Apple uppdaterar Mac Pro med Harpertown

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
hmm ett tag tag körde de ATI kort, och nu är det nvidia.

I powermac/mac pro har typ alltid både ati och nvidia funnits.

Permalänk
Medlem

Jämför...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Beror alltid på vilken PC du jämför macen emot.
I grund och botten är det samma sak. En dator.

Snälla gör en jämförelse... Vore hyperintressant!!

Vad finns det i PC-väg med 1600Mhz*2 frontbus som är billigare?? Och dessutom inkluderar xeon teknologi??

///Jamzone

Permalänk

Re: Jämför...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jamzone
Snälla gör en jämförelse... Vore hyperintressant!!

Vad finns det i PC-väg med 1600Mhz*2 frontbus som är billigare?? Och dessutom inkluderar xeon teknologi??

///Jamzone

Varför ska jag göra en jämförelse?

Mac == PC. Det är ett operativsystem som skiljer Mac från det vi kallas PC.
Jag tror dessutom knappast att en Mac med allt godis du nämner är billigare än att köpa delarna löst.

Jämför Macx som har en Core 2 Duo @ 2,66 GHz med PCx som har en Core 2 Duo @ 2,66 GHz. Ta sedan bort chassit, så ska vi se om du kan skilja macen från pcn.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Ja de var bättre förr. När G5an kom så fanns det ingen pc som kunde konkurera

Permalänk
Medlem

Re: Re: Jämför...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Varför ska jag göra en jämförelse?

Mac == PC. Det är ett operativsystem som skiljer Mac från det vi kallas PC.
Jag tror dessutom knappast att en Mac med allt godis du nämner är billigare än att köpa delarna löst.

Jämför Macx som har en Core 2 Duo @ 2,66 GHz med PCx som har en Core 2 Duo @ 2,66 GHz. Ta sedan bort chassit, så ska vi se om du kan skilja macen från pcn.

Du kan INTE bygga en billigare jämlik dator som Mac Pron. Du kan faktiskt inte ens köpa den. Då apple har just nu har nästan alla 3.2GHz Xeon som finns där ute.

Du kommer inte kunna bygga en jämlik maskin för samma pris efter att de släppts till resten heller. CPUerna kostar alldeles för mycket om du inte köper de i offantliga mängder.
2st CPUer + Mobo och du är uppe i ett högre pris än vad Apple säljer hela sin dator för.