Permalänk
Melding Plague

Steelseries Ikari

Det är inte många nordiska tillverkare som sponsrar fler än fem spellag och håller riktiga gamertävlingar. Danska Steelseries har växt så det knakar och lanserade nyligen två möss i den nya serien Ikari. Vi testar om de senaste tillskotten verkligen håller vad de lovar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Nackdelar: Inga"

Verkar vara en hyffsad mus?

Permalänk
Medlem

Verkar ju vara en riktigt bra mus (Y)

Kanske blir en sådan istället för en G5?

Permalänk
Medlem

Jag sitter med den optiska versionen och säger ojojoj Bättre än min 3.0a

Trodde aldrig jag skulle byta bort min älskade 3.0a men detta var en Touch of God måste fan lunga ner mig Måste säga KÖP allihopa.

Vill ni ha bilder så skickar jag alla man kan få

Permalänk
Medlem

Blev riktigt sugen på att skaffa en sånhär.

Permalänk
Medlem

Oj. Blir nog en sån där när min mus lägger av.

Permalänk
Medlem

Jag jämförde bilderna i artikeln med min mx518 och jag tycker nästan att de kunde ansträngt sig lite mer för att få en annan design. Men det är väl så att, varför överge en vinnande design?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjo1
Jag sitter med den optiska versionen och säger ojojoj Bättre än min 3.0a

Trodde aldrig jag skulle byta bort min älskade 3.0a men detta var en Touch of God måste fan lunga ner mig Måste säga KÖP allihopa.

Vill ni ha bilder så skickar jag alla man kan få

Har Ikari Optical. Tyvärr! så är den för klumpig för min del, speciellt när man ska lyfta den ifrån musmattan, så får jag inge bra grepp.

Tyvärr, annars är den underbar att bara vila handen på.

Har en Razer DeathAdder nu, klockrent för mina behov.

Visa signatur

Athlon 64 x2 4200+ 2.2 ghz 2048 ddr Corsair TwinX pc 3200,XFX 7800GT 256mb, Samsung Spinpoint 120 250 gb ncq 7200 rpm, Creative Soundblaster Audigy 2 Zs platinum, chassi: Antec Sonata, nätdel: Seasonic S12 430w.

Permalänk
Medlem

ja, och vi vänsterhänta är får vara utan denna med, fan! jag vill kunna ha en gamer mus med...

Permalänk
Medlem

Hmm... Mac OSX... Ikari Laser here i come!

För spel stannar dock min Sidewinder. Avgudar att ha sidoknapparna som MS placerade dem på den.

Permalänk

håller mej till min trogna G5, men ska nog in till stan och prova en sådan när dom kommer i lokalbutikerna

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar som de är "custom" logitech möss med bättre/mer avancerad programvara...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Ser bekväma ut. Framför allt tycker jag Ikari Optical ser mest intressantast ut pga av det relativa låga priset. Men jag överger inte min helt fungerande mx518 mot en nyare fräshare mus.

Permalänk
Musikälskare

Ser trevlig ut, men byter inte bort min G3a...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

byter min Deathadder mot en Optisk Ikari, får den om 3 dagar hoppas scrollen e bättre på denna..

Permalänk
Medlem

Inet skickar Ikari Laser fraktfritt, den blir då ca 150kr dyrare än Ikari Optical. Min MX500 har gjort sitt så det får bli ett köp av Ikari laser.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

har den. Skönaste musen jag kommer och äga tror jag sitter som gjutet i handen

Permalänk
Medlem

Hmmm jag ska köpa en nu mus, blir nog en Ikari:)

Permalänk

Skön mus!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Underbart, skiter i att vänta på Roccat Kone. Min mx1000 behöver verkligen pension.

Visa signatur

System: 2500K @4.1GHz, GTX 780, 8GB DDR3 @1866MHz

Permalänk
Medlem

Utseendet såg ut som en ripoff på 3.0. Fast iofs, en mus som säljer såpass bra är ju smarta att likna.

Permalänk

När det blir dags till att byta ut min gamle Razer Diamondback LE så blir det nog en sån härn... Med laser.

Visa signatur

Jag överklockar inte så försök inte att övertala mig. (Bara lite ibland...)

Permalänk

bara 1 års garanti ?

Permalänk
Medlem

Jag testade optical varianten hos en polare när han hade köpt den precis. Sitter själv med den nya versionen av IE3.0 som hittills varit min absoluta favoritmus men måste säga att Ikari knäcker min 3.0 utan tvekan! Det känns som att dom har designat Ikari efter min egen hand, sjukt skön mus!

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Avstängd

Den såg ju liten ut ju

Nej, min Sidewinder+Roccat Sense musmatta(adrenaline blue) stays^^

Permalänk
Medlem

Hur är den i storlek och vikt i jämförelse med MX518?

Visa signatur

[size="1"]Windows mest använda kommando: Ctrl-Alt-De1337[/size]

Besök gärna #lekstuga på Quakenet. En bra kanal helt enkelt.

Permalänk
Avstängd

Sådärja då har man beställt en ikari laser på inet,dom hade bara 3 kvar,men det är ju fraktfritt så.
Ska bli skoj att känna hur denna verkar mot min IE3.0 som börjat sjunga på sista versen:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Ni (sweclockers) skulle inte kunna lägga upp en bild med musen bredvid en mx revolution ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryll3
Har Ikari Optical. Tyvärr! så är den för klumpig för min del, speciellt när man ska lyfta den ifrån musmattan, så får jag inge bra grepp.

Tyvärr, annars är den underbar att bara vila handen på.

Har en Razer DeathAdder nu, klockrent för mina behov.

varför ska du lyfta musen? ändra känsligheten så slipper du köra över hela skrivbordet!

Ontopic.
mycket intressant mus kan bli ett köp efter min logitech 510 har gett upp!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

"För spelentusiaster kan vi inte komma på en bättre mus att rekommendera. Vilken modell av Optical och Laser man gillar är upp till var och en"

$$$

Ni får väl stänga av mig om ni vill, men den där recenssionen tyckte jag stank mutor all världens väg.

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]