Är HDMI-versionen av Xbox 360 lika krasch-benägen?

Permalänk

Är HDMI-versionen av Xbox 360 lika krasch-benägen?

Jag undrar om de nyare versionerna av Xbox 360 (de med ex. HDMI-kontakt måste ju vara nyare) är lika benägna att råka ut för 3-röda-lampor-döden?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Ska ha fixat de flesta problemen har det varit sagt, men inget är 100% vill säga.

De nya med HDMI har en extra kylfläns för grafikkortet bland anant som borde fixa de största problemen med ring of death.

Men sedan finns det andra problem, som kassa cd enheter och annat.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Dom har blivit stabilare liksom som dom vanliga prenium också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
Dom har blivit stabilare liksom som dom vanliga prenium också.

Har du du någon form av källa för detta eller är detta bara något du intalat dig själv? För såvitt jag vet så har inte Microsoft gått ut och sagt att de nyare boxarna blivit fixade. Och med tanke på hur mycket uppståndelse det har varit kring boxar som havrerat tycker man ändå att Microsoft skulle gått ut med detta om de nu varit fixade. Om dom vill ha fler kunder dvs.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Jag kan inte säga nåt om det stora hela, men min egen box har varit väldigt aktiv i snart 2 år... och jag har ALDRIG haft en red lights of death. Den har heller aldrig låst sig förutom i CoD 3, men det spelet hade problem med låsningar.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi

Men sedan finns det andra problem, som kassa cd enheter och annat.

understatement. :0

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Vet inte riktigt om det är så stor skillnad, men AndreaX, det är inte Elite-versionen vi snackar om här tror jag, utan den nya vanliga med HDMI-utgång.

Permalänk
Medlem

Förr eller senare så kommer den att dö. Visst, MS kan göra "förbättringar", men det minskar med några procent att maskinen går sönder.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Vet inte riktigt om det är så stor skillnad, men AndreaX, det är inte Elite-versionen vi snackar om här tror jag, utan den nya vanliga med HDMI-utgång.

Elite är iof exakt samma hårdvaruversion som den vita HDMi-boxen.

möjligt att färg och ytbehandling kan påverka värmeavledningen under vissa förhållanden kanske, men det är nog som du säger marginellt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Har du du någon form av källa för detta eller är detta bara något du intalat dig själv? För såvitt jag vet så har inte Microsoft gått ut och sagt att de nyare boxarna blivit fixade. Och med tanke på hur mycket uppståndelse det har varit kring boxar som havrerat tycker man ändå att Microsoft skulle gått ut med detta om de nu varit fixade. Om dom vill ha fler kunder dvs.

Det är inte troligt att de någonsin skulle gå ut och erkänna att de gjort en dålig produkt. Dom säger ju bara att ett fåtal procent av enheterna har problem... Så att de uppgraderar en konsoll håller de tyst om då de fortfarande har gamla produktioner kvar som de behöver få sålda. Och det är inte alla som vet om att 360'n har detta problemet. Inte ens butiker tror jag talar högt om detta.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3 | Intel E8400 3.0Ghz | 4x1GB Crucial BallistiX PC6400 | Leadtek 8800GT | WD 500GB | Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Det finns ett pris att betala för billiga prylar med hög prestanda. oftast är det att komponenterna är gjorda av bajs, så även i detta fall.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Det finns ett pris att betala för billiga prylar med hög prestanda. oftast är det att komponenterna är gjorda av bajs, så även i detta fall.

fel i detta fall. Microsoft har gjort ett konstigt "beslut" och istället för att installera vanliga M5 skruvar med nåra metall och plastdistans så har man valt att beställa specialbyggda komponenter vid namn X-clamps. De är källan till att konsollen dör, och jag har lyckats fixa/sett till att de aldrig gått sönder många XBOX360s för bara nåra kronor. Microsoft skulle kunna både SPARA PENGAR på tillverkningskostnader OCH SLUTA SLÖSA PÅ REPARATIONER och ÅTEKALLADE KONSOLLER (även osålda pga problemets kvarvarande) om de bara gjorde som jag. Men de är dumma.

och BTW: Microsoft, BYT UT alla högljudda DVD-ROMs, ni skämmer fan ut er!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
Elite är iof exakt samma hårdvaruversion som den vita HDMi-boxen.

möjligt att färg och ytbehandling kan påverka värmeavledningen under vissa förhållanden kanske, men det är nog som du säger marginellt.

