DIR-655 D-LINK problem, kopplar ner/upp WIFI

Permalänk

DIR-655 D-LINK problem, kopplar ner/upp WIFI

Hej,

Jag sitter på en DIR-655 som fungerar alldeles utmärkt förutom att min dator;

HP nx8220 med - Intel PRO/Wireless 2200BG Network Connection. (WXP sp2)

kopplar ner wifit i några sekunder var 5-10e minut. Datorn själv visar först Krysset för att efter 1sekund börja söka ip och sedan direkt uppkopplad igen.

Jag har resettat routern ett flertal gånger samt uppdaterad till nyaste Firmware, 1.11.

Jag undrar och hoppas helt enkelt att det finns någon inställning i datorn/routern som kan hjälpa mot detta.

Tackar på förhand

Visa signatur

det var sent och jag var trött

Permalänk
Medlem

installera intels egna program för wifi då du har intels kort,
funkar klockrent på min, kopplar aldrig ner.

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Inte så att routern startar om, isåfall känt problem med den routern. Kolla med uptime på routern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mhe
Inte så att routern startar om, isåfall känt problem med den routern. Kolla med uptime på routern.

Det är inte alltid det finns med - har själv en router utan någon "Uptime"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mhe
Inte så att routern startar om, isåfall känt problem med den routern. Kolla med uptime på routern.

Nejdå, den funkar bra med stationära som är kopplad med sladd samtidigt. Routern syns ingen skillnad på.

Visa signatur

det var sent och jag var trött

Permalänk
Medlem

har kansek samma problem, på två bärbara också, med kabel fungerar det bra... med trådlöst så fungerar det inte bra :S
på ena bärbara med vista så står det på trådlösa nätverkets information, ipv4 att de bra men ipv6 endast lokalt eller nåt?
har testat reseta routern flertal gånger men de funkar typ bara ibland att man ens lyckas ansluta till nån webbsida och det håller i kanske 1-2 minuter :s

Permalänk
Vila i frid

Wireless Zero Configuration, ett gissel signerat Microsoft. Söker efter "bättre" trådlösa nät med jämna mellanrum varvid man blir nedkopplad.

Permalänk

hur inaktiverar man det då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Wireless Zero Configuration, ett gissel signerat Microsoft. Söker efter "bättre" trådlösa nät med jämna mellanrum varvid man blir nedkopplad.

Hur inaktiverar man det då?

Permalänk
Medlem

Lånar tråden har motsatt efterfrågan, Går det stänga av det trådlösa på denna routern?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

RoleX ja det gör det, den ska inte va aktiverad från fabrik som i alal andra tidigare versioner.

Åter till problemet, ja skrev att du skulle installera intels egna program, finns att hämta hem på intel.com, då slipper du att den kopplar upp och ner hela tiden.

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

har också problem med att min d-link 635 kopplar ner för en kort sekund.. msn loggas ut/in testat spel och då blir det lost conection i tid och otid.. nå som kanske har nåt tips eller måste man leva med det för då får det ju bli sladda igen och det känns surt..

/Mattias

Permalänk
Medlem

Har samma problem som alla Ni andra.
Jag tror inte huvudorsaken är, Wireless Zero Configuration, för jag har inte det i min bärbara jobbedator och den har samma problem att connection går när ganska ofta för att återupptas igen till routern.

Medans på jobbet har vi en annan d-link och det är aldrig några problem. Kör hela dagen utan att den connection försvinner.

Är väldigt ivrig på en lösning. Kan det vara DIR-655 som är buggig? Skall man slänga skiten och köpe en ny av annat fabrikat?

Permalänk
Medlem

ruger_3 om du har intels kort, kör med deras software för trådlös anslutning som ja skrev längst upp i tråden, funkar helt perfa!

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
ruger_3 om du har intels kort, kör med deras software för trådlös anslutning som ja skrev längst upp i tråden, funkar helt perfa!

I jobbedatorn så har jag intels kort + drivisar och den connectar ner ändå.
Är desperat, slänger snart ut min d-link och aldrig mer typ.

Permalänk
Medlem

Även Jag har samma problem... Man surfar och sen efter ett tag så kopplar den ner sig till..... Åtkomst :Endast Lokalt

Det är grymmt frustrerande efter som jag hade samma problem med min gamla DGL D-Link router som jag då fick utbytt till denna, den var dock ännu mer problematisk.

Vad är problemet, jag känner att jag blir riktigt förbannad. Jag har alltid haft förutfattade meningar om D-Link men köpte tyvärr en ändå, grymmt missnöjd,

Tacksam för hjälp!!

Permalänk
Medlem

Hittade ni någon lösning på problemet? Har samma jävla problem. Skit märke

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk

har samma problem nu när jag installerade xp på min eee900. fungerade utan problem med xubuntu