Permalänk
Medlem

Grammisgalan

hmm fattar inte hur 17 det röstas i detta land:) FET skandal att inte Winnerbäck fått något pris ännu! Calle bildts kavaj var ju inget i min smak iallafall:)

*Edit* ett pris fick han tillslut iallfall:)

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

Ja herregud... Mycket var Bildts kavaj, men vacker..knappast!

/Kax

Permalänk
Medlem

Arn sexigaste man?? tyckte dom sa så. oh my god

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundan
Arn sexigaste man?? tyckte dom sa så. oh my god

haha:)

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

Men vilken pajas den där tjejen från "Säkert!" var.

Kan inte feministerna bara ge upp?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Man undrar ju varför inte Dark Tranquility var nominerade Hardcore Superstars... vilket skämt... tur att de inte vann.

Permalänk
Musikälskare

Varför var micken gjort för dvärgar?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Vilket skämt att Salem Al Fakir vann flest priser, snubben kan inte göra musik för fem öre. Lämna priserna till riktiga musiker som kan motiveras av ett pris.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Avstängd

Pratar ni om den där hiphop-galan?

Förstår inte varför den destruktiva hiphopen ges så mycket mediautrymme när musikstilar som inte har lika skjutkåta, droglibera och "status"-beroende artister anses för hårda.

Metallica anses för hårda och läskiga, medans hiphopare som håller på med illegala vapen och drogar sig regelbundet anses som goa reko media-människor. Att de gör låttexter om vilken respekt de får för annars dödar de folk eller texter om hur bra deras drogrus blir det bryr man sig inte om.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så fanns det bara en kategori som delades ut till hip-hop, "årets soul/dans/hiphop". Där Adam Tensta fick grammisen och hans texter är varken destruktiva eller "skjutkåta".

Metallica slutade vara hårda och läskiga för ca 20 år sen, nu är dom lika folkkära som Gyllene Tider. När dem får mittuppslag i landest största dagstidningar varje gång dem är på sverige besök kan du väl inte säga att dem inte får uppmärksamhet?

Jajust, Metallica har ju alltid varit kända för sin konservativa syn på droger och för sin nykterhet.

Visa signatur

Dinosaurs will die

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ync
Vad jag vet så fanns det bara en kategori som delades ut till hip-hop, "årets soul/dans/hiphop". Där Adam Tensta fick grammisen och hans texter är varken destruktiva eller "skjutkåta".

Metallica slutade vara hårda och läskiga för ca 20 år sen, nu är dom lika folkkära som Gyllene Tider. När dem får mittuppslag i landest största dagstidningar varje gång dem är på sverige besök kan du väl inte säga att dem inte får uppmärksamhet?

Jajust, Metallica har ju alltid varit kända för sin konservativa syn på droger och för sin nykterhet.

Jag tittade inte på grammisgalan men jag snackar om media lite i allmänhet. 70% av reklamen inför grammisgalan var hiphop musik eller hiphoppare i bild.

Och radiokanaler kan avfärda önskningar på helt vanligt metal om typ drakar eller typ om naturen med hänvisning till att de är för hårda. Även fast musiken ofta är mjukare än tidiga metallica. Just metallica kanske är accpeterat, kanske lite därför just metallica var namnet jag råkade skriva. Men samma radiokanal kan direkt efter spela kvinnoförnedrande hiphop från en mördare där killen skryter om att ingen kan mäta sig med honom. Han kan också passa på att sjunga om att han tar droger.
Hur kan då vanlig power metal vara för läskigt?

Många artister inom alla musikstilar tar ibland droger. Och metallica har ju haft dessa problem också. Men de skryter inte om droger eller gör reklam om dem i sina texter.

Bör tillägga att jag inte lyssnar på fånig power metal, men ej heller komplexplågade hiphopare.

EDIT
Vill inte förpsesta denna tråden med mer av det här. PMa om någon vill att vi ska starta en diskussionstråd om det.

Permalänk
Medlem

Tappade hakan när Vikingarna, Sveningvars eller vad det nu var som kom in i bilden sjöng.. och folk försökte digga till det. hmmm

Permalänk
Medlem

Re: Grammisgalan bra eller dålig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik29
FET skandal att inte Winnerbäck fått något pris ännu!

*Edit* ett pris fick han tillslut iallfall:)

Blev mest förvånad över att han visade sig där... men men, även den bäste kan väl brytas ner till slut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Vilket skämt att Salem Al Fakir vann flest priser, snubben kan inte göra musik för fem öre. Lämna priserna till riktiga musiker som kan motiveras av ett pris.

Kul att Salem Al Fakir fick många priser. Mustasch fick välförtjänt Rockpriset och Hives tog liveact som vanligt ^^,

Han om någon kan göra musik, lyssnar mest på rock/metal/grunge osv... och jag tycker Salem Al Fakir gör riktigt bra musik.
Annars kan du ju säga mig vad en riktig musiker är? Salem skriver sina låtar själv och spelar alla instrument själv till sina låtar, vill säga att han är "mer" artist än andra.

