Nytt Dinovo-tangentbord från Logitech

Permalänk
Melding Plague

Nytt Dinovo-tangentbord från Logitech

Logitech har varit mycket aktiva på det nu pågående Consumer Electronics Show och har lanserat en mängd produkter. Dinovo Mini är ett nytt tangentbord från tillverkaren som riktar in sig på HTPC-marknaden. Det är ett litet bakgrundsbelyst tangentbord som styrs trådlöst via blåtand.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Otroligt smidigt! Kanske en aningen för litet för folk med stora nävar?

Permalänk

Man undrar ju lite smått om det är möjligt att skriva på. Hade varit kul att se hur det ser ut när två händer ligger an mot det, men det kommer väl fler bilder allt eftersom

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Avstängd

För dyrt.

Visa signatur

Behöver ej skriva min dator i forum signaturen för att kompensera för min penis.
Ingen bryr sig hur många poäng du får i 3DMark.

Permalänk
Inaktiv

Litet och händigt, men ser otympligt ut att använda. Passar inte heller direkt i Dinovo-serien.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Man undrar ju lite smått om det är möjligt att skriva på. Hade varit kul att se hur det ser ut när två händer ligger an mot det, men det kommer väl fler bilder allt eftersom

Ja litet är det:

Permalänk
Medlem

5*9cm... Hur ska man kunna skriva på den?

Blir väl ungefär lika stora knappar som en mobil, visst, men inte kan man skriva som man gör på ett vanligt tgb med en sån knappsats...

Blir fingervals all the way...

Edit, va snabbt det gick med bilden. ^^

Ofta man kommer hålla ett tgb på det sättet

Permalänk

Det har säkert funnits i månader i japan redan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonprod
Det har säkert funnits i månader i japan redan

Som all annan elektronik då med andra ord ^^

Permalänk

Går alla Bluetooth-tangentbord att koppla in till PS3?

Visa signatur

M.v.h. Jonathan Johansson

Permalänk
Medlem

Man skriver ju inte uppsatser på sin htpc direkt :P... den ser jättesmidig ut då man tydligen lätt kan hålla den i luften med händerna o skriva med tummarna. Undrar om det finns någon typ av ctrl-, alt- och shift-lock så man kan göra kombinationer utan att behöva hålla knapparna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboJonte
Går alla Bluetooth-tangentbord att koppla in till PS3?

De flesta iallafall.

Permalänk
Medlem

nja, tror inte det riktigt är nåt för mig i alla fall. För litet, helt enkelt. Känns fel på nåt sätt.

Permalänk
Medlem

Okej, det är litet men sluta klaga på storleken tänk lite på namnet; "Mini"

Fast jävlar vad fult det var när luckan var öppen ! Ganska snyggt när den var stängd dock ;P

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk

Hade den inte haft en lucka hade det här varit ett givet köp.

Permalänk
Medlem

För litet och för dyrt..

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpt det om det kostade runt 500. 1500 är vansinigt.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
För litet och för dyrt..

Håller med

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk

håller mig till Dinovo edge till min htpc iaf

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Något jag skulle tänka mig att köpa faktiskt

Trevlig sak om man ska kontrollera datorn från soffan.

Permalänk
Medlem

Mer fjärrkontroll än tangentbord. Blir svårt att få in åäö på det.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Solklar produkt, precis när jag satt och bad om att seriöst företag skulle börja tillverka htpc t-bord. Me <3 Logitech

Ni som tycker det är för litet har antagligen aldrig skrivit ett SMS eller tror att detta är uppföljaren på Logitechs gaming serie

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

För att spara energi så finns det en ljussensor på tangentbordet som läser av hur ljust det är i rummet och tänder inte upp de bakgrundsbelysta knapparna om det är tillräckligt ljust i rummet.

Hoppas de även ger användare möjlighet att stänga av det helt... Då sparar man batteri.

Började ge upp hoppet för logitech, massa klart underkända (min åsikt) produkter med störda priser nu. Den här känns i alla fall lite vettig. Få tangentbord har en bra mus och en touchpad känns nästan vettigast på trådlösa tangentbord. Hade gärna sett en som var typ i storlek med en 12" bärbar, de kan vara hyffsat små men klart användbara.
Men trotts storleken tycker jag att den här produkten i alla fall har existensberättigande (inget för mig dock).

Nåja, tills prislappen kom, störtlöjligt

Permalänk
Medlem

Korkad lucka...

Permalänk
Medlem

Den var inte mycket billigare en Logitech diNovo Edge. Trodde den skulle kosta under 1000 lappen men men

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

Wow, jag önskar det fanns en mus med lucka som skyddade mot damm

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte denna passar in i den stilrena diNovo serien...

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Blir väl att skaffa en sån till mig. Perfekt för Htpc..

Permalänk

Jag hade gärna sett en kopia på Macs lilla alubord, dock med en Delete-, Page Up-, Page Down- och de fyra PS3 specifika knapparna samt en styrplatta/pinne

Visa signatur

Skrivmaskin

Permalänk

Sog sagt ovan, hade det kostat 500 kr så hade jag med all säkerhet köpt det, men nu.... Klarar mig bra med mobilen som bluetooth-fjärr...