Permalänk

Enorma problem med Comhem

Håller på att bli fullständigt galen på det här och Comhems support är verkligen under all kritik!.

Under i huvudsak kvällar och helger dör både min telefoni samt bredbandet, men övrig tid fungerar det perfekt. Internet kan fungerar under några sekunder för att sedan dö igen, likadant med telefonin.

När jag pingar min gateway får jag ca 50% timeout.

För mig upplevs det verkligen som ett belastningsproblem som bara upplevs som värre och värre. Började för cirka 2 månader sedan med mindre nedtider på helgerna för att nu vara varje kväll OCH helg.

Då min telefon inte heller fungerar så kan jag inte ringa till Comhem när det INTE fungerar (Einstein). Detta medför att allt man hör från deras vänliga support är "mmm, vi förstår att det är jobbigt". Ringa från mobil är för dyrt för mig (då det tar minst 30 min per gång).

Vad ska jag göra för att få ett slut på det här?. Blir snart adsl igen.....

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Medlem

Säkerligen en returstörning. Kan ta ett par dagar för comhem att identifiera sådana dock. Belastning ska ej orsaka problem med telefonen.

Visa signatur

Dooh!