Recension: Dell XPS 1530, Flera kilo bilder! [Uppdateras allt eftersom!]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av capefear
Oj det blev fel! Sorry Fredrik2k4. Jag ville fråga "wham"

Ursäkta med! Haha, jag förstod du menade till han, jag menade

"Tack för att du håller med mig, jag förstår inte varför han ska vara butter"

Haha... men vi skyller på vi just vaknat

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Uppdaterad igen!

Jesper_Axelsson:

Fotat och klart på skrivbordet!

lambroo:

Ringer du till Mikael Moser och hälsar ifrån mig får du typ 15% rabatt! Vi har gjort en liten deal jag o han

Axy: Jag lovar att din HP har bättre ljud än denna! Jag hade en HP dv9077 och jävlar ljudet var en fröjd att lyssna på!

Med mina 4.1 högtalare så lät det mkt bättre! Då lät det tom bättre än med min 1520 så jag tror dom har snålat lite på högtalarna men satt ett bättre ljudkort!

230-10143

Grattis till en LG-skärm

Odontolog:

Vad för upplösning beställde du?

Beställde en med WSXGA+ (1680x1050) och på packsedeln stod dessa siffror "230-10152" för skärmen. Fick nån dag sen veta av DexterMorgan att även han hade fått dessa siffror i packsedeln och hade fått en LG-skärm. Så man kanske kan ta reda på vilken skärm man ska få genom att kolla på dessa siffror?? Siffrorna för LG-skärmar verkar också skilja beroende på vilken upplösning man har valt på skärmen. Hur som helst, det här är verkligen en underbar dator både till utseende och kvalitetskänsla En sak som jag hittils tyckt är lite irriterande är fläkten som hela tiden går i högvarv trots jag inte gör annat än surfa :S Kanske ska man byta till en bättre fläkt? Hur e för er andra? Låter fläkten mkt tycker ni?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Odontolog
Hur som helst, det här är verkligen en underbar dator både till utseende och kvalitetskänsla En sak som jag hittils tyckt är lite irriterande är fläkten som hela tiden går i högvarv trots jag inte gör annat än surfa :S Kanske ska man byta till en bättre fläkt? Hur e för er andra? Låter fläkten mkt tycker ni?

Min gör likadant, det är nog för att denna dator blir varm redan vid "idle"!

Min 1520 hade ca 45-50 grader när man sitter och gör ingenting, dvs surfa å lyssna musik osv och 65-75 grader när man spelade!

Denna 1530 har 65 grader idle (!) och ca 75-85 grader när man spelar så man blir lite kallsvettig först men efter lite påläsning så börjar först grafikkortet bli för varmt när de passerar 110 grader så jag är inte orolig!

/F

Permalänk
Inaktiv

Sitter man mycket hemma och spelar med sin bärbara så köp en laptop-kylare...grym skillnad. Bra ergonomiskt också.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Medlem

Undrar, var kan man få tag på denna wallpaper då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Det låter kanon! Jag tänkte köra XP på min men Vista trivs jag med så ja is inte byta men jag tror det blir superuppskattat om du sätter upp med XPdrivisar! Man kan ju ändra sig

Tackar för den, förstår inte varför man ska vara butter..

Ni som tvivlar, testa ringa och hälsa ifrån Fredrik i Norrland och sedan skriver ni i tråden

Jag och Vista fungerar inte, jag kan XP som insidan av min egna ficka hur man skall trixxa till det. Det ända som Vista har som är intressant är DirectX Video Acceleration.

Och nu när jag läser att jag skulle kunna kunna få 15% off på nåt sätt gör mig lite skeptisk och grinig

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razorf
http://img99.imageshack.us/img99/7393/pict0182kr9.jpg

Undrar, var kan man få tag på denna wallpaper då?

Ungefär här

http://img523.imageshack.us/img523/5808/bakgrundzs8.jpg

1600 upplösning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alukurd
Jag och Vista fungerar inte, jag kan XP som insidan av min egna ficka hur man skall trixxa till det. Det ända som Vista har som är intressant är DirectX Video Acceleration.

Och nu när jag läser att jag skulle kunna kunna få 15% off på nåt sätt gör mig lite skeptisk och grinig

Jag kan också XP som egen ficka faktiskt! Haha man är helt insane grym på XP men det var faktiskt Direct X som lockade mig och vista är inte så jävla hemskt som man tror!

Finns massa tweaks osv som gör de snabbare!

Permalänk

Jag har ingen erfarenhet om detta men har hört att fläkten går mycket mindre i idle på xp, Så kolla runt på det. De är ju faktist skönt om XP har det som man använder i Vista osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Ungefär här

http://img523.imageshack.us/img523/5808/bakgrundzs8.jpg

1600 upplösning

Jag kan också XP som egen ficka faktiskt! Haha man är helt insane grym på XP men det var faktiskt Direct X som lockade mig och vista är inte så jävla hemskt som man tror!

