Permalänk
Medlem

Nyhet: Lenovo X300

Kanske inte årets nyhet men kanske en liten glimt av vad vi får se i nya versionen av Thinkpad X61, vad den nu kommer heta.

"13.3-inch LED backlit 1440X900 screen, an ultralight 2.5 pound form factor, and Intel Merom Santa Rosa Dual Core CPU (2.0 Ghz / 880 Mhz ), a 64 GB SSD, up to 4GB of DDR2 PC2-5300 memory, and 4 hours of battery life."

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

verkar onekligen väldigt intressant

Permalänk
Medlem

Den ser riktigt trevlig ut, det är kanske en sån man skulle ha...

Jag tippar på en prislapp i närheten av 25kkr i sverige.

Permalänk
Medlem

Störande att hårddisken är så liten, men så är det ju en portabel arbetsdator med. Annars verkar den va perfekt

Permalänk
Medlem

bara jag som tycker att Thinkpads ser väääldigt 1990 ut? De är fan inte snygga alltså!

Visa signatur

one shot, two kills :)

Permalänk
Avstängd

spännande spännande. Undrar vad den kan gå på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirDanko
bara jag som tycker att Thinkpads ser väääldigt 1990 ut? De är fan inte snygga alltså!

Har själv en macbook, men jag tycker inte att thinkpads är fula... Tycker de är mkt snyggare än många HP notebooks... Det är något med designen som får dem att se stabila och rejäla ut, lite som en amerikansk pickup...

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirDanko
bara jag som tycker att Thinkpads ser väääldigt 1990 ut? De är fan inte snygga alltså!

Folk som köper Thinkpads bryr sig inte om utseende utan vill ha prestanda istället. Själv tycker jag den diskreta och gedigna utseendet är ett plus.
Nee du håll dig till Alienware istället...

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Avstängd

Jag har sett dessa datorer in action och det är snarare ett "aha han/hon kör en Lenovo" än ett "wtf". De ser betydligt bättre och mer diskreta ut i verkligheten

Permalänk
Medlem

Ser solid och proffsig ut.

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johank82
Störande att hårddisken är så liten, men så är det ju en portabel arbetsdator med. Annars verkar den va perfekt

Det finns väl inte större att köpa nästan, tänk på att det är en ssd. Enligt prisjakt kostar en 64GB ssd mellan 9000 och 110000. http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=893

Jag tycker den ser mycket trevlig ut, några tankar bara:

Är inte "ramen" runt skärmen väl fet? Känns som man kunde kapat någon cm.

Fortfarande "bara" vga-ut, dvi hade ju inte varit fel.

Skönt att se att de levererar med XP om man vill, Vista har ju förstört det för en hel del x61 användare.

1.13 kg låter i mina öron helt ok. VILL HA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Jag har sett dessa datorer in action och det är snarare ett "aha han/hon kör en Lenovo" än ett "wtf". De ser betydligt bättre och mer diskreta ut i verkligheten

Jag gillar inte deras design Sköna att jobba på dock. Tycker de ser så plastiga ut, dock känns de inte vidare plastiga. Detta är iaf vad jag märkt med de äldre thinkpad modellerna.

En polares X40a är likadan som pappas 12 år gamla

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt förstått vad som gör SSD så bra?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johank82
Har inte riktigt förstått vad som gör SSD så bra?

Snabbhet

Storlek (fysiskt)

Värmeutveckling

Inga rörliga delar

Det är några argument för ssd, framtiden helt enkelt.

Permalänk

jänkar pickisar är väl rejäla men kvalitet njae

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Avstängd

Derox: Förstår mycket väl vart du vill komma. Den är några millimeter tjockare än Macbook Air får vi kanske utgå från, men titta hur mycket mer den här har. Om man är kapabel att tänka bort operativsystemet så finns det inte ens en diskussion om vilken dator jag hade valt, för mig finns det inte ens med operativsystemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirDanko
bara jag som tycker att Thinkpads ser väääldigt 1990 ut? De är fan inte snygga alltså!

Det är ju dethär som är design! Mumma!

Blir inte bättre, så enkelt och så snyggt. Inte som någon sminkad plastgris, typ MB.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

> MacBook Air imo. Mer dator och nästan likvärda proportioner.

Handboll nu gubbar.

Permalänk
Medlem

Jag ÄLSKAR utseendet på deras lappisar. Så kvalitétsingivande!

