Exklusivt headset från Sennheiser

Permalänk
Melding Plague

Exklusivt headset från Sennheiser

Som så många andra tillverkare har hörlurstillverkaren Sennheiser visat upp det allra senaste på den nu avslutade Consumer Electronics Show i Las Vegas, USA. Sennheiser visade bland annat upp det exklusiva headsettet PC350.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt intressant ut, vet någon om kabeln är löstagbar? vill inte upprepa det som hände med mina steelseries

Permalänk
Medlem

Sennheiser är grymma! äger själv HD600, mkt bekväma.

Men lär inte köpa dessa.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Mycket lockande, får se vad lite resensioner säger om dessa.

Permalänk
Medlem

Sennheiser är grymma! äger själv HD600, mkt bekväma.

Men lär inte köpa dessa.

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Hedersmedlem

Dom ser bra ut och har en mycket genomtänkt design så kanske blir det ett par sådana.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Har hört nånstans att Sennheiser ska komma med ett surround-headset.... nån som vet om det stämmer?

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar riktigt grymma, dock så är dom alldeles för dyra

Permalänk

Jag är jättenöjd med mina, bara en grej jag stör mig på och det är att volymkontrollern på den inte går att sänka till noll. Därför måste jag sänka både i windows och med volymkontrollern. Skön mic, satt med dem och pratade under dreamhack, tog upp ljudet bra direkt behövdes inte krångla med inställningarna.

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleu
Har hört nånstans att Sennheiser ska komma med ett surround-headset.... nån som vet om det stämmer?

Med flera högtalare i luren? Nja, kommer kanske när de vill släppa något fett och bra.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Jag vet inte så mycket om ljud men 1400 med frakt verkar en smula dyrt för mig.
Sedan så har jag en fråga.
Den ska klara från 10 till 26 000 Hz, är det bra?
Alltså för en högtalare menar jag.
Jag undrar eftersom en människa med god hörsel har frekvensomfånget 20 till 20 000 Hz.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartsmurfen
Jag vet inte så mycket om ljud men 1400 med frakt verkar en smula dyrt för mig.
Sedan så har jag en fråga.
Den ska klara från 10 till 26 000 Hz, är det bra?
Alltså för en högtalare menar jag.
Jag undrar eftersom en människa med god hörsel har frekvensomfånget 20 till 20 000 Hz.

Känns som om du svarar på din egna fråga
Ja det är bra specifikationer.

Frågan som kommer sedan är hur bra den spelar på alla frekvenserna, att högtalaren klarar av att spela dessa frekvenser är av mindre betydelse när man ser till kvaliteten på ljudet.

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Sennheiser 151.. och de går heller inte att sänka till Noll på volymkontrollen. Är detta något som gäller alla Sennheiser alltså?

Visa signatur

Asus p5b-deluxe - 2gb ddr2 - Intel E6600@orginal - pov 8800gtx -

Permalänk
Medlem

Den ser fakaktiskt mycket trevligt ut tycker jag. Hoppas bara den håller hög ljudkvalitet när man ska lyssna på musik ochså. Det är ju det det hänger på oftast.
Antingen har dom bra mic men dålig ljud när man spelar musik eller tvärtom.
Hittils har jag inte hittat ett bra headset som uppfyller mina krav.
Medusa 5.1:an testade jag den var grym i spel men tyvär kass när man spelade musik. Sen har den usb och det gillar jag inte när det gäller lurar och mic.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk

5.1 lurar är grymmt bra i spel, speciellt om man vill fuska lite. Öka ljudet bak, och sänk det där fram, på så vis har man ögon fram och öron i nacken^^

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk
Medlem

Känns som dessa kan bli mitt första headset par

Har ett par Sennheiser HD25 idag ådå dom krossar som mp3 lurar.

