World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Spelar just nu upp en shaman på the maelstrom och tycker det är en ok klass, tycker mig inte ha så stora problem att få kills i BG heller. Men hoppas shaman blir buffad i kommande patcher.

BG och arena är två olika grejer. framförallt om man kör resto, har inga problem att göra min grej i AV

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
BG och arena är två olika grejer. framförallt om man kör resto, har inga problem att göra min grej i AV

Aah okej Har aldrig varit i Arena så..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Specade fire med min mage och körde lite BGs i går. 2*T4 och full spellfire. Dör så fort någon kollar på mig ungefär, men som support med en eller flera andra är det guld värt. Höll mig i basen i AV en omgång. Flamestrike och lite annan aoe snor grymt många HK:s, inga problem att ligga i toppen på listan. Hjälper andra rätt bra genom att sätta alla mostråndare i combat tidigt.

Haha jag spelade lite BG med min firemage igår

Efter att ha harvat runt i lvl60 AV med min paladin som healer var det skönt att se lite stora siffror. Har en klassisk 10/48/3, men står du i en buske eller långt bak och spammar fireballs så är det askul

Även jag har 2xT4 och den setbonusen är rätt rolig mot hunters som skickar sitt pet och hoppas på pushback medans de springer runt o brinner

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rusiak
Haha jag spelade lite BG med min firemage igår

Efter att ha harvat runt i lvl60 AV med min paladin som healer var det skönt att se lite stora siffror. Har en klassisk 10/48/3, men står du i en buske eller långt bak och spammar fireballs så är det askul

Även jag har 2xT4 och den setbonusen är rätt rolig mot hunters som skickar sitt pet och hoppas på pushback medans de springer runt o brinner

Precis, det svåraste är att tygla en del av de där reflexerna man har i ryggraden bara. Svårt att inte röra på sig hela tiden. Överväger nästan att testa en arcanebuild. Överleva är ju svårt nog redan, men med skadan arcane ger kan vara värd en del ändå. Improved Arcane Missiles kan nog bli relativt användbart i närstrid.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Dispel / Purge?

Inte så lätt att dispella 5 pers när man har 3st dps på sig medans man samtidigt ska mana burna och heala

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
Inte så lätt att dispella 5 pers när man har 3st dps på sig medans man samtidigt ska mana burna och heala

Multitasking för fan

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
Resto shamans är grymt bra i arena

Inte 2v2.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag gillar wow, jag gillar det verkligen... Men en sak stör mig... Varför måste alla vara så jävla dåliga? Har inte fått köra klart en enda instans på flera dagar eftersom folk suger så brutalt mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Jag gillar wow, jag gillar det verkligen... Men en sak stör mig... Varför måste alla vara så jävla dåliga? Har inte fått köra klart en enda instans på flera dagar eftersom folk suger så brutalt mycket.

PuGs kan vara riktigt evil alltså. Folk som drar mitt i instancen eller helt enkelt e värdelösa på det som säger sig kunna göra.
Tex fury tanks som aldrig tankat som joinar som slagpåse för att det är sista spotten.

Men leta dig en shysst guild o lek me dem istället så ska du se att det blir roligare

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
Inte så lätt att dispella 5 pers när man har 3st dps på sig medans man samtidigt ska mana burna och heala

Massdispel!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Jag gillar wow, jag gillar det verkligen... Men en sak stör mig... Varför måste alla vara så jävla dåliga? Har inte fått köra klart en enda instans på flera dagar eftersom folk suger så brutalt mycket.

Har det helt åt andra hållet, PuGs funkar hur bra som helst hos oss på Stormreaver (Horde) iaf.. Vi drar ju Daily HC i princip varje dag, sen någon annan mer HC för att få Badges dårå.. Funkar kanon..

Kanske du bara har otur, självklart finns det tråkiga andra människor.

Som en ur gamla guilden, En druid på 15 bast som ville gå AFK 20 minuter för att dom hade besök hemma, tydligen var han ivrig för att "They have boobies!".. Så.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Beror på vad man räknar som PUG, på min gamla druid hade jag en ganska stor krets med spelare jag visste var bra som jag körde med oftast, när jag fortfarande hade något att hämta i heroics. Kör man bara sådana PUGs med folk man känner innan eller när det är bra folk som går i god för dom får man såklart en trevligare upplevelse.

