Importera .pst-fil till senaste Thunderbird

Permalänk
Medlem

Importera .pst-fil till senaste Thunderbird

Hej! Jag vet redan att frågor om hur man importerar från Outlook till Thunderbird, men frågorna blir nästan aldrig besvarade! O de frågor som har blivit besvarade, gjorde inte något bättre resultat :/

Innan jag formaterade om datorn, hade jag nyaste Oulook Express (2007?). Jag sparade en "liten" backup på mina mail i .pst-formatet o sedan dess har jag inte orkat installera Outlook Express igen. Jag använder nu senaste Thunderbird och vill importera dessa mail till Mozilla-programmet.

Jag skulle uppskatta om ni kunde ge mig korrekta svar, för dessa mail är rätt så viktiga för mig.

Tack på förhand!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

*bump* jag vill också veta

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dammtussar tyder på att man gjort något roligare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morran59
Provat detta?

http://opensourcearticles.com/introduction_to_thunderbird_6_s...

mja, problemet är att det inte finns outlook på datorn.

Fallet är följande:

Datorerna kör Microsoft office outlook, datorerna skall bytas ut och på de nya så skall vi köra open source.

Frågan är nu hur jag skall få de X000 mailen som finns på de nuvarande datorerna att hamna i thunderbird på de nya datorerna.

Jag testade outpost, men det verkade bara fungera med Evolution.

Idé?

EDIT: Jag hittade mailen i user/applicationdata/thunderbird/osv.

men mailen (eller hela "korgarna") sparas som en fil "Inkorgen" (60MB) och sen ligger där en Inkorgen.msf. Så jag kan inte hotswapa in mailen där heller.

EDIT2: En idé kan kanske vara att installera thunderbird på de gamla datorerna, Importera allt och sen bara backuppa filerna i application data. Och bara hotswappa in det på de nya datorerna. Kan detta fungera?

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds