanför IMG-brackets.

så här skriver du:

och förhoppningsvis blir det så här:

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem

2008-01-03 14:08 INWAREHOUSE AB Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren

Står det på min paketspårning iaf. Troliga är nog att paketet inte anländer förrän tidigast måndag tyvärr.

Ska man orka vänta på de nya grejerna från Intel och Nvidia. Får nog bli att beställa Q6600 och GTS-kort. :/
Förmodligen mer prestanda än jag behöver iaf, men mindre värme på nyare grejer är ju en lika stor förbättring. Svåra val.

Visa signatur

Antec P182 w. Nexus real Silent | Corsair 520HX | Asus P5K-E/WiFi | Intel Q9550 | Thermalrght Ultra-120 Extreme + Noctua NF-P12 | OCZ 4GB PC6400 | Asus GTX560 TI | Asus Xonar DX | Eizo S2431W

Permalänk

Jag har 5000:- att lägga på en skärm, vilken bör jag köpa? Tänkte beställa en nu..

EDIT: FlexScan S2401WSE - tidigare pris SEK 8.113:- Köp den NU till nya priset SEK 4.938:-

Ska man köpa den? Är den något att ha?

EDIT#2: Varför blir det billigare att beställa skärmen från dustinhome än Eizo? Vartifrån ska man beställa den? (Tror iaf. det blir billigare, då frakten är inräknad hos Dustinhome iaf.)

EDIT#3: Är inte den här skärmen bättre: https://www.datorbutiken.com/se/Navigation/Details.aspx?Produ...

?

Permalänk

Min skärm ska också skickas idag, men den kommer nog inte fram tills imorgon, får väl vänta till måndag/tisdag nästa vecka...

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk

Jag har också slagit till på en Eizo FlexScan S2431WK och den skickas idag, stod 080102 i ett tidigare mail. Troligtvis kommer den i nästa vecka men det är ju inte så länge kvar iaf.
Skall försöka skriva ihop något om vad jag tycker om skärmen men har haft en 17" CRT i över 10 år så jag kommer säkert bli väldigt nöjd med Eizon och således kanske bli väldigt positivt inställd.
God fortsättning på er Sweclockare och tack för erat suveräna forum där man kan hitta mycket nyttig information.

Permalänk
Medlem

Får min idag, skriver ett omdöme senare. Blir trevligt att gå från kass 19" till bra 24"

Permalänk
Medlem

Min skärm har anlänt, jag skall hämta ut den om en stund. Jag är, minst sagt, exalterad. Från en TN-skärm på 19" till en kvalitiv 24-tums widescreen. Skillnaden lär bli...påtaglig.

Permalänk
Medlem

Verkar som om min också dyker upp idag.

så snart är väll alla nöjda.
från nästa vecka till 3veckor och sedan "i morgon" (läs idag)
Sen att man betalade 62xx:- istället för 78xx:- gör ju inget heller

Visa signatur

Det är inte jag som är dum!
Det är ni som är smarta!

Permalänk
Medlem

Ni som får skärmen idag,
skriv gärna några rader om den, gärna bilder också.
Så att en stackars norrlänning som måste stå ut med Ånge-flaskhalsen får ännu mer att se framemot efter helgen!
Tack!

Permalänk
Medlem

Jag sitter framför skärmen nu, och mitt enda intryck för tillfället är nog "STOR". För det är skärmen verkligen.

Utöver det så kan jag inte uttala mig riktigt ännu, betraktningsvinklarna verkar vara helt perfekta, men i prad.de's ghosting-test (http://www.prad.de/en/monitore/testsoftware/ghosting.html) så upplever jag att skärmen ghostar påtagligt mer än min förra TN-skärm, även om det inte är särskilt mycket.

Jag tänker testa lite spel och HD-film på skärmen nu, återkommer med fler intryck senare.

Permalänk
Medlem

Hämtade också min så den används just nu. vilken jävla skillnad emot min förra HP 17" haha

Får nog återkomma men kan lätt hålla med om att den är stor.
Sambons första reaktion var "vi sitter inte på kontor"

Det gör jag dock på jobbet och jag skulle inte klaga om jag hade en sådan skärm istället för en 19" dell som jag har där.

Visa signatur

Det är inte jag som är dum!
Det är ni som är smarta!

Permalänk
Medlem

Har precis fått hem och kopplat in skärmen. Tyvärr lider den av väldigt mycket backlight bleeding och alstrar även ett ganska lågmält surrande ljud

Bilden visar ganska väl hur det ser ut på svart bakgrund.
http://www.frm.nu/dump/86/767991433DSCF2472.JPG

Edit: Backlight bleedingen har försvunnit helt nu när skärmen har använts en del. Förmodligen berodde backlight bleedingen på att skärmen fortfarande var kall från transporten hem. Är helnöjd med skärmen nu!