Permalänk
Vila i frid

Ovanligt att -Boris- kommer in och skriker om knarkare så fort han får möjlighet.
Vad jag såg av grammisgalan så va det väl ändast en rappare som va nominerad?
Och dom sjöng knappast om någe våld och droger.
Tycker du kan sätta dig ner och lyssna på lite av vad du tror är knarkar musik.
Och värkligen lyssna på texterna.
Och detta var svenska grammisgalan. Det kanske du missade?

Eh, mycket ballare att vara hårdrockare och spika upp kattungar på väggen, offra getter och bita huvudet av duvor.

Då många inte förstår ironi, så va detta ett direkt påhopp på nedklankningen av hiphop som -Boris- gjorde.
Man kan inte dra alla över samma kam!

Nu till vad jag tycker om galan.
Salem förtjänade grammisar tycker jag.
Men att dom tagitbort Hiphop, eller snarare buntat ihop det med annan jävla "spicegirls-musik" förstod jag inte. Dom hade ju med det förra året.
Dock blev det ett ganska härligt mediapådrag efter att Brettner klankade ner ganska friskt på Ken Ring. Och hade en Svenska Akademien (som inte änns var nominerade) t-shirt på dig
För övrigt tycker jag den va lite flammsig. Med Adam och Grynet.
Men helt klart tummen upp för Calles Kostym. Skönt att se en politiker bjuda lite på sig själv.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Ovanligt att -Boris- kommer in och skriker om knarkare så fort han får möjlighet.
Vad jag såg av grammisgalan så va det väl ändast en rappare som va nominerad?
Och dom sjöng knappast om någe våld och droger.
Tycker du kan sätta dig ner och lyssna på lite av vad du tror är knarkar musik.
Och värkligen lyssna på texterna.
Och detta var svenska grammisgalan. Det kanske du missade?

Eh, mycket ballare att vara hårdrockare och spika upp kattungar på väggen, offra getter och bita huvudet av duvor.

Då många inte förstår ironi, så va detta ett direkt påhopp på nedklankningen av hiphop som -Boris- gjorde.
Man kan inte dra alla över samma kam!

Jag har redan sagt att mitt inlägg inte riktigt passade, att jag inte såg grammisgalan och att det kom mest här för att i majoriteten av reklamen var det amerikanska hiphopare. Det var mer att den hiphopen får mediautrymme som jag störde mig på. Sen tog jag snäla metal-låtar som exempel, att de inte får något utrymme.

Kasta getdelar på publiken -metal får ju inget medialt utrymme alls. Vilket kan anses bra. Men knarka och skjut alla du känner -hiphop äger typ MTV och har väldigt stort utrymme i media i övrigt.

Och du, vi har haft en diskussion om knark du och jag. Och du tycker redan att jag tar upp det i tid och otid?

Säg till om du vill ha en diskussion om detta så startar vi en tråd. Vi ska inte förstöra denna.

Permalänk
Medlem

Vem var den där tjejen som sjöng falskt? Zappade och just då sjöng hon och jag blev riktigt förvånad hur hon kunnat bli någon artist! Hon sjöng som en kratta. Har för mig att hon hade röda kläder på sig och sjöng något om "love"...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Vem var den där tjejen som sjöng falskt? Zappade och just då sjöng hon och jag blev riktigt förvånad hur hon kunnat bli någon artist! Hon sjöng som en krata. Har för mig att hon hade röda kläder på sig och sjöng något om "love"...

Var inte det hon som kom tvåa i Idol? Amanda någonting? Bevisar kanske vilken nivå det programmet ligger på

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Jag har redan sagt att mitt inlägg inte riktigt passade, att jag inte såg grammisgalan och att det kom mest här för att i majoriteten av reklamen var det amerikanska hiphopare. Det var mer att den hiphopen får mediautrymme som jag störde mig på. Sen tog jag snäla metal-låtar som exempel, att de inte får något utrymme.

Kasta getdelar på publiken -metal får ju inget medialt utrymme alls. Vilket kan anses bra. Men knarka och skjut alla du känner -hiphop äger typ MTV och har väldigt stort utrymme i media i övrigt.

Och du, vi har haft en diskussion om knark du och jag. Och du tycker redan att jag tar upp det i tid och otid?

Säg till om du vill ha en diskussion om detta så startar vi en tråd. Vi ska inte förstöra denna.

Ärligt talat så tycker jag inte sådan hiphop får så mycket uppmärksamhet på MTV. Vilket iofs är bra, då det bara är skräp.
Dock mycket kvinnorförnedrande kan det vara tycker jag. T.ex 50cent. Men han har ju aldrig lyckats göra någe bra.

Många av dem som visas på MTV kanske har sådant förflutet som du pratar om. Med knark och gängvåld där dom bodde i sin uppväxt.
Men texterna i låtarna som kommer i media innehåller sällan narkotika-positiva.
Skulle iofs inte förvåna mig om 50cent och dom fjantarna gjort sådana låtar oxå.
Men tänk på att det är ganska kraftig sensur på tv och radio. Så det skräpet måste man köpa för att få lida av

Det där med våran diskution va mer att jag tycker du är väldigt negativ och stoppar precis allt och alla i fack. Utan att kolla närmare.
Sådan som direkt när han ser en kille med dreads, eller änns "rasta färger" tänker "han röker dödsknark" och tycker att han är en dålig mäniska. Men som du sa, nu ska vi inte diskutera detta. Jag har oxå fördommar.

Permalänk

Jag vill se klippet på de påstådda feministerna!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Ärligt talat så tycker jag inte sådan hiphop får så mycket uppmärksamhet på MTV. Vilket iofs är bra, då det bara är skräp.
Dock mycket kvinnorförnedrande kan det vara tycker jag. T.ex 50cent. Men han har ju aldrig lyckats göra någe bra.

Många av dem som visas på MTV kanske har sådant förflutet som du pratar om. Med knark och gängvåld där dom bodde i sin uppväxt.
Men texterna i låtarna som kommer i media innehåller sällan narkotika-positiva.
Skulle iofs inte förvåna mig om 50cent och dom fjantarna gjort sådana låtar oxå.
Men tänk på att det är ganska kraftig sensur på tv och radio. Så det skräpet måste man köpa för att få lida av

Det där med våran diskution va mer att jag tycker du är väldigt negativ och stoppar precis allt och alla i fack. Utan att kolla närmare.
Sådan som direkt när han ser en kille med dreads, eller änns "rasta färger" tänker "han röker dödsknark" och tycker att han är en dålig mäniska. Men som du sa, nu ska vi inte diskutera detta. Jag har oxå fördommar.

Men vad bra, vi tycker nog ganska lika. Riktig hiphop har jag inget emot nämligen, dock inte min favoritmusik.

Angående dreads så känner en hel bunt som har eller haft det. Så jag är inte fördomsfull. En av dem har faktiskt slutat med hasch nyligen. En annan har inte knarkat på nästan 5 år. Iofs har han inte haft dreads på nästan lika länge. Fast nu tar jag upp dumma exempel. Jag vet människor som ser "normala" ut som drogar sig och jag vet de som "ser ut som knarkare" men inte alls skulle göra det.

Permalänk
Testpilot

Tycker grammisgalan är en rätt konstig påhitt, det är ju skivbolane själva som delar ut priset. Vad är ett sånt pris värt? vore väl mycket bättre att vinna ett pris som väljs ut av dom som faktiskt lyssnar på musiken?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Tycker grammisgalan är en rätt konstig påhitt, det är ju skivbolane själva som delar ut priset. Vad är ett sånt pris värt? vore väl mycket bättre att vinna ett pris som väljs ut av dom som faktiskt lyssnar på musiken?

Men det va väl så att det va några dommare som röstade.
Sen även folket?
Det va ju sådana staplar dom visade för varje pris.

-"såhär röstade dommarna"
*staplar åker upp och sahara hotnights ser ut att vinna*
-"Och nu ska vi se om folket håller med"
*Så sköt Kent stapeln i höjden*

Va lite tragiskt för dom stackars flickorna tycker jag.

Undrar vilka "folket" va. Om det va dom som va med i publiken.
För vad jag såg så va det bara en kategori man kunde ringa in på?
Kanske man kunde rösta i någon tidning eller hemsida innan?

Permalänk

Galan har ju överhuvudtaget ingen verklighetsanknytning. Det där att "folket" får rösta är ju bara en täckmantel. Såvida inte artisten ligger på ett stort skivbolag så har dom inte en chans, då kan dom inte ens bli nominerade.

Och kategorierna sen...

Årets video? Tjena, den har ju bandet mycket med att göra.
Årets grupp? Vad är det för skillnad på den kategorin och de andra kategorierna som innefattar "grupper"?

Sen tar jag bara ett exempel som den hårdrockare jag är, det lär vara likadant inom alla genrer. Låt mig förklara... i tidningen Close-Up, som torde vara en ganska god representant för hårdrocks-sverige så har dom nyligen röstat om årets bästa skivor. Visserligen "worldwide" om man säger så men jag listar de fem högsta svenska bidragen här.

1 Watain
2 Nifelheim
3 Arch Enemy
4 Pain
5 Hardcore Superstars

Endast Hardcore Superstars var nominerade på galan. Den känns lite snedvridet.

Nej, inför en omröstning för enbart folket där vi får rösta på vilket band/artist som helst. Kan det bli mer rättvist?

Fast varför bryr jag mig. Mina band jag lyssnar på blir inte bättre för att dom vinner priser... Ibland vill jag att dom tar bort "Årets hårdrock" så dom slipper vara en del i hela den här kommersiella cirkusen.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."