DynDNS + vhost + binds [hjälp]

Permalänk
Medlem

DynDNS + vhost + binds [hjälp]

jag försöker det så att när jag går in på en speciell adress som jag får från DynDNS så skall jag komma till en sida på min dator, jag har confat apache med Vhost (via webmin) och sedan har jag confat Dinds att "redirecta" eller ge min dator ett hostname, och jag har i min router laggt till DynDNS informationen.

men jag kommer inte så mycket längre, när jag försöker komma in på sidan (från min egna dator, som även servern körs på..) kommer jag till routern.

behöver man något extra? behöver man HDCP servern på samma dator som man har DNS-servern på?

vhost:

NameVirtualHost * <VirtualHost 192.168.0.25:*> ServerName www.gego.is-a-geek.org ServerAlias gego.is-a-geek.org *.gego.is-a-geek.org DocumentRoot /var/www/ <Directory "/"> </Directory> <Directory "/var/www/"> </Directory> <Directory "/usr/lib/cgi-bin"> </Directory> <Directory "/usr/share/doc/"> </Directory> </VirtualHost>

ńamed.conf.local

// // Do any local configuration here // // Consider adding the 1918 zones here, if they are not used in your // organization //include "/etc/bind/zones.rfc1918"; zone "gego.is-a-geek.org" { type master; file "/etc/bind/gego.is-a-geek.org.hosts"; };

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

Har du 'forward':at port 80 till din dator i routern?
www.portforward.com

Visa signatur

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Permalänk
Medlem

datorn ligger i DMZ

tror jag hittade problemet, skall se om jag kan ändra det från webmin

nej, det gick inte...

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

Be nån utifrån prova om allt fungerar, blir lite märkligt att portforwarda till sej själv.

Visa signatur

Ett lurvigt skägg döljer inte bristande
intelligens.

Permalänk
Medlem

humm..
ok...
testa och se...

frågade en kompis och det fungerade inte för honom heller..

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

Du kan inte komma till din egen dator med routerns WAN IP-nummer. Innanför routern måste du använda det intern privata IP-numret eller 127.0.0.1 (localhost). Du måste ha portfowarding av port 80 till din dator (192.168.0.25). Du behöver inte en egen DNS för att andra skall kunna ansluta utifrån. De får IP-numret från DynDNS.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Ta bort www från ServerName www.gego.is-a-geek.org och så använder du gego.is-a-geek.org när du vill komma till servern.

Visa signatur

PSN: todddan Adda gärna