Permalänk

Backlight bleeding och surrande på denna också? Vad trött jag börjar bli på LCD-tekniken och alla dess brister. Jag ser verkligen fram emot OLEDs millimeter tjocka skärmar med knivskarp kontrast och noll responstid.

TrustoR, byt mot en annan. Även om det är jobbigt att vänta på en ny, etc. så är det värre att behålla ett exemplar man inte är nöjd med.

Permalänk
Medlem

På min EIZO som jag fick idag så finns det inte någon oljud och har inte upptäckt backlight bleeding.

Permalänk
Medlem

trustor, hur mkt har du ljusstyrkan på? kanske är på max, att det är det som är problemet, annars skicka tillbaka den så snabbt det går till eizo, har inte sett att den skall se ut så i tester...

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Man tycker att de borde ha så pass bra kvalitetskontoll på så här dyra skärmar så att inte exemplar som TrustoRs slipper igenom.

Permalänk
Medlem

Var nog lite för snabb med mitt dömande. Har använt skärmen en del och nu har all backlight bleeding försvunnit Jag misstänker att det beror på att jag kom direkt utifrån med skärmen och att den fortfarande var kall när jag tog bilden. Även om det låga surrandet är kvar så är jag nu mycket nöjd med skärmen, speciellt svärtan är kanonbra.

Edit:
Tar bort [img]-taggarna runt den gamla bilden så att ingen blir förvirrad.

Permalänk
Medlem

vill du posta en ny bild hur det ser ut nu?
hur högt är surrandet? typ som en lcd tv kan låta ibland?

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Lite lite genomlysning syns fortfarande övre högra hörnet, men det är omöjligt att upptäcka annat än när bakgrunden är helt svart. I spel, windowsmiljö eller film syns det inte alls. Skärmen är grym. Surrandet är mycket lågt, egentligen bara hörbart om man har örat precis ovanför skärmen.

Permalänk
Medlem

Min skärm är helt perfekt. Det märks att man har betalat för kvalitet, för jag har inte sett skymten av några pixelfel och det finns inte en tillstymmelse till bleeding. Bilden är felfri, helt enkelt.

TF2 är förövrigt helt sagolikt i 1920x1200. Det spelar ingen roll att jag måste köra med de lägsta kvalitetsinställningarna för att det skall flyta på min gamla burk, skärpan och bildomfånget är makalöst.

Permalänk
Medlem

Trustor - så där är min skärm också - Bleeding i hörnen när den är kall, men sen försvinner det mesta.

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrustoR
Har precis fått hem och kopplat in skärmen. Tyvärr lider den av väldigt mycket backlight bleeding och alstrar även ett ganska lågmält surrande ljud

Bilden visar ganska väl hur det ser ut på svart bakgrund.
http://www.frm.nu/dump/86/767991433DSCF2472.JPG

Edit: Backlight bleedingen har försvunnit helt nu när skärmen har använts en del. Förmodligen berodde backlight bleedingen på att skärmen fortfarande var kall från transporten hem. Är helnöjd med skärmen nu!

Synd att inte Eizo håller vad de lovar.

Jag pratade med Eizo och de sa följande före jul:

Jag kan försäkra dig om att våra skärmar inte låter ett knäpp!
Du verkar ha haft problem med resonans i de skärmar du testat av andra fabrikat men jag försäkrar dig att våra defenitivt är helt tysta.

Hälsningar
Peter Malmqvist
Product and Sales manager FlexScan
Eizo Europe AB
Tel: 08-594 105 00
Dir: 08-594 105 08
Fax: 08-590 915 75
Mobil: 0705-18 76 76

Permalänk
Medlem

min låter inte ett knyst.

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem

Fått min och installerat. Kan inte vara annat än toknöjd. Vilken skärm detta är. Ingen backlight bleeding märks, skärmen är knäpptyst frånsett om man lägger örat mot baksidan av skärmen. Otrolig bild som blir ännu bättre med en kalibrering.
Rekommenderar varmt att dra ner ljusstyrkan ordentligt, har min på 20-22% nu och det är fortfarande över rekommenderad ljusstyrka enligt kalibreraren.

Permalänk

Har också fått min nu, helt kanon men ser lite tjock ut från sidan, men vad kan man förvänta sig av en 24" best.

Hade tänkt kalibrera skärmen efter en dota, någon som har några tips?

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk
Medlem

Jag hann också med i köpet av en Eizo 2431 skärm som jag fick idag.
Jag är mycket nöjd!!!!!
Inga pixelfel och obetydlig och jämn genomlysning.
Måste dessutom säga att "Bright regulator" fungerar mycket bra. Oberoende om jag har mörkt eller lysrör på så har skärmen behaglig ljusstyrka. Jag har den på ca 20% i ljusstyrka. Har inte hunnit kalibrera än men färgerna känns redan mycket bra.

Gillar dessutom att aspekt ratio är inställbar till full screen, zoom eller normal.