Nån mer med BBB här som har Internetproblem ikväll?

Permalänk
Medlem

Nån mer med BBB här som har Internetproblem ikväll?

Jo jag har ikväll helt plötsligt börja få väldiga latenser och det tar lång tid att ladda sidor som följd. Dock så funkar det snabbt lite då och då sådär intermitent som man säger. Strömmande audio via iTunes funkar felfritt likaså uppladdning via µTorrent.

Har provat att dra ur modemet och låta det synka om samt provat att stänga ner webbläsaren och starta om den igen men det är samma problem.

Börjar misstänka att det kanske är BBB som har problem med deras DNS alternativt gateway. Isåfall så borde jag inte vara ensam.

Så därför frågar jag om det är flera BBB kunder här som upplever samma sak?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Har märkt av att vissa sidor har gått lite slött ikväll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nyligen hade jag en kort stund med bra fart men nu är latensen/väntetiden tillbaka igen.

Märkligt....

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Jag har problem med AllTele (TDC)

Permalänk
Medlem

Det segar hos mig. Både surfandet och tankandet går segt som sirap just nu av någon anledning. Kan ju vara något hos mig, men jag får se närmsta dagarna hur det fungerar.