Alert! PCI Express card is ...

Permalänk
Medlem

Alert! PCI Express card is ...

Alert! PCI Express card is operating in x1 mode. Strike F1 to continue F2 to run setup utility.

Hej!
Installerade för ett tag sen ett nvidia 8600 GT grafikkort i min dator och har sen dess haft problem. För att börja med det ovan så varje gång jag startar om datorn så går grafikkortsfläkten upp till max och texten dyker upp.

Vidare när jag spelar spel och alltså är inne i spelet och tex vill gå in i menyn på spelet så brukar skärmen bli svart (strömknappen på skärmen blinkar). Om jag då tex tar alt tab och kommer ut i windows miljö så återvänder bilden på skärmen.

Jag har ett 350w nätaggregat och är medveten om att det kan vara för klent. Men är det problemet verkligen relaterat till mitt "alert" meddelande?

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem

ifall den säger så verkar det som om din PCI-E är felinställd och körs i PCI-E x1 när det egentligen borde köras i "x16" ifall du har satt den i en sån kontakt.

detta har jag hört ska gå att ändra inuti Bioset någonstans, vet dock inte var Du kan ju kolla och se ifall du hittar nått men ändra ingenting du inte vet var det är

du kan ju säga vilket moderkort du har så kanske någon kan hjälpa dig mer

Visa signatur

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||

Permalänk
Medlem

Det är tyvärr en DELL dator jag har så det står bara Modell: 0J3492 chipset i925x

Aldrig mera DELL för mig, bara varit strul med att man inte har standardkomponenter.

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.