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem

Jag har två par Sennheiser, HD200 till stereon mycket bra ljud utan att kosta skjortan och ett par Sennheiser CX300 till iPoden

http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehoer/hoerlurar/senn...

http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehoer/hoerlurar/senn...
jag kan inte annat än att säga att Sennheiser gör mycket bra lurar för pengarna

Visa signatur

i7 7700K, 64 GB RAM, 1TB SAMSUNG 960 PRO, EVGA GeForce GTX 1080 CLASSIFIED

Xbox Series X | PS5 | Nvidia Shield Pro 2019 | Panasonic DP UB820 |
Panasonic Viera 65GZ960E |Panasonic Viera TX-P50VT60Y | Sony VPL-HW55ES |

Permalänk
Medlem

nu gäller det o se vad studentpriset blir hos dustinhome på dom här

Har alltid vart nöjd med sennheisers, har HD200 och HD25-1, men behöver ett par grymma headphones till datorn.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

fiina lurar ;D vill ha faktor 10 på dom...

synd bara att priset sätter stopp

hade de kostat runt 5-700 hade ja nog inskaffat ett par..

Permalänk
Medlem

Sexiga headset från Sennheiser!

Sennhesisers lurar/headset är alltid bra

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem

Om det är bra ljud i dem i spel OCH vid musiklyssnande så är det ett köp för mig.

Permalänk
Medlem

I like it!
Köpte ett par Sennheiser-lurar när jag gick i mellanstadiet och har inte köpt något annat sedan dess (provat annat givetvis, men har inte hittat nått bättre). Det enda som vart lite synd har vart att de inte gjort någonting sånt här tidigare. De har ju headset, men det man vill ha är ju deras riktiga lurar med en mic, vilket detta verkar vara mer av. Kan nog helt klart bli ett par sådana faktiskt

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:


Det bygger på Sennheisers vanliga hörlurar ur HD600- och HD500-serierna och är således helt täckande för öronen för bästa komfort samt att de skärmar från ljud utanför headsetet

HD600- och HD500-serierna skärmar inte av ljud utanför headsetet, dvs de är öppna. Detta headset är slutet.
Jag skulle nog köpt detta headset om jag hade haft användning för det.
Nu kör jag HD650 och det är de bästa lurarna jag någonsin använt.

Permalänk
Inaktiv

Kommer man få lågt ljud med ett creative xtremegamer, med tanke på 105 Ohm?
Någon som kan lite om det där?

Edit: Läste nu på Sennheisers hemsida och där står det 150 Ohm.

Permalänk
Medlem

har haft mina Sennheiser hd215 i 2 år (tror jag). Har inte haft ett ända problem ännu med dem. Hörlurarna har tappats i golvet massvis med gånger också. Sennheiser = kvalité och kommer så förbli.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartsmurfen
Jag vet inte så mycket om ljud men 1400 med frakt verkar en smula dyrt för mig.
Sedan så har jag en fråga.
Den ska klara från 10 till 26 000 Hz, är det bra?
Alltså för en högtalare menar jag.
Jag undrar eftersom en människa med god hörsel har frekvensomfånget 20 till 20 000 Hz.

Som sagt du svara på din egen fråga, fast vad jag vet så ska vi människor kunna höra ljud under 20hz vilket resulterar i huvudvärk.
Sätt dig längst bak i en äldre buss när denne står vid rödlyset så ska du få känna på lite huvudvärk :D.

Fina lurer iallafall. Har haft Sennheiser PX100, riktigt grymma, vad kan man mer säga.
Jo en sak som den får minus för, öronen blir ömma efter 2timmars spelande då den sitter rätt så bra/tight på skallen :).

/.S

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av comradebootstrap
Kommer man få lågt ljud med ett creative xtremegamer, med tanke på 105 Ohm?
Någon som kan lite om det där?

Jag kan inte svara på din fråga men läs på wikipedia.se, sök på "hörlurar". Där står det lite smått&gott.

Permalänk
Medlem

Tycker de verkar påminna rätt mycket om HD280 pro, snarare än lurarna ur HD500 och HD600 serien.

Permalänk
Medlem

men dessa är alltså bättre en tex. HD200 och vidare serier?
De är slutna så ljud läcker inte ut direkt och 5.1 i en lur är ännu häftigare!

Permalänk

jag kör med ett par trådlösa sehnheiser som är minst 8 år gamla och jag kan bara säga kvalitet.
Ljudet är underbart så jag kör med separat mic när jag kör cs osv

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″