Finns massa tweaks osv som gör de snabbare!

kom på det går inte att skicka 720p via hdmi i vista (enligt nvidia's control panel gudie)

och detta är ett måste för mig. gillar att kunna spela lite spel på den. (mycket gammla spel också)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alukurd
kom på det går inte att skicka 720p via hdmi i vista (enligt nvidia's control panel gudie)

och detta är ett måste för mig. gillar att kunna spela lite spel på den. (mycket gammla spel också)

Hm, hur menar du? Jag har då massa val i Nvidias Controllpanel!

Version 1.5.700.10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Ringer du till Mikael Moser och hälsar ifrån mig får du typ 15% rabatt! Vi har gjort en liten deal jag o han

När jag pratat med dom om priset verkar de vara så grymmt bestämmda. Har man ingen kod, blir det heller ingen rabatt. Inte ens en mus eller extra strömadapter på köpet. Helt stenkört!
Det va det som gjorde mig lite små sur, och ville vänta lite.

Just då sålde de förmodligen väldigt bra endå. (10-15%)

Det är helt klart intressant om det skulle gå att få rabatten "genom dig". Tyvärr kan jag inte ringa och kolla med dem då jag är på skolan ganska så länge. Få se hur det blir, skulle behöva datorn ganska så snart. =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Hm, hur menar du? Jag har då massa val i Nvidias Controllpanel!

Version 1.5.700.10

( http://www.nvidia.com/object/advanced_timings )

Jaså? skulle du kunna testa att koppla in den med HDMI till en hdtv (om du nu har en) och testa med 861B timing 720P 60hz ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lambroo
När jag pratat med dom om priset verkar de vara så grymmt bestämmda. Har man ingen kod, blir det heller ingen rabatt. Inte ens en mus eller extra strömadapter på köpet. Helt stenkört!
Det va det som gjorde mig lite små sur, och ville vänta lite.

Just då sålde de förmodligen väldigt bra endå. (10-15%)

Det är helt klart intressant om det skulle gå att få rabatten "genom dig". Tyvärr kan jag inte ringa och kolla med dem då jag är på skolan ganska så länge. Få se hur det blir, skulle behöva datorn ganska så snart. =(

Ring å gör ett försök! Jag vet ej hur mkt rabatt man får men Micke är in en slags "VIPhörna" som har lite mera rörelse på priset än dom i försäljaravdelningen!

Frågar du mig så är en rabatt på 1000 kr en jävla rabatt, för bara då har du tjänat in 1000 kr! Enkel matte va? Istället för att betala 12000 kr får du betala 11000 kr vilket jag får till en jävla fin vinst!

Alukurd

Har ingen HDTV tyvärr :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av capefear
Varför? Vill du förklara?

Jag citerar Alukurd till att börja med: "Och nu när jag läser att jag skulle kunna kunna få 15% off på nåt sätt gör mig lite skeptisk och grinig :("

Jag tror inte att Dell vill ha hundratals kunder som betalat nästan 15.000:- för en laptop och sedan fått reda på att de skulle ha kunnat få ytterligare 15% rabatt på denna summa genom att hälsa från "Fredrik i Norrland"...

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Jag citerar Alukurd till att börja med: "Och nu när jag läser att jag skulle kunna kunna få 15% off på nåt sätt gör mig lite skeptisk och grinig :("

Jag tror inte att Dell vill ha hundratals kunder som betalat nästan 15.000:- för en laptop och sedan fått reda på att de skulle ha kunnat få ytterligare 15% rabatt på denna summa genom att hälsa från "Fredrik i Norrland"...

Gör alla en tjänst å ring in å kolla istället för att sitta å chansa är du snäll! Orkar inte med nå pessimistjanne!

Jag och Micke har kommit överrens om att om han hör mitt namn i telefonen så ska han vara snäll och ge en rabatt till er! Om de är bra i dagsläget har jag ingen aning om men bättre pris garanterar jag er!

Permalänk
Medlem

Ni som hoppas på en ny omgång med 15% rabatt kan vad jag har läst få vänta väldigt länge. Enligt en informationssite (kommer inte ihåg vilken) skall Dell ha slutat med 15% på XPS 1530 då denna rabatt endast var till för att snabbt marknadsföra maskinen. Januari skulle enligt siten varit sista chansen.

Men man kan alltid hoppas att tiderna förändras.

Permalänk
Avstängd

Det Renegade stämmer helt och hållet! 15% chansen är ute och ni får vänta länge på en till hård rabatt!

