Permalänk

q6600 klockning

Sitter här och klockar min q6600 som jag fick igår. För tillfället är statsen:

9*360 = 3240MHz.
Vcore ca 1.26.

Moderkort Gigabyte DS4.
Jag får prestandaökning och allt verkar vara som det ska, men en sak skrämmer mig och det är temperaturen. När jag kört Prime95 10min på 100% belastning på alla kärnor är varmaste ca 49-50 grader. Ca 31idle. Det är väl jättebra, men tycker nästan det låter lite väl lågt?

Så vad ville jag nu? Jo jag undrar om coretemp 0,96.1 visar korrekta temperaturer och om temperaturen verkar stämma/vara ok.
Kanske bara är paranoid eftersom jag precis bytt ut en prescott som låg på 65 idle, men ville kolla med er innan jag fortsätter.

Tack

- Kyckling

Permalänk
Medlem

kör Prime längre.. 2-3timmar iaf..
50 grader är väl normalt..

Permalänk

kk får göra det :). Tempen hade mer eller mindre stott still i 5min på 49grader så kändes som att den inte skulle öka så mycket mer. Tror jag testar lite längre som du sa och sen blir det testa 3,4 så är jag nöjd

Permalänk
Medlem

Jag kör min Q6600 @ 3,56Ghz med 1,4 i Vcore på ett Gigabyte X38-DQ6 och mina temps ligger på 81,83,82,81 efter 2h i Prime95 med orginalkylaren :S Och det är enligt Core temp så det borde ju kunna stämma om du nu inte kör på orginalkylaren.

Men men får ju min vattenkylning i nästa vecka så då jä#lar blir det till att klocka:D

Permalänk
Medlem

jag får 60 grader på den varmaste kärnan med standard vcore, är det okej då?

HAhahahaha

"- Kyckling" så seriös

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Det är ok.

Permalänk
Medlem

Kaffer syftar du på mig eller Kyckling generalen?

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3