Men nu är så inte fallet, jag håller på att levla upp en ny char (55 priest som jag startade i början av månaden), så jag har inte riktigt dom möjligheterna. Visst kan man förvänta sig mindre av folk, och det gör jag. Men det är så hopplöst ändå...

Hunters som needar caster leather för att dom ska ha mer stamina, rogues som absolut tjatar om att dom ska ha epic daggern from princess i maraudon (innan den ens droppat dessutom), etc.

Utöver loot-frågorna (som inte rör mig så mycket då dom inte tagit något jag vill ha än så är det ju andra saker, folk som gör idiotiska pulls, inte healar, inte tankar (kekeke lolol jag är 2h tank), folk som går afk, folk som inte tar sig till instansen, folk som lämnar grupper mitt i, folk som drar en i en grupp och säger att man ska dra till instansen och summona när vi bara saknar en och sen drar dom själva, folk som inte kan ett skit men gnäller om grupp-kompositioner, cloth-folk som vägrar spela med annat cloth-folk pga loot, etc.

Det är bara så jävla hopplöst att försöka spela detta spel MULTIPLAYER om man inte är i en vettig raiding guild.

Permalänk
Medlem

Fick för mig att börja levla min paladin igen. Slutade när jag var runt 66 för att levla min warrior. Och har speccat protection med honom. Hej och hå så roligt det är att dra till sig 5+ mobs och döda dom med block

Men jag vet inte riktigt vad för utrustning jag ska satsa på? Och vilka instancer det droppar vettiga prot-palla grejer.

Ska fortsätta äga nagrand nu. Klarade av mastery-questarna igår helt själv. har bara sista kvar.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Massdispel!

En massdispell letar ju inte upp bloodlust och tar bort den utan den tar bort den första buffen, och folk brukar ju minst ha 5 buffs i arena

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Jag gillar wow, jag gillar det verkligen... Men en sak stör mig... Varför måste alla vara så jävla dåliga? Har inte fått köra klart en enda instans på flera dagar eftersom folk suger så brutalt mycket.

Några exempel på folk som har köpt sina char på ebay

jag: hunter, trap square.
Hunter: Snake trap?

I heroic SV
Should I sheep boss?
no, you cant sheep bosses
should I sheep the adds?`
No, you cant sheep elementals

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikM
Några exempel på folk som har köpt sina char på ebay

jag: hunter, trap square.
Hunter: Snake trap?

I heroic SV
Should I sheep boss?
no, you cant sheep bosses
should I sheep the adds?`
No, you cant sheep elementals

CAN ME PLOX SHEEP BOZZ PLX!!!!

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
En massdispell letar ju inte upp bloodlust och tar bort den utan den tar bort den första buffen, och folk brukar ju minst ha 5 buffs i arena

Spelar mindre roll igentligen, då man hoppar på shamanen först och han dör på 2 röda, hinner inte ens köra bloodlust

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Spelar mindre roll igentligen, då man hoppar på shamanen först och han dör på 2 röda, hinner inte ens köra bloodlust

Har du någonsin spelat arena? Eller var du sarkastisk?

- Hoppas på det senare, shamanen kan poppa BL eller heroism redan innan ni ens hunnit komma fram. Sedan att döda en spelare i 5on5 händer inte på 2 röda mot ett jämställt lag (förutom kanske i extrema fall som dual 4dps lag) händer inte. Så fort en spelare är nere så är segern i de flesta fall säkrad såvidare ingen i ens eget lag dör väldigt kort efter eller om man ligger efter kraftigt i mana. Om det dessutom är en restoshaman så är det ännu svårare då de har en bra survivability - vill du dispella hans earthshield och han har en druid med sig så kan ni ha jäkligt skoj att kolla på hur lifebloom exploderar.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
En massdispell letar ju inte upp bloodlust och tar bort den utan den tar bort den första buffen, och folk brukar ju minst ha 5 buffs i arena

Så massdispell är inte som de andra dispellsen? Alla andra tar ju bort random debuff/buff numera. Har inte kollat så noga på massdispell dock.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med sitt wow efter den lilla patchen i onsdags? Så fort jag kommer in ser jag bara massa frågetecken på actionbarsen och sen dröjer det inte 2sek innan jag antingen blir utloggad från internet, får blåskärm eller att hela datorjäveln hänger sig.

