Kompressorkyld dator från Biohazard

Permalänk
Melding Plague

Kompressorkyld dator från Biohazard

Den relativt lilla tillverkaren Biohazard har nyligen visat upp ett mycket speciellt datorsystem som innehåller en mycket speciell kompressor vilket kyler processorn och två stycken grafikkort. Den kommer dessutom överklockad från tillverkaren.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice Jag undrar vad priset blir...
Kommer inte den datorn låta en hel del?

Permalänk
Medlem

nice! synd bara att man tillhör de dödliga...

Visa signatur

e6600 @ 3000Mhz - AC Freezer 7 - P5b - OCZ SLi-Ready 4096 MB PC6400 - XFX 8800GT @ 690Mhz - vf900 - Corsair 450vx - 500 + 250 GB Samsung SATA - 250 GB PB USB - Gigabyte Poseidon - 22" Acer

Permalänk

Det hade varit rätt nice att köpa bara chassit med kompressorkylning dvs utan någon hårdvara.

Permalänk
Hedersmedlem

Asså priset på den datorn kommer bli astronomiskt.

Permalänk
Medlem

Mår de verkligen bra av att vara FÖR kylt?

Visa signatur

EOS 1000D

Permalänk
Medlem

eftersom nuclear winter kostar ca 80k med "extra allt" så kostar nog denna 80k++ men det drabbar nog ingen fattig

Permalänk
Medlem

Det måste vara en monstruös liten kompressor i det chassit om den skall klara av att kyla 2st glödheta grafikkort och en mkt. varm processor.
Nu måste Asetek ta sig i kragen och kontra med något lika extremt och intressant.

Håller med tidigare, burken med bara kompressorn i skulle vara en isig och kall dröm...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XS7
Mår de verkligen bra av att vara FÖR kylt?

ja det finns överklockare som kyler med flytande kväve så processorn ligger på -200 celsius.

Visa signatur

q6600 @ 3ghz- gigabyte p35 ds3 - 4gb 6400 - hd3870 - antec sonata 3 - 320gb - 750gb- 200gb - 120gb- samsung 206bw - Z-5500 - logitech G5 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Det hade varit rätt nice att köpa bara chassit med kompressorkylning dvs utan någon hårdvara.

Den lådan ser ut som en vanlig Lian-Li v2000 utan hdd rack. Finns folk som bygger kompressorkylning i såna lådor precis som på bilden (utan all hårdavara).

Permalänk

mycket intressant

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vilket namn datorn får har än så länge inte publicerats. Biohazards tidigare datorer heter exempelvis Annihilation, Frostbyte och Armageddon.

Blir väl säkerligen något i samma anda som får fjortisar att skrika av kåthet.

Visa signatur

Behöver ej skriva min dator i forum signaturen för att kompensera för min penis.
Ingen bryr sig hur många poäng du får i 3DMark.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soetnos
Blir väl säkerligen något i samma anda som får fjortisar att skrika av kåthet.

Vi väntar med spänning på ditt parningsläte då

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Här är det bara att köpa egna saker och börja bygga. Inga problem att hitta bara kylgrejerna om man vill köpa egen hårdvara sen.

http://coolerexpress.org/en-index.htm

Som sagt, bara att köpa på.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Här är det bara att köpa egna saker och börja bygga. Inga problem att hitta bara kylgrejerna om man vill köpa egen hårdvara sen.

http://coolerexpress.org/en-index.htm

Som sagt, bara att köpa på.

Jävligt nice ju! Men det står inga priser vad jag kan se. Vad kostar en sådan mackapär i runda slängar?

Permalänk
Medlem

KLOCKrent! Med vettig prislapp så!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Här är det bara att köpa egna saker och börja bygga. Inga problem att hitta bara kylgrejerna om man vill köpa egen hårdvara sen.

http://coolerexpress.org/en-index.htm

Som sagt, bara att köpa på.

Synd att sidan verkar vara lite outdated:

"CPU's Kit-Support : AMD:939,940,AM2 & INTEL:478,LGA775, Xeon"
"GPU's Kit -Support : Nvidia6800,7800,7900 series and ATI x850,1800,1900"

:/

Priser hade ju varit najs att se också, men frakten för en sån där enhet som "bara" kör i runt -50 C och har 1cpu samt 1 gpu-kylare lär bli lagom dyr med tanke på att den väger 35 kg.

Permalänk

detta är INGEN tresteg, tre förångare, men ett steg.

känner skribenten sig osäker får han gärna kontakta mig via pm så kan jag hjälpa till att rätta till felskrivningarna.

//Tim

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Helt rätt, trestegskylare kommer ner till -100, som denna:
http://coolerexpress.org/en-2.5-3stage.htm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatscaN^Tim
detta är INGEN tresteg, tre förångare, men ett steg.

känner skribenten sig osäker får han gärna kontakta mig via pm så kan jag hjälpa till att rätta till felskrivningarna.

