Problem med instalation av TBC

Permalänk

Problem med instalation av TBC

Hej

Jag har problem att instalera TBC på min dator. När jag är inne på den 4de skivan så kommer plötsligt detta medelande upp.

"Sorry the Installation failed. The File "C:\Documents and Settings \All users\Skrivbord\World of Warcraft.lnk.Temporary" could not be created. If this problem presists, please contact Blizzard Technical Support. (Installer File: Create)"

Jag har inte kontaktat blizzard support med tanke på att jag tror inte felet ligger i spelet utan i min dator, är det någon som har någon ide om vad detta kan vara och hur jag kan lösa det så skriv gärna några rader?

Tack på förhand!
MVH Simon

Visa signatur

Den som gräver en grop åt andra faller oftast inte själv där i.(efter som då vet man ju vart gropen är)

Permalänk
Medlem

Laddar ner installastionen istället.

Permalänk
Medlem

Exakt som Robbaz sa, så kan du tanka ner både WoW och TBC som finns här WoW

Jag har också haft problem med skiva nummer 4, men sen jag tankat det så har jag inte haft några problem alls.

Hoppas att det löser sig

/miXion

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X | ASUS ROG Ryujin II 360mm | ASUS ROG Crosshair X670E Hero | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | WD Black SN850X 2TB Gen 4 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart | AOC CU34G2X 144Hz |

Permalänk
Medlem

Ibland kan det hjälpa att kopiera skivorna direkt till hårddisken innan med. De verkar vara lite svåra att läsa för väldigt många spelare.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Det jag har länkat till är installationen utan skivor. Men om du har ett slött internet så kan du testa och göra som Wooe säger.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X | ASUS ROG Ryujin II 360mm | ASUS ROG Crosshair X670E Hero | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | WD Black SN850X 2TB Gen 4 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart | AOC CU34G2X 144Hz |

Permalänk

Tack skall ni ha, provade det men tyvär fundgerade det inte ändå. Dock så tror jag att jag vet vart problemet ligger.
Mappen "Skrivbord" under mappen "All Users" är inte kontackt bar, när jag klickar på den står det att åtkomsten nekas. Själva felet är tror jag att wow inte kan skapa en icon på skrivbordet på alla användare.
Är det någon som vet hur jag kan få den mappen tillgänglig?

Ps. Jag är inloggad som administratör när jag gör detta!

Tack på förhand.

MVH Simon

Visa signatur

Den som gräver en grop åt andra faller oftast inte själv där i.(efter som då vet man ju vart gropen är)

Permalänk
Medlem

Efter lite letande på WoWs hemsida så hittade jag detta.

" The file "\World of Warcraft.lnk.Temporary" could not be created. If this problem persists, please contact Blizzard Technical Support. (InstallerFile::Create)

This error seems to be a file permissions problem, please try some of the following steps.

1. Make sure that you are logged into your computer with Administrators account, or have admin rights

2. You will need to be able to show your hidden files and folders:

- Click on the Start button then Settings and finally Control Panel
- Double-click on the icon called Folder Options
- Select the View tab, then in the Advanced Settings: section
- Make sure that the option Show hidden files and folders is selected, then press OK

3. Another possible solution to this error is to copy the contents of all the CDs into a folder on your desktop, we have provided some instructions how to do this in the 4th post down with the title Copying the CDs to the Hard disk"

Testa med detta och se om det fungerar bättre, om det inte skulle göra det så kan du läsa vidare här
Support

Lycka till !

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X | ASUS ROG Ryujin II 360mm | ASUS ROG Crosshair X670E Hero | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | WD Black SN850X 2TB Gen 4 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart | AOC CU34G2X 144Hz |