Permalänk

pardon my french, men fan...min beställning har försenats. Beställde den 8 jan och fick leveransdatum 25 jan.
Alldeles precis såg jag att det ändrats:
Orderdatum: 2008-01-08
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2008-02-05 .

Jag är fortfarande i fas2-förproduktion

Någon som har en idé om vad det är för komponent som tar tid?
(2,4ghz, 4gb ram, 1680skärm, 200 GB (7200v/min)....)

Permalänk
Medlem

Såhär på rak arm skulle jag tro att det är 1680-skärmen. Anledningen varför den inte fanns med från början var just brist på den typen av skärmar.

Permalänk

ok, tack!
det var min misstanke...

Permalänk
Medlem

Jag ringde angående min skärm idag (Samsung SEC3350) o blev kopplad till den engelska xps-supporten. Han jag pratade med var lite tveksam till att skicka en ny men efter lite tester så skulle han skicka en servicetekniker imorgon som skulle byta. Jag fick aldrig fram om jag skulle få en LG Philips istället. När jag frågade om detta så nämnde han bara nåt om samsung lite snabbt (min engelska e kass så hängde inte riktigt med i svängarna). Hoppas jag har lite tur och får LG Philips skärmen eftersom jag bad om den.

Renegade: Om det du säger stämmer så skulle det va kanon. Sa han när de hade börjat med detta? Måste isf varit nyss eftersom vissa som nyligen beställt sin xps verkar fått de andra skärmarna.

Tack förresten för alla tips, råd och guider som lagts upp i denna tråd, väldigt uppskattat!

Permalänk

nämen vilken överraskning!!!!

Tittade på orderstatus på dells hemsida och gissa vad ....

Orderdatum: 2008-01-04
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2008-01-29
Faktiskt fraktdatum: 2008-01-17

Weeeeeeeeiiiihaaaaaaaaaaaaa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steelstake
nämen vilken överraskning!!!!

Tittade på orderstatus på dells hemsida och gissa vad ....

Orderdatum: 2008-01-04
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2008-01-29
Faktiskt fraktdatum: 2008-01-17

Weeeeeeeeiiiihaaaaaaaaaaaaa

Samma här...

Orderdatum: 2008-01-08
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2008-01-25
Faktiskt fraktdatum: 2008-01-17

Dock kan jag inte spåra via schenker än. Kan du?

Permalänk

samma orderdatum och levdatum som jag (hade)....
vilken upplösning beställde du?

Permalänk
Medlem

Enligt min åsikt skall man inte gräva ner sig allt för mycket i att leveranser blir försenade. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge som det heter :). Nä, men skämt å sido så brukar lite förseningar tyda på att något försöker ordnas snarare än att något hafsas ihop för att fixa ett specifikt datum.

Det kommer sällan något negativt ur en försening, förutom väntan då )

Permalänk

Jag fick min XPS 1530 i måndags och allt är OK utom att jag nu upptäcker att Vista Premium inte riktigt räcker till om man vill ha SQL Server 2005 och kunna köra rapporter (SSRS).
Eftersom jag genom mitt MSDN-abonnemang har tillgång till Vista Ultimate så funderar jag på att uppgradera min dator via "Windows Anytime Upgrade". Är det någon som har erfarenhet av detta? Om jag förstått allt rätt så finns allt redan på hårddisken och det enda som behövs är produktnyckeln. Vad händer med det som redan är installerat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DexterMorgan
samma orderdatum och levdatum som jag (hade)....
vilken upplösning beställde du?

1680x1050

Du?

[Edit]Såg just vad du beställt.

Jag har:
1680x1050, 2,0Ghz (kommer sätta i en 2,5GHz Penryn till sommaren)
2Gb Ram (gick inte att beställa med mindre )
8600GT
160Gb 7200Rpm med free fall sensor eller vad det nu hette
Svart
Intel wireless -N kort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kviBBan
Jag ringde angående min skärm idag (Samsung SEC3350) o blev kopplad till den engelska xps-supporten. Han jag pratade med var lite tveksam till att skicka en ny men efter lite tester så skulle han skicka en servicetekniker imorgon som skulle byta. Jag fick aldrig fram om jag skulle få en LG Philips istället. När jag frågade om detta så nämnde han bara nåt om samsung lite snabbt (min engelska e kass så hängde inte riktigt med i svängarna). Hoppas jag har lite tur och får LG Philips skärmen eftersom jag bad om den.

Renegade: Om det du säger stämmer så skulle det va kanon. Sa han när de hade börjat med detta? Måste isf varit nyss eftersom vissa som nyligen beställt sin xps verkar fått de andra skärmarna.

Tack förresten för alla tips, råd och guider som lagts upp i denna tråd, väldigt uppskattat!

Har också samsung 1680 skärmen :/
Men har ej änu märkt utav grynigheten, inte hunnit testa så mycket.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

jag måtte vara dum eller nåt? hur använder man sig av rabatten? gick in på rabattkod.se tryckte på länken för 15% Rabatt om man handlade för över 7490:-
hamnar då på Dells startsida.. provade bygga ihop en xps1530 men hamnar på samma pris som när jag inte klickade på länken? jag gör nåt fel uppenbarligen och det stör mig att jag inte förstår vad!