//Tim

Permalänk
Medlem

Synd bara att man vill ha bra kylning men inte till priset av att man måste sitta med hörselkopor på sig. För det lär nog låta en del. Ungeför som att sitta ijämter kyl/frys hela tiden.

Annars gillar jag Biohazards idé grymt.

Visa signatur

Keep up the good work

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carbon
Synd bara att man vill ha bra kylning men inte till priset av att man måste sitta med hörselkopor på sig. För det lär nog låta en del. Ungeför som att sitta ijämter kyl/frys hela tiden.

Annars gillar jag Biohazards idé grymt.

Min mach2 lät inte mer än en vanlig luftkylning så det är en myt att kompressorn med fläktar skulle låta som bara den. Det är inget ljudlöst system men verkligen inte något högljutt heller. Helt normalt ljud som inte störde mig alls. Man blir förvånad hur lite det faktiskt låter.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Varför 8800GTX? Kunde de inte vänta ett litet tag till och proppa in ett nytt grafikkort.

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooglund
Varför 8800GTX? Kunde de inte vänta ett litet tag till och proppa in ett nytt grafikkort.

Håller helt med dig! Är ju inte lång tid kvar tills nästa toppmodell kommer. Dessutom kan jag tänka mig att 2stk 8800gts med 1gb ram skulle kunna klockas till bättre prestanda än 2 stk 8800gtx. Det är iofs visserligen en blind gissning från min sida och jag har säkert fel.

Permalänk
Medlem

-15 är ingen vidare temp med SS.
Dock okej med tanke på hur mycket load den skall hantera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EkeNs
ja det finns överklockare som kyler med flytande kväve så processorn ligger på -200 celsius.

Vet du ens något om extremkyla?
När du kör med kväve så vill du oftast hålla runt -100 - 120c.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

-15 tycker jag låter helt acceptabelt med tanke på att det är 2st överklockade high-end kort och en processor med rejäl överklock.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tancoll
-15 är ingen vidare temp med SS.
Dock okej med tanke på hur mycket load den skall hantera.

Vet du ens något om extremkyla?
När du kör med kväve så vill du oftast hålla runt -100 - 120c.

flytande kväve är -196 grader....(fast iofs så värmer la cpu´n lite...faan vet jag....)

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rc4
nice! synd bara att man tillhör de dödliga...

word

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

Hur mycket låter en kompressorkylare? någon som har siffror som man förstår, eller egen ordentlig erfarenhet som kan jämföra?

Två GTX= dumt... vilket överpris och onödig kostnad till datorn... två GTS bara så sparar vi 4-6 tusen spänn, vilket i förhållande kankse är lite, men ändå:S

flytande kväve börjar väl koka vid -92 grader eller något. och är -190 vanligtvis. Så någonstans därimellan måste man köra processorn för att få en rimlig siffra på temperaturen...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Hur mycket låter en kompressorkylare? någon som har siffror som man förstår, eller egen ordentlig erfarenhet som kan jämföra?

Två GTX= dumt... vilket överpris och onödig kostnad till datorn... två GTS bara så sparar vi 4-6 tusen spänn, vilket i förhållande kankse är lite, men ändå:S

flytande kväve börjar väl koka vid -92 grader eller något. och är -190 vanligtvis. Så någonstans därimellan måste man köra processorn för att få en rimlig siffra på temperaturen...

Nja, mellan 2-3 tusen sparar man om man väljer 2 gts. Jag kan tänka mig att köparen vill ha en lika bra skärm till datorn och då behöver man nog den extra minnesmängden på gtx. 2 stycken gts 1 gb vore kanske det allra bästa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Hur mycket låter en kompressorkylare? någon som har siffror som man förstår, eller egen ordentlig erfarenhet som kan jämföra?

Två GTX= dumt... vilket överpris och onödig kostnad till datorn... två GTS bara så sparar vi 4-6 tusen spänn, vilket i förhållande kankse är lite, men ändå:S

flytande kväve börjar väl koka vid -92 grader eller något. och är -190 vanligtvis. Så någonstans därimellan måste man köra processorn för att få en rimlig siffra på temperaturen...

Om du läser mitt tidigare inlägg så får du svar på hur mycket en kompressorkylare låter. I alla fall hur mycket en mach2 låter. Några exakta siffror har jag inte men kompressorn är knappt hörbar. Den låter men inte är det mycket. Mina hårddiskar låter mer. Fläktarna spinner upp i en början och låter mycket men sen spinner dom ner och har alltid hållit sig på en behaglig nivå för mig i alla fall. Är det en tyst dator du söker ska du inte ha en kompressorkylare. Som jag sa tidigare, den låter som ett normalt datorsystem låter. Inte mycket alls alltså. Det är alltså en myt att kompressorkylare låter högt. Min mach2 gjorde inte det i alla fall och den låg på mellan -30 till -55 Celsius ungefär. Däremot är det ganska mycket jobb med kompressorkylare. Det är inte lätt att kondenstäta bra. Följde man manualen så blev det kondensvatten i processorsocketen. Man måste täta bättre än vad manualen säger. Dielektriskt fett är ett måste.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.