Permalänk
Melding Plague

Zalman FPS Gun

Zalman FPS Gun är något så ovanligt som en precisionsmus med vertikalgrepp. Detta innebär alltså att man har sidan av handen mot bordet, inte handflatan som med vanliga möss. Vertikalgrepp finns traditionellt på ergonomiska möss då det inte belastar handleden, men nu har Zalman börjat sälja en high-end-produkt med detta grepp. Hur fungerar det?

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Vilken skum mus Ser för obekvämt ut .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Vilken skum mus Ser för obekvämt ut .

Ja den här ser verkligen bra skum och funky ut!

Mvh

Permalänk
Medlem

Totalflopp, helt oanvändbar för oss med stora händer. enj, riktiga möss för riktiga män. MX500 är det som gäller.

Citat:

Med vertikalgrepp vrider man istället handleden upp och ner - ur nyheten

Jasså, så recensenten satt och gjorde "det", handen vertikalt, upp och ner, Om och om igen tills han sköt .

Nejdå, men frammåt och bakåt borde det väl stå?

Permalänk

Detta var nog det semsta skit Zalman har kommit med tror jag, varför?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Varför kan dom inte hålla sig till det dom kan...

Permalänk

Kul och i viss mån banbrytande produkt. Det är bra att input-deviser såsom mus och tb inte fastnar i givna designer. Dock är det ju väldigt klantigt att missa så med ergonomin när man hävdar att det är en mus med ergonomi som mål man skapat. Väldigt underligt att det inte fanns mer inställningar i form av inläggningar, utfyllnader och modifikationer. Många som använder annorlunda typer av möss har ju det pga att de har svårt att använda vanliga möss. Då borde de ju kostat på denna mus lite mer i kvalitetsaspekterna. Synd... får som sagt se om någon annan tillverkare spinner vidare!

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

Tanken är intressant men genomförandet verkar ju vara direkt uselt. Jag ser gärna att det släpps bättre konkurrerande produkter i framtiden.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

hahaha, Zalman, håll er till det ni är bra på plz

Visa signatur
Permalänk

en såndär har jag provat den är inte så obekväm som den ser ut

Visa signatur

A64 3200+ Venice | Zalman CNPS9500 Led | MSI NEO2-FX | 2*512 Corsair V.S PC3200 | XFX GeForce 6800GS @ 16/6 | Zalman VF900-Cu Led

Permalänk
Medlem

okej .. jag har ngt liknande .. men som faktigst ser ut och är formad som en pistol .. från Monstergecko å den är faun så skön .. tyckte ni denna så intresant ut kolla då in deras hemsa istället namnet.com

Visa signatur

/i am ZoMeOnE

Permalänk
Medlem

verkar hemskt.. håller mig till min antika mx500 några år till

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eelvis
verkar hemskt.. håller mig till min antika mx500 några år till

MX500 är antik men fortarande den bästa musen idag enligt mig. Man måste inte byta saker bara för att de blir gamla.

Permalänk
Medlem

Rätt kul grej, kul att se företag prova på nya mojänger.
Det är säkerligen mest en vanesak att börja med en sådan där, efter en vecka sitter det som en fläskläpp

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

vilket skräp alltså, snacka om att inte tänka utanför asien

Permalänk
Medlem

Mje. Ser väl lite halvskoj ut, men absolut ingenting jag skulle lägga pengar på. Min G7 stannar ett bra tag till.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Håller med ovanstående. För oss med stora händer så e detta inte speciellt användbart. Man kan säga att det är som sämskinn, det sämskaste som finsk

G5 stays on!

Visa signatur

/ CM HAF X / ASRock P67 Extreme6 RB3 / Corsair AX850 GOLD / i5 2500K@4.5Ghz / Corsair Vengeance 1600 Mhz 8Gb / Zotac AMP! GTX580 SLI, Arctic Cooling Accelero Extreme Plus II / Corsair Force 3 120Gb 6Gb/s / Zalman Reserator 1 v2 /

Permalänk
Medlem

Alltså har det inte funnits någon liknande produkt tidigare? Känns förbaskat bekant.

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk

jag provade den på DH och jag gillade den inte!

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

Hm, tänk er Volvo producera kylskåp, ungefär samma sak.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
MX500 är antik men fortarande den bästa musen idag enligt mig. Man måste inte byta saker bara för att de blir gamla.

Så sant som det är sagt. Min rullar fortfarande på och kommer bli utbytt för den dagen då helvetet fryser över, samma sak gäller mitt logitech internet keyboard som är inne på sitt 5 år nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av budbrain
Alltså har det inte funnits någon liknande produkt tidigare? Känns förbaskat bekant.

Du har helt rätt. Pistolmouse kom redan 2004:
http://www.monstergecko.com/products.html

Den verkar för övrigt vara mer genomtänkt och framförallt fungera bättre än Zalmans mus. Så Zalman är med andra ord inte särskilt nytänkande utan bara dåliga på att implementera ett befintligt koncept

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

testa den på DH otroligt obekväm , plastig och äklig

böjade undra när jag läste detta
"exempelvis om man skiftar mellan vapen och snipergevär."

räknas inte en sniper som ett vapen ?

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

kanske bra för handikappade. (den verkar ha exakt samma stuk som knivar och sånt för downsfolk tex)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Tycker att den bara skriker ut 80-tal och ja hur skall man kunna anpassa en skadad och insliten mushand/musarm till något så konstigt?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Herregud..vem skulle köpa en sån? En cskåt 14åring? Ser ju väldigt oergonomisk ut. Kan ju omöjligt vara skönt för handleden.

Visa signatur

i5 750|Asus P7P55D Pro|12Gb1600Mhz|HD5870

Permalänk
Medlem

Har VD:ns son på Zalman varit överaktiv i träslöjden eller vad är det frågan om?

Det ser man ju på hundra meters avstånd att detta är skräp! Helt otroligt att sådana här produkter kommer ut i tillverkning...

Permalänk
Medlem

Jisses ser ju inte klok ut, och är troligen grymt obekväm, "gör korstecken"
Ser nästan ut som nått skumt vapen på rymmen från nått spel

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

monstergeckos variant så mycke bättre ut, var ju i alla fall en pistol som antagligen har bättre ergonomi. För zalmans är ju gjord för små barnhänder eller något.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

inovativ och kul ide må jag säga. för ju tekniken framåt med nya idee'r som kan utvecklas vidare. dock såg denna fruktansvärt oskön ut och väldigt klumpigt.

testa med att ta tag i musen och vänd den optiska strålen så den pekar åt vänster, låt sedan handen vila på musmattan och rör er fram och tillbaka samt vänster och höger. för mig känns det ändå ganska skönt