Mja om solen ligger på en dynghet sommardag på den svarta Elite-versionen så ska du nog se på fan att det inte är så marginellt

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Konspirationsteoretikern i mig drar dock genast slutsatsen att detta problem faktiskt minskar andelen chippade xboxar (vem vågar chippa och voida garantin om det är 50 % chans att man måste skicka in den?), och att ms är väl medvetna och kanske föredrar den effekten framför de kostnader som reparationerna innebär.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
fel i detta fall. Microsoft har gjort ett konstigt "beslut" och istället för att installera vanliga M5 skruvar med nåra metall och plastdistans så har man valt att beställa specialbyggda komponenter vid namn X-clamps. De är källan till att konsollen dör, och jag har lyckats fixa/sett till att de aldrig gått sönder många XBOX360s för bara nåra kronor. Microsoft skulle kunna både SPARA PENGAR på tillverkningskostnader OCH SLUTA SLÖSA PÅ REPARATIONER och ÅTEKALLADE KONSOLLER (även osålda pga problemets kvarvarande) om de bara gjorde som jag. Men de är dumma.

och BTW: Microsoft, BYT UT alla högljudda DVD-ROMs, ni skämmer fan ut er!

Ja det är ju helt sjukt att du sitter inne på kunskap som M$ inte kommit på efter flera år med dessa problem *rullar ögonen* Jag tror du själv inser hur orimligt det skulle vara.. jag menar vem som helst som läst lite om problemen har stött på x-clampfixen, tror du inte M$ har koll på detta? Det har kostat dem ÅTSKILLIGA miljoner (miljarder?) så om det var så enkelt som nåt en fjortis i sverige kan googla fram på fem minuter skulle problemen vara historia Kul att du sparkat liv i ett gäng maskiner men tro inte att du har hittat den heliga gralen ^^

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Ja det är ju helt sjukt att du sitter inne på kunskap som M$ inte kommit på efter flera år med dessa problem *rullar ögonen* Jag tror du själv inser hur orimligt det skulle vara.. jag menar vem som helst som läst lite om problemen har stött på x-clampfixen, tror du inte M$ har koll på detta? Det har kostat dem ÅTSKILLIGA miljoner (miljarder?) så om det var så enkelt som nåt en fjortis i sverige kan googla fram på fem minuter skulle problemen vara historia Kul att du sparkat liv i ett gäng maskiner men tro inte att du har hittat den heliga gralen ^^

hmm..

X-Clamp fix är faktis orsaken till Red ring of death.

När jag fick RROD så köpte jag lite skruvar från biltema och kylpasta från nån datorbutik här i närheten.

Mot min förvåning så fick jag RROD igen men då behövdes bara xboxen överhettas så att lödningarna satte sig.

Och på köpet fick jag tystare xbox genom att fläkten inte börjar varva upp av värme.

---

ALLA kan få RROD utom de med X-Clamp fix.
X-Clamp böjer moderkortet så GPU/CPUn lossnar delvis. RROD

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

har faktiskt en HDMI version (inte elite) och aldrig haft problem me den köpte den i början på oktober o spelar minst 2 timmar per dag i snitt

Permalänk
Medlem

Iom med att falcon chipset'et introducerades i de nyare hdmi maskinerna (man kan avgöra vad som är vad då falcon brummar på enbart 175W ..
så har cpu kylaren blivit bastantare istället för den föregående versionen ..
men visst det förekommer fortfarande RROD .. men inte lika frekvent.
vanligaste felet med en hdmi-360 är förvisso att magneten i läsaren släppt från motorn och sitter i skiv-fixerings-mojängen i övredelen av läsar skalet \o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Har du du någon form av källa för detta eller är detta bara något du intalat dig själv? För såvitt jag vet så har inte Microsoft gått ut och sagt att de nyare boxarna blivit fixade. Och med tanke på hur mycket uppståndelse det har varit kring boxar som havrerat tycker man ändå att Microsoft skulle gått ut med detta om de nu varit fixade. Om dom vill ha fler kunder dvs.

Jag hoppas verkligen du inte är seriös nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erik_sic
har faktiskt en HDMI version (inte elite) och aldrig haft problem me den köpte den i början på oktober o spelar minst 2 timmar per dag i snitt

Det är väll inget, jag köpte min premium i november 2006 och fick RROD för en månad sen, visserligen fixat så x-clampen är borttagen nu men jag vet folk som har launch boxar som lever än.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.