Permalänk

Rambo 4 premiär

Hej, jag undar om någon vet när den har premiär. På imdb står det 25 januari i USA men det går inte att boka biljetter på SF än så det blir nog ingen världspremiär.
Någon som vet när den kommer till Sverige?

MVH Emil

Permalänk
Medlem

enligt sf så kommer den att komma den 14 mars i sverige
kolla under kommande filmer titta även på www.cine.se där finns många datum om kommande filmer som kommer på bio

Permalänk

Ok tack så mycket. Synd bara att det inte blev världspremiär, får hoppas på Indiana Jones 4.

edit: Nu står det 7 mars.

Permalänk
Medlem

Har en kompis som starkt funderar på att bege sig till Norge för att få se denna film tidigare

/Kax

Permalänk

Va? Kommer den tidigare i Norge. Blasphemy!!

Permalänk
Medlem

Ska LÄTT se den @ premiären!

Permalänk

I Sverige eller Norge?

Permalänk
Medlem

Åh, jag är i miami under vecka 7-8 så man kanske ska kolla på den medans man är där då .:)

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk

Lär ju ha kommit på dvd då i USA. Synd att vi alltid är så sega med filmer i Sverige.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Åh, jag är i miami under vecka 7-8 så man kanske ska kolla på den medans man är där då .:)

då blir du lite sen den har premiär nästa vecka!

25 jan

http://www.imdb.com/title/tt0462499/

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Trailern var ju hyfsat slafsig i alla fall..

http://kanonfilm.se/2008/01/26/rambo-iv-info-trailer/

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk

Klockrent film faktiskt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Äkta Rambo. Asbra!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att den var rätt platt. Handlingen var ju minst sagt klen.. fast det är ju Rambo också. Dock så kändes den inte långtråkig... vilket kan bero på att den är typ 75 minuter eller nåt

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag tyckte att den var rätt platt. Handlingen var ju minst sagt klen.. fast det är ju Rambo också. Dock så kändes den inte långtråkig... vilket kan bero på att den är typ 75 minuter eller nåt

Vad då klen handling???
Missade du alla explosioner? Allt blod? Hur han blev skjuten och ändå dödade en hel armé? Där har du all handling du behöver, det är RAMBO!

Vill du ha handlig gå och se en dramafilm, action ska vara action.

Hoppas nu inte någon kommer och säger att det inte är fysiskt möjligt enligt newtons lagar att skjuta någon med ett gevär så killen flyger 4 meter bakåt... Orka.. Det är film och inte bara det, det är en ACTIONfilm. Vill man ha verklighet kan man kolla på nyheterna eller se en dokumentär.

Mitt tycke en kalasfilm.

/ Swuppo

Visa signatur

BAAH

Permalänk
Medlem

underbar är vad den är ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swuppo
Vad då klen handling???
Missade du alla explosioner? Allt blod? Hur han blev skjuten och ändå dödade en hel armé? Där har du all handling du behöver, det är RAMBO!

Vill du ha handlig gå och se en dramafilm, action ska vara action.

Hoppas nu inte någon kommer och säger att det inte är fysiskt möjligt enligt newtons lagar att skjuta någon med ett gevär så killen flyger 4 meter bakåt... Orka.. Det är film och inte bara det, det är en ACTIONfilm. Vill man ha verklighet kan man kolla på nyheterna eller se en dokumentär.

Mitt tycke en kalasfilm.

/ Swuppo

Klen handling på så sätt att det inte hände mycket. Det var liksom... Rambo körde missionär-gänget till den där byn. Byn blir anfallen. Rambo & Co åker till lägret de är fångade i. De bryter ut dem och springer iväg och sen kommer slutfighten. Lite fler vändningar eller intriger skulle inte suttit fel. Säg vad du vill, men att se någon skjuta med en MG i 20+ minuter får i alla fall mig att gäspa.