Vill ha, vill ha, dreggel dreggel......

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Derox: Förstår mycket väl vart du vill komma. Den är några millimeter tjockare än Macbook Air får vi kanske utgå från, men titta hur mycket mer den här har. Om man är kapabel att tänka bort operativsystemet så finns det inte ens en diskussion om vilken dator jag hade valt, för mig finns det inte ens med operativsystemet.

Jag bryr mig inte om de millimetrarna men ändå, sen tycker jag denna har mindre saker jag behöver. Sitter vad jag fattade det ingen Core 2 Duo i den och istället en Core Duo. Rätt stor prestandaförlust där. Men skall man ha den och i princip bara se på DVDs är väll denna bättre.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag bryr mig inte om de millimetrarna men ändå, sen tycker jag denna har mindre saker jag behöver. Sitter vad jag fattade det ingen Core 2 Duo i den och istället en Core Duo. Rätt stor prestandaförlust där. Men skall man ha den och i princip bara se på DVDs är väll denna bättre.

tror du dom sätter in en gammal processor i en ny dator?
skriv inte om sånt du inte vet, sök upp fakta först, du framstår bara som ett ett vilset pucko!
och denna har mer saker än vad macbook air har samt bättre prestanda, och ändå säger du att den har mindre saker?
och sen med att se på dvds blir du väl sur över bara för att man inte kan göra det på Macbook air?

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
tror du dom sätter in en gammal processor i en ny dator?
skriv inte om sånt du inte vet, sök upp fakta först, du framstår bara som ett ett vilset pucko!
och denna har mer saker än vad macbook air har samt bättre prestanda, och ändå säger du att den har mindre saker?
och sen med att se på dvds blir du väl sur över bara för att man inte kan göra det på Macbook air?

Ojj Läste fel, läste det som att det var en Core duo, men det var en Merom Dual Core

Men du verkar grinig, alla kan läsa fel

Nu är det enda som saknas priset

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ojj Läste fel, läste det som att det var en Core duo, men det var en Merom Dual Core

Men du verkar grinig, alla kan läsa fel

Nu är det enda som saknas priset

nädå, är inte grinig, blir bara irriterad på såna som inte vet vad dom skriver:)

jag tror att priset är i kommer att konkurera med MBA, kanske ett par tusen billigare än MBAs dyraste modell. hur som helst vill jag ha den.

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem

Fantastiskt hur även denna tråd utvecklats till mac-vs-pc

Visa signatur

Jetlag - Progressive Trance - http://www.myspace.com/jetlagmusic

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Becker
Fantastiskt hur även denna tråd utvecklats till mac-vs-pc

haha det är krig! haha:)

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
haha jo det är krig! haha:)

Onekligen Men fan.. Kriga på.

Visa signatur

Jetlag - Progressive Trance - http://www.myspace.com/jetlagmusic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
nädå, är inte grinig, blir bara irriterad på såna som inte vet vad dom skriver:)

jag tror att priset är i kommer att konkurera med MBA, kanske ett par tusen billigare än MBAs dyraste modell. hur som helst vill jag ha den.

Jo, skulle gissa på att den hamnar på runt 25 000 med SSD disken o allt lull lull

Riktigt fin dator iaf (spec mässigt), jag själv föredrar annan design (typ MBA), men sådana saker är ju individuella. Jag får bara för mycket flashbacks till hur datorerna såg ut runt 95 där

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jo, skulle gissa på att den hamnar på runt 25 000 med SSD disken o allt lull lull

Riktigt fin dator iaf (spec mässigt), jag själv föredrar annan design (typ MBA), men sådana saker är ju individuella. Jag får bara för mycket flashbacks till hur datorerna såg ut runt 95 där

ah d är det som är ball ju, riktigt old school!;)

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
ah d är det som är ball ju, riktigt old school!;)

Sant sant Ne men det e bra att datorerna börjar bli tunnare o tunnare

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox

Riktigt fin dator iaf (spec mässigt), jag själv föredrar annan design (typ MBA), men sådana saker är ju individuella. Jag får bara för mycket flashbacks till hur datorerna såg ut runt 95 där

Förstår mig inte på folk som prioriterar utseendet på sina datorer framför prestanda, sjukt onödigt. "Ey kolla snygg dator jag har!!" "kan den spela dvds?" "nä men den e snygg du vet!"