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns helt fel så slutade rabatten att fungera den 9/1 - 08

Permalänk
Medlem

hmm okej brukar dom vara sega på att ta bort rabatter som inte gäller längre på rabattkod.se ?

Permalänk
Medlem

Funkar utmärkt med 15% gäller till den 23e, ska nog ringa och göra om min beställning imorgon , väntat en vecka i onödan ...

Visa signatur
Permalänk

Ok, hur gör man för att få 15% då? Beställer nog när som helst..
Tacksam för svar.

Visa signatur

*MSI P67A-GD55 *Intel Core i5 2500K *Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 *Sparkle GeForce GTX 570 1280MB *Corsair SSD Force Series 120GB *1TB Western Digital Caviar Black *Corsair AX 850W 80+ GOLD *Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ah, student. Då sket det sig, tack iaf..

Visa signatur

*MSI P67A-GD55 *Intel Core i5 2500K *Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 *Sparkle GeForce GTX 570 1280MB *Corsair SSD Force Series 120GB *1TB Western Digital Caviar Black *Corsair AX 850W 80+ GOLD *Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

kolla på http://rabattkod.se/ finns en 15% där också

Visa signatur
Permalänk

Får inte den att funka, eller fattar kanske inte hur man gör?

edit: och ska jag ha 1680-skärm, text och sånt blir inte för litet eller?

Visa signatur

*MSI P67A-GD55 *Intel Core i5 2500K *Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 *Sparkle GeForce GTX 570 1280MB *Corsair SSD Force Series 120GB *1TB Western Digital Caviar Black *Corsair AX 850W 80+ GOLD *Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

samma problem här oxå. vet inte heller hur fasen man använder rabatten. nån får gärna förklara exakt hur man ska göra för att bara klicka på länken på rabattkod.se funkar dåligt verkar det som.

edit: okej var allmänt dum förstod inte att man la in rabattkoden i slutet när man var i varukorgen det funkade nu:)

Permalänk
Medlem

Har status:
Booked Schenker Denmark 2008-01-17

Hur många dagar tog det från booked till ni fått era burkar?

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kviBBan
Jag ringde angående min skärm idag (Samsung SEC3350) o blev kopplad till den engelska xps-supporten. Han jag pratade med var lite tveksam till att skicka en ny men efter lite tester så skulle han skicka en servicetekniker imorgon som skulle byta. Jag fick aldrig fram om jag skulle få en LG Philips istället. När jag frågade om detta så nämnde han bara nåt om samsung lite snabbt (min engelska e kass så hängde inte riktigt med i svängarna). Hoppas jag har lite tur och får LG Philips skärmen eftersom jag bad om den.

Fick nyss min nya skärm, teknikern har precis installerat den. MEN, istället för en 1680*1050-skärm fick jag en 1400*900 skärm!!!! Jag frågade t.o.m innan han installerade om det var rätt skärm och han ringde och kollade o det skulle vara samma prestanda som min förra sa de, yeah right!

Ja så nu sitter man här med fel skärm och får vänta tills på måndag innan jag får min riktiga. Tydligen så vet de inte vilken panel av Samsung eller LG Philips man får utan det är lite som ett lotteri sa service-killen.

Får se om jag har mer tur nästa gång......

Permalänk

Läste precis på IDG att vår kära favvolaptop kan ge en elektrisk stöt...låter ju nice

http://www.idg.se/2.1085/1.140925
(idg är ju förvisso en aftonbladet-aktig sajt, men...)

Någon som råkat ut för det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DexterMorgan
Läste precis på IDG att vår kära favvolaptop kan ge en elektrisk stöt...låter ju nice

http://www.idg.se/2.1085/1.140925
(idg är ju förvisso en aftonbladet-aktig sajt, men...)

Någon som råkat ut för det?

Jag är en person som alltid undviker ledstänger, handtag osv till den grad det är möjligt, då jag JÄMT får helt sjuka stötar. (det bokstavligt talat smäller)

Har nu haft min M1530 i en vecka utan (tack och lov) några problem peppar peppar...

Permalänk

Jag vill också ha en 1530 nu! Tycker dom är lite dyra bara :/

Permalänk
Medlem

Hade tänkt och köpa en liknade, vet inte vilken modell bara.
Vilken grafikkort är bäst, och hur mycket skiljer det i prestanda?

NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT with 256MB dedicated graphic memory
NVIDIA® GeForce™ Go 8400M GS with 128MB dedicated graphic memory

Permalänk
Medlem

Jag är själv sjukt nära på att lägga en beställning på en M1530, men jag är fortfarande osäker på vilken skärm och processor jag ska välja. Vilken storlek av skärm ska man egentligen välja? Jag antar att varje storlek passar ett specifikt område.

- Alternativen för processorn är T7250 eller T7500 samt 1280x, 1440x eller 1650x när det gäller skärmen. Vilken skulle ni ha valt, och varför?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Jag är också sugen på att köpa en, kanske slänger iväg en beställning idag!
Vad ska du ha datorn till?
Jag har valt 1680x1050.
T7250 blir det för min del.

Permalänk
Medlem

Ganska stor skillnad mellan 7250 och 7500 då den senare har dubbel cachestorlek jämfört med 2ghz.

Jag valde 1440*900 och är mkt nöjd med den upplösningen