Vad tyckte ni om Arn Tempelriddaren?

Permalänk
Medlem

filmen var helt okej. Jag kan tänka mig se nästa.

mycket kunde varit bättre men det går väl räkna upp så mycket att man ids inte.

Permalänk
Medlem

Såg den förra veckan, tyckte den var bra, väldigt snyggt gjord 4 av 5.
Kanske hade den fått en 5 om jag inte hade stört mig så otroligt mycket på att den blivande drottningen hade SILIKONLÄPPAR. Vad fan, filmen utspelar sig på 1100 talet och så har de med en som ser plastikopererad ut.

Man kan tro att rollbesättarna var höga när de kastade henne. "Vi gör allt verklighetstroget, utom henne, hon får se ut hur som hellst med smink och allt"

Näe, klipp bort henne från dvdn så kanske jag köper den.

Permalänk
Medlem

Alldeles för genomstressad och hoppig om ni frågar mig. Var svårt att hänga med riktigt i allt som hände och varför. Annars var den bra tycker jag. De borde dela upp den i fler delar, det hade nog blivit kanon då tror jag.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Såg den först igår. Några synpunkter:

Som tidigare nämnts tyckte jag det var trist att så många av de politiska intrigerna plockats bort.

Jag hade gärna sett mer av klosterlivet och Arns fostran. Grejen med vistelsen i klostret är ju att Arn blir en helt annan, mer "avancerad", människa, än sina släktingar/vänner. I filmen fick man bara intrycket av att han lärde sig slåss och läsa där.

Berättarrösten i början gjorde att jag fick känslan av att titta på en tecknad Bamse-film.

Språket kändes lite barnsligt ibland.

Allt gick för snabbt, hade hellre sett 3 filmer, en för varje bok.

Ofrivillig komik fanns dock med i Arns korta meningsutbyte med Katarina:
Katarina: Du tycker jag är ful?!
Arn: Nä!

Hela biosalongen började skratta.

Milind Soman som Saladin var för övrigt grym...

Helt ok film och säkert riktigt bra om man inte läst böckerna innan.

Kul att de i alla fall försöker...

Visa signatur

C2D e6750 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Antec p182 | Corsair XMS2 2GB | Albatron GeForce 8800GTS 320MB | Corsair 520W

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var en snygg film och mycket bra för att vara från Sverige.
Den är absolut sevärd. Jag störde mig dock på Morgan från Tippen

Permalänk
Medlem

Även jag har sett filmen och läst böckerna. Man kan kalla filmen för många olika saker, men inte bra.
Hela filmen kändes komprimerad och jag tror som många andra att det nog hade blivit bättre med en film per bok.

/Kax

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortres
Berättarrösten i början gjorde att jag fick känslan av att titta på en tecknad Bamse-film.

Roligast var barn-versionen av Arn och han fejkade brittiska accent, "What a beautiful horse" Började gapskratta:D

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte sett filmen och jag kommer nog inte se den förrän det kommer en directors cut. Ni som har läst lite om filmen/produktionen har nog inte undgått att de har tagit bort en del av striderna bara för att filmen skulle bli godkänd från 11 år.

Låter ganska konstigt i mina öron, filmen verkar ju vara riktad till lite äldre än 11 år. Sätt 15 års gräns och låt oss se alla grymma scener!

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy