Permalänk
Inaktiv

Nytt webgui till rsswatch

Hejsan, tog mig friheten att fixa ihop ett nytt webgui till rsswatch (http://civilolydnad.se/projects/rsswatch/) som jag själv använder flitigt. Installationen är relativt enkelt, kopiera filerna från 'rsswatch_webgui-1.0.tar.gz' till den mapp där rsswatch redan ligger. Tänk på att chmoda de nya filerna, så att du kan nå dem ifrån din webläsare. Sedan är det bara att öppna 'index.php' och ändra användarnamnet och lösenordet till något som faller dig i smaken, användarnamnet och lösenordet är default/default från början. Nu ska det vara klart! Meddela gärna om något problem uppstår.

Tack till Movement för php-hjälp!

http://mptre.mine.nu/files/rsswatch_webgui/rsswatch_webgui-1....

Permalänk

Trevligt att det är klart
Har varit beta-testare under hela perioden, och den funkar perfekt. Säkrare, och definitivt snyggare, än originalet

Planer på att contriba med din kod till rsswatch projektet?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Trevligt att det är klart
Har varit beta-testare under hela perioden, och den funkar perfekt. Säkrare, och definitivt snyggare, än originalet

Planer på att contriba med din kod till rsswatch projektet?

Du förtjänar också ett tack för hjälpen som beta-testare
Ja, tanken var att jag skulle kontakta skaparen av rsswatch, men hittar ingen mailadress eller dylikt på hemsidan.

Permalänk
Medlem

Fint, ska testa det efter lovet när jag kommer upp till min server

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Inaktiv

Update!

Har lagt till en liten hjälp-sektion som beskriver hur ett 'pattern' bör se ut för att det ska fungera. Se första inlägget för länk till releasen.

Permalänk
Medlem

Bara ett litet tips..
Ex:
pattern:
Heroes
!pattern
dvdr|mvid|fiskbulle|etc

Alltså kan | användas för att separera olika patterns och antipatterns.

Sen funkar faktiskt orginalet helt prima innan, med en .htaccess-fil var det väl rätt säkert innan med?

Det enda du faktiskt gjort är att lägga in lite javascript och ta bort alla färger, personligen tycker jag inte det var någon förbättring.

Tack för mig.
JAKK TJENER KILEN SOM KÅDAT DET, JAKKK EE BAL

Permalänk
Medlem

Men det handlade la inte om förbättring? snarare om ett lite snyggare gränssnitt bara?

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Varför javascript? Snygg "fadening"...

Visa signatur

MBP.

Permalänk
Inaktiv

Av den enkla anledningen att jag diggar jQuery, om ni inte gör det är det bara att kommentera ut tre rader så är allt frid och fröjd. Syftet med detta webgui var att snygga till det pga. jag personligen inte gillade den gamla designen och höja säkerheten. Gillade inte tanken att vem som helst kunde gå in och kika och ändra, men som eipz säger kan man säkerligen lösa det med htaccess-fil också.