Permalänk
Medlem

MSI K9VGM-V, totaldöd

Hej, fick hem ett uppgraderingspaket från komplett idag, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=325623 . Nu har jag kopplat in allt
(rätt tror jag ) men ingenting händer när jag trycker på knappen. Helt stendött.
Jag har ett ganska gammalt nätagg, det satt i chassit när jag köpte det. Chassit är ett
Chieftec och det står 360w på nätagget. Kan det vara det som är felet? Vad kan man
annars kolla? Jag har testat att tagit ut allt utom processor men det händer ingenting ändå.

Snälla hjälp mig Tänkte kontakta komplett om jag inte får nån ordning på det.. men orka hålla på att skicka tillbaka om det går att lösa

Visa signatur

Edin lånade min tejp på Dreamhack Winter 02! :D

Permalänk
Medlem

Jag är inte säker på vad felet kan bero på, men har träffat på sånt tidigare.

Är ditt nätagg 20- eller 24 pins? Och har du provat starta utan externa USB/Firewire/audio anslutningar kopplade till moderkortet? Ett billigt chassi jag använt hade fel på en sån USB anslutning som gjorde att datorn inte startade.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

20 eller 24-kontakten brukar inte spela roll på såna här. den lilla kontakten vid CPUn bör dock låtas ipluggas om kortet är stendött.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag har en 20-pins kontakt som jag pluggat in, och en 4-pins som jag pluggat in på ett annat ställe Jag har inte någon annan anslutning kopplat till moderkortet. Jag har testat utan grafikkort och utan hårddiskar och sånt, men det händer ändå ingenting. Vad skulle hände om nätagget är för klent? Kan det vara det som är felet?

*EDIT
Har nu testat att sätta i det gamla moderkortet igen och det funkar inte heller. Så det måste vara nätagget som dött va? Vad kan ha hänt? Ska se om jag får tag på något annat nätagg att testa med och se om det funkar.

*EDIT igen
Har nu köpt ett nytt nätagg och nu funkar det!

Visa signatur

Edin lånade min tejp på Dreamhack Winter 02! :D