Syftet med när jag säger "Ring till Micke och hälsa ifrån Fredrik" är enbart för att jag hjälper er att spara några kronor! Jag och Micke på Dell kom överrens enbart om detta för eren skull om ni ringer till han!

Men om ni inte vill ha våran rabatt så ring till nån annan, så lätt är det! Jag hjälper då bara till men okej jag kan då ta bort vad han heter så slipper ni! Vissa förstör för alla, så äre bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Det Renegade stämmer helt och hållet! 15% chansen är ute och ni får vänta länge på en till hård rabatt!

Syftet med när jag säger "Ring till Micke och hälsa ifrån Fredrik" är enbart för att jag hjälper er att spara några kronor! Jag och Micke på Dell kom överrens enbart om detta för eren skull om ni ringer till han!

Men om ni inte vill ha våran rabatt så ring till nån annan, så lätt är det! Jag hjälper då bara till men okej jag kan då ta bort vad han heter så slipper ni! Vissa förstör för alla, så äre bara

Tidigare idag skrev du: "Ringer du till Mikael Moser och hälsar ifrån min får du typ 15% rabatt! Vi har gjort en liten deal jag o han :D"

Jag tvivlar inte en sekund på att jag skulle få en liten rabatt om jag ringde till Dell, pratade med den Mikael Moser och hälsade på Fredrik, men 15%, inte en chans...

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Avstängd

Ring å kolla!

Den som lever han får se!

Permalänk

Här kommer rabattkoden som ger er 5%rabatt i a f

Rabattkod: $H?TP9R$XFH234

Permalänk
Medlem

Hur står sig denna laptop med 2.2 cpu , 1680x1050, 8600m GT ,3 072 MB 667 MHz DDR2

mot detta paket:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2,2MB, BOXED m/fläkt
312372 - Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5 Kit w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5
321979 - MSI K9VGM-V, VIA K8M890, Socket-AM2, m-ATX, DDR2, SATA, LAN, VGA, PCI-Ex16
344091 - Seagate Barracuda 7200.11 500GB, SATA-300, 32MB, 7200RPM
336043 - Asus GeForce 8600GT 256MB GDDR3 Silent, PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I/HDTV/HDCP

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Uppdatering gjord!

Mera bilder
Ändrat texten, stavfel osv
Ingen mera superrabatt, ni kan dock få nån kr om ni ringer in till Micke, dock inga större summor!

*Notera* Ingen mera stor rabatt!

Permalänk

Detta är en recensionstråd på Dell XPS 1530 - det finns redan en annan tråd för m1530 där folk frågar andra saker.

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem

gah skrev i fel tråd, tack för upplysningen silverfisk =P
har nämligen båda trådarna öppna i 2 flikar.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Fan vad jag hatar Imageshack....

Det enda man får upp när man vill klicka på bilderna i tråden för att få dem större (det är väl meningen?) så kommer man till nån jäkla inloggningssida för shacken......

MVH Tony

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony-Avesta
Fan vad jag hatar Imageshack....

Det enda man får upp när man vill klicka på bilderna i tråden för att få dem större (det är väl meningen?) så kommer man till nån jäkla inloggningssida för shacken......

MVH Tony

Jo jag håller med att det är irriterande! dom är ju 1600 upplösning annars men jag satte att Imageshack skulle beskärna ner dom till 640!

Ska försöka fixa detta! Var de nån spec bild du var intresserad av?

Permalänk
Medlem

fixa så med alla bilder tycker jag, så blir alla nöjda och göra efter behov.
Jag har problemet när ja går in här så endel bilder visas i random ordning dvs ibland bild 1,3 fungerar men inte nr 2 , 3 sen nästa gång kanske 1 inte fungerar men inte 2 osv...
lite störande.

Men annars grymt intressant läsning ) *tummen upp*

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Vart ska jag koppla in min bas samt 2 hägtalare? I förra datorn kopplade jag in den i en grön utgång...tror det var integrerat ljud på baksidan. Det är en vanlig slad som på vanliga hörlurar fast grön..kan man koppla in hörluru ingången eller?
Dessutom kommer det bra ljud endå även fast det är dåligt ljud från högtalarena i datorn eftersom det är ett par egna bra bas/högtalare jag har...

Visa signatur

Halleluja

Permalänk

Hur fungerar datorn nu efter ett par dagars användning?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundvall91
Hur fungerar datorn nu efter ett par dagars användning?

Den lever än så länge iallafall! Kommer inte på några mera anmärkningar iallafall! Högtalarna känns snäppet bättre nu faktiskt! Dom kanske behövde spelas in som vanliga måste!

Skärmen känns superbra och överklockningen är mera extreme än förra gången :D, dock nya drivisar nu! 173.90!