Har testat allting känns det som. Formaterat, bytt nätverkskort, installerat om wow och sånt. Det enda jag inte har bytt är grafikkortet, typ, som är ett 7800 GTX.

Har en polare med ett liknande problem men han har ett 7900 GTX, fast hos honom hänger sig bara wow.

Någon som har varit med om nåt liknande?

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Bullen: Korrupt minne?

Permalänk
Medlem

Mjo, har funderat på det men jag har inte tagit mig tid till att testa dom

Tycker det är lustigt dock då det fungerade klockrent innan patchen.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Så massdispell är inte som de andra dispellsen? Alla andra tar ju bort random debuff/buff numera. Har inte kollat så noga på massdispell dock.

Massdispell fungerar likadant som dispell (tar bort random debuff/buff) men dispell tar bort 2st

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
Massdispell fungerar likadant som dispell (tar bort random debuff/buff) men dispell tar bort 2st

Med undantaget att den targetar immunities först, som iceblock och divine shield.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
Inte så lätt att dispella 5 pers när man har 3st dps på sig medans man samtidigt ska mana burna och heala

Nej, men du menar alltså att man ska ta med en shaman enbart för bloodlust som KAN bli dispellad? (och borde bli dispellad)

Elemental shamaner är helt okej i 5on5 med sin burst skada men Resto Shamaner, nej tack.

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske men hur tankar man som palladin?
Håller på att levla en palla just nu (lvl35 prot spec)och har tankat innan som warrior och vet hur man håller och får agro som warrior.
Är det bara att hålla uppe Righteous Fury och köra Righteous Defense på den som "snor" agro eller?
Hur bra funkar en palla (prot spec) som tank jämfört med en warrior och Druid?

På tal om Righteous Defense, funkar detta macrot (har inte haft changs att testa det än och skulle ju vara trist om det inte funkar i "het" situation)?

/cast [target="targettarget"] Righteous Defense

Alltså slänga RD på mitt "target > target" om man tappar agro.

Permalänk

Paladin tank håller aggro genom att monstret slår på honom/henne

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Dum fråga kanske men hur tankar man som palladin?
Håller på att levla en palla just nu (lvl35 prot spec)och har tankat innan som warrior och vet hur man håller och får agro som warrior.
Är det bara att hålla uppe Righteous Fury och köra Righteous Defense på den som "snor" agro eller?
Hur bra funkar en palla (prot spec) som tank jämfört med en warrior och Druid?

På tal om Righteous Defense, funkar detta macrot (har inte haft changs att testa det än och skulle ju vara trist om det inte funkar i "het" situation)?

/cast [target="targettarget"] Righteous Defense

Alltså slänga RD på mitt "target > target" om man tappar agro.

Righteous fury är ett måste och improved righteous fury är också nästan ett måste.Reckoning är också bra för tankning.
Righteous defense kör du bara om du tappar aggro,annars Kör du med dina holy spells då det är dom som ger hat.
kör med judge of the crusader på mobben,seal of righteousness,Consecration och sen när du får holy shield och avangers shield blir det lättare att hålla aggron.

macrot jag använder för righteous defense är detta tror jag:

/cast [target="target,help"] Righteous Defense; [target="targettarget,help"] Righteous Defense;

Funkar i båda riktningarna,dvs oavsett om du har mobben eller en party member som target.

Kör själv pallytank och tycker dom är bra,speciellt att tanka flera mobs samtidigt, dock kan manan bli ett problem i vissa situationer.

Permalänk
Medlem

Har Telia fått ordning på laggen från igår?

Var nästan lite roligt. Hade öppnat burken för att kolla om jag kunde se något som får chassit att låta. Håller på att bli tokig på ljudet och jag är total analfabet vad gäller datorer.

Loggade senare in i wow med en latency på 5k i Shattrath och tänkte på en gång, "vad f-n har jag gjort nu?" med tanke på min koll i burken tidigare på dagen.

Blev tröstad av guildpolare sen att jag inte var ensam men lite svett fick jag mellan tårna innan dess.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Kan någo göra en talent build för lvling shaman 30-70 eller nåt? Kör enhancement så långt.. http://www.wowhead.com/?talent=h så har jag nu, följde en kompis tips men efter formatering har jag inte kvar länken. =/ Så skulle gärna ta emot tips hur jag skall fortsätta..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum