Permalänk
Avstängd

Bärbar dator, ca 10-13k dell/zepto??

Hejsan

Först och främst får ni ursäkta min okunnighet på bärbara datorer.

Det är såhär att jag behöver en kraftfull bärbar dator som klarar det mesta DVS.

Högupplöst film på projektorn, samt på bara datorn
Ska kunna använda flera program samtidigt såsom CAD, PS, Google sketch.
Samt att det ska vara bra grafik när jag använder diverse program.
Surfa snabbt
Kommer att spela väldigt lite men endå lite spel som ex WIC etc etc, kan dra ner på grafiken spelare ingen roll.
och som sagt vill jag kunna koppla den till min projektor så HDMI/DVI är nästan obligatoriskt(ora er inte för min projektor)

Hade tänkt på Zepto's nya crazy countdown erbjudande, men nja har hört kanske mycket kritik jämfört med XPS(dell). Dessutom har deninte något uttag så jag kan använda den med projektorn eller nja den har ju s video tror jag men blir inte så bra resultat.

Vad kan ni rekomendera? Jag kaninte mycket om bärbar hårdvara men misnt detta iaf

Minst:
C2D 2.2 Ghz
2GB RAM
Grafikkort har jag ingen anningen om eftersom jag inte är insatt i det, men ett bra iaf.
Bra skärm
14/15 tum spelar ingen roll.
Webbkamera är inget negativt;)
batteritiden ska vara minst 2timmar 30minuter vid tung belastning dvs 3d program/spel.
EDIT! Dvd-RW ska också ingå.

Har kollat in dell.se men jag är som sagt inte så hajj på hårdvaran.
Om det kommer uppdateringar inom nåogra komponter/skärm kan jag vänta.

Länka till datorerna ni tror mig passa, hjälp uppskattas som fan!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Det är inte särskilt många datorer (om någon?) med standardbatteri (t.ex. 6-cells) som klarar minst 2 timmar och 30 minuter vid spel.

Zeptos har VGA ut, vilket bör gå med det flesta projektorer. Dell XPS 1530 har HDMI ut.

Om du använder CAD-mjukvara och spelar så skulle jag rekommendera 8600M GT eller bättre.

15,4" är generellt sett billigare än 14", så jag skulle rekommendera dig att ta en 15,4" om det nu, som du säger, inte spelar någon roll.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Det är inte särskilt många datorer (om någon?) med standardbatteri (t.ex. 6-cells) som klarar minst 2 timmar och 30 minuter vid spel.

Zeptos har VGA ut, vilket bör gå med det flesta projektorer. Dell XPS 1530 har HDMI ut.

Om du använder CAD-mjukvara och spelar så skulle jag rekommendera 8600M GT eller bättre.

15,4" är generellt sett billigare än 14", så jag skulle rekommendera dig att ta en 15,4" om det nu, som du säger, inte spelar någon roll.

Hejsan tack för svaret, nej självklart ska det inte vara 6 cellls utan 12, glömde jag att nämna.

Läste något om en ny proccesor vars namn kommer att vara penryn. Hört att den kommer dra mycket mindre ström samt vara bättre. När släpps den i Europa. samt tycker ni jag ska vänta på penryn eftersom jag inte har något brådska?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Hejsan tack för svaret, nej självklart ska det inte vara 6 cellls utan 12, glömde jag att nämna.

Läste något om en ny proccesor vars namn kommer att vara penryn. Hört att den kommer dra mycket mindre ström samt vara bättre. När släpps den i Europa. samt tycker ni jag ska vänta på penryn eftersom jag inte har något brådska?

Zepto säljer redan datorer med Penryn, så den behöver du inte vänta på. De har rabatt på deras 6324W just nu: http://www.zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=645 . Observera att de skrivit fel på framsidan, det borde vara T8300 och inte T8100.

Permalänk
Avstängd

Men vill ha bättre grafikkort samt HDMI. plus att det blir för dyrt med zeptos. 11500+uppdaterat batter utan HDMi nej tack,

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Avstängd

fattar inte hur man kan sälja en bärbar dator utan hdmi 2008!

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Avstängd

Okej vad tycks om detta:

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo-processor T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)

OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska

SINNESRO Basgaranti - 1 års XPS Premium hårdvarusupport (inkl. spel- och på-plats-support)

LCD-SKÄRM 13,3-tums UltraSharp™ WXGA (1280x800) CCFL-skärm (220 nit) med TrueLife™

BIOMETRISK IDENTIFIKATION Biometrisk fingeravtrycksläsare

MINNE 4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x2048]

HÅRDDISK 320 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk

GRAFIKKORT 128 MB nVidia® GeForce® 8 400M GS

OPTISK(A) ENHET(ER) Fast 8x DVD+/-RW slank fackmatad enhet, inklusive programvara

PRIMÄRT BATTERI Primärt 9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar)

MODEM Inget modem

Totalkostnad 9416,00 kr 11770,00 kr

Vad tycks?
Passar den mina behov? Om jag nu väl ska spela kommer jag ju koppla den till min projektor men hur blir detmed graffikortet?
Samt, hur stor skillnad är det mellan 13 och 15 ska jag överväga 15 tum?

Hur passar denna dator min behob som sagt

sist men inte minst tack så jävla mycket för hjälpen!

Ops en sista sak, kommer de inom framtiden uppgradera något av dessa komponenter?(snackar stor uppgradering)
Samt hur länge håller batterit tror ni om jag användertill Cad,PS samt lite mindre spel som CS??

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

XPS 1530 RED Produkt, det mest prisvärda just nu. 9 Cells batteri som ger lång batteritid och HDMI ut, samt bättre grafikprestanda än zeptos då det har dd3-minne, vilket ger 500-1000 bättre p i 3dmark. Detta går att få för 10500.

MVH Axy.

Permalänk
Avstängd

det kommer väl snart penryn till dell...det är en ganska stor uppgradering iaf..

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
det kommer väl snart penryn till dell...det är en ganska stor uppgradering iaf..

Inte direkt.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
det kommer väl snart penryn till dell...det är en ganska stor uppgradering iaf..

Kommer det komma till den jag visa ovanför, samt hur mycket dyrare?
Vad skiljer sig egentligen penryn från den jag visade..(proccesorna lltså)

Vad är det för skillnad på 32 och och 64 bitars vista??

Jag kommer ha Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska [Inkluderas i priset] och 4gb ram kommer jag kunna använda all 4gb ram eller?

Samt vad är bättre??
15.4-tums UltraSharp™ WXGA (1 280x800) CCFL-skärm (220 nit) med TrueLife™ [Inkluderas i priset]
eller
15,4-tums widescreen WXGA+ (1440x900) TFT-skärm med TrueLife™ [lägg till 290,00 kr eller 11:-/månad1]

Har bestämt mig att det blir denna iaf:

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo-processor T7250 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache) redigera
OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska redigera
SINNESRO Basgaranti - 1 års XPS Premium hårdvarusupport (inkl. spel- och på-plats-support) redigera
VAL AV FÄRG Kamera med 2,0 megapixlar i smokingsvart för CCFL-skärm redigera
LCD-SKÄRM 15,4-tums widescreen WXGA+ (1440x900) TFT-skärm med TrueLife™ redigera
BIOMETRISK IDENTIFIKATION Biometrisk fingeravtrycksläsare med SVART detalj redigera
MINNE 4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x2048] redigera
HÅRDDISK 250 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk redigera
GRAFIKKORT NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne redigera
OPTISK(A) ENHET(ER) Fast 8x DVD+/-RW slank fackmatad enhet, inklusive programvara redigera
PRIMÄRT BATTERI Primärt 9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar)

Vad tycks??
kommer det kommas snart enn uppgradering till denna dator(alltså penryn eller etc etc, är det värt att vänta på??)

Tack så mycket föär alla SVAR!!*

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
fattar inte hur man kan sälja en bärbar dator utan hdmi 2008!

Modellen kom våren 2007, och skulle få HDMI efter ett par månader, men dom sköt upp det till nästa serie. Så dom nya som kommer snart kommer ha HDMI.