Bara för att det är en actionfilm behöver det inte betyda att det inte ska finnas en handling. Titta bara på t.ex. Die Hard-serien. Dock är ju Rambo-filmerna typiska "så dåliga att de är bra"-filmer (Det är i alla fall så jag har uppfattat dem)... Så de kommer lite undan med det.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Klen handling på så sätt att det inte hände mycket. Det var liksom... Rambo körde missionär-gänget till den där byn. Byn blir anfallen. Rambo & Co åker till lägret de är fångade i. De bryter ut dem och springer iväg och sen kommer slutfighten. Lite fler vändningar eller intriger skulle inte suttit fel. Säg vad du vill, men att se någon skjuta med en MG i 20+ minuter får i alla fall mig att gäspa.

Bara för att det är en actionfilm behöver det inte betyda att det inte ska finnas en handling. Titta bara på t.ex. Die Hard-serien. Dock är ju Rambo-filmerna typiska "så dåliga att de är bra"-filmer (Det är i alla fall så jag har uppfattat dem)... Så de kommer lite undan med det.

Ja tyckte den var extremt med våld i filmen det uppskattas för det var länge sen!

Sando du kanske ska se "Hem till byn" om du vill ha intriger---> http://sv.wikipedia.org/wiki/Hem_till_byn

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Gör er en tjänst och se den på bio för In-your-face-våldet är helt underbart, det är såhär en Rambo-film ska vara. Det var länge sedan man fick se sådant ultravåld vilket gjorde att man blev extra glad. Den får 4 av 5 sönderskjutna kroppar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Såg den igår den var rätt grym mycket kötttande om inte annat...
grymt ljud var det också man blev ju halv döv nästan inne på salongen Muhaha..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Valuta för pengarna helt klart....

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Kom precis hem från att ha sett den på bio - klart värt de 90 kronorna. Sjukt bra underhållning

(Bästa är när han springer fram med pilbågen )

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Såg den i fredags på Bergakungen i GBG och så fort Rambo dödade någon jublade hela publiken, det var många jubel under den filmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Såg den i fredags på Bergakungen i GBG och så fort Rambo dödade någon jublade hela publiken, det var många jubel under den filmen.

Samma på Rigoletto, Sal 1, Stockholm, 21:15 igår

Så fort han dödade någon/gjorde något coolt var det ett sällskap som jublade

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Haha vad fan är det med folk egentligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swuppo
Vad då klen handling???
Missade du alla explosioner? Allt blod? Hur han blev skjuten och ändå dödade en hel armé? Där har du all handling du behöver, det är RAMBO!

Vill du ha handlig gå och se en dramafilm, action ska vara action.

Hoppas nu inte någon kommer och säger att det inte är fysiskt möjligt enligt newtons lagar att skjuta någon med ett gevär så killen flyger 4 meter bakåt... Orka.. Det är film och inte bara det, det är en ACTIONfilm. Vill man ha verklighet kan man kolla på nyheterna eller se en dokumentär.

Mitt tycke en kalasfilm.

/ Swuppo

Föreslår att du ser en bra actionfilm nästa gång. För det finns faktiskt dåliga filmer av alla genrer. Tro det eller ej.

Permalänk
Medlem

Vilken upplevelse!!!! Helt underbar 5 av 5

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk

Grymt bra film, visst storyn var inte så imponerande

Rambo bli kåt i en blondin, hon blir tillfångatagen och Rambo försöker rädda henne med så lite våld som möjligt... Ja det var typ allt

Dold text

Men allt råa action gjorde att den tunna storyn räckte för mig, dessutom så vet jag redan mycket om Rambo innan filmen startade. Hade det varit en helt ny karaktär så hade jag krävt en större story.
Så betyg 5/5, är man ett Rambo fan och vet om att det är en liten story men mycket rå action, så har jag svårt att se hur den skulle bli besviken på ett biobesök.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Skulle vilja klassa den som actionkomedi, skrattade gott ett antal gånger kan jag säga.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Inaktiv

Riktigt grym film. Skrattade åt en del scener. Helt underbar rå action i sann Rambo anda.

Betyg 5/5