Permalänk

Jäklar du. De vart ju fina fisken de där tycker ja. Vart sitter delta-fläkt nr 2 ?

Antar du märker nu att en trippel-radiator eller bara en dual-rad skulle göra en hel del. Gamla bilradiatorer som är 2x120 anpassade fungerar ju i visa fall bättre än en PC-rad 3x120 om de sitter bra fläktar och en bra välplacerad och fungerande shroud.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Jäklar du. De vart ju fina fisken de där tycker ja. Vart sitter delta-fläkt nr 2 ?

Antar du märker nu att en trippel-radiator eller bara en dual-rad skulle göra en hel del. Gamla bilradiatorer som är 2x120 anpassade fungerar ju i visa fall bättre än en PC-rad 3x120 om de sitter bra fläktar och en bra välplacerad och fungerande shroud.

hehe har inte delta nr:2 monterad:) bröta för mkt hehe har inte ens någon monterad just nu... kör bara med nån gammel 12v fläkt jag hittade i garaget som typ inte låter nånting med bra luft flöde..
Sen den som blåser på graffet är en scyte S-Flex 1200rpm 49CFM...

Japp, en radiator till skulle inte sitta fel, fast jag tror att min CPU temp sensor inte funkar som den skall... för jämnför man idle tempen i bios och i windows med Coretemp så säger bios att den är 22c och Coretemp typ 28...

Edit: har dratt upp prollen i 3,6ghz nu, vet inte men har jag fått en skit prolle:(?
den gör 3,6ghz på 1,42vcore(inställt i bios) i CPU-Z visar den 1,35v typ..

Mina minnen verkar säga stopp vid 480Fsb å då hade jag 2,1v på dem.
Och 5-5-5-15 timnings..

Edit2:
Om NB och SB ligger på runt 55-60c Load i 3,6ghz är det för mkt? bör jag sätta en fläkt som blåser på Nb samt Sb?
Nb voltage har jag satt på 1,40v och FSB termination 1,30v

Visa signatur

E6850@3900mhz|Asus 8800GTX 768mb@675/2100/1622(Core,mem,shader)|Asus P5K p35|Corsair DDR2 XMS2-6400 2048mb(866mhz)- 4-5-4-10|Creaktive E880|Xilence 700w|samsung 400gb 16mb SATA-2| D-tek Fuzion CPU & D-tek Fuzion GFX|APEVIA X-Cruiser|
SAMSUNG 226BW

Permalänk

Haha vilken fin shroud du har byggt =D Funktion framför allt! Din radiator liknar min rätt mkt, mässingstankar och sedan kopparrör med kopparflänsar målade med likadan grå färg. Om det går kan du nog vinna en aning flöde på att knipa bort S-böjarna på rörstumparna till radden för det ser ut som om du får lite onödigt motstånd där. Grattis till ett lyckat bygge i alla fall!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Haha vilken fin shroud du har byggt =D Funktion framför allt! Din radiator liknar min rätt mkt, mässingstankar och sedan kopparrör med kopparflänsar målade med likadan grå färg. Om det går kan du nog vinna en aning flöde på att knipa bort S-böjarna på rörstumparna till radden för det ser ut som om du får lite onödigt motstånd där. Grattis till ett lyckat bygge i alla fall!

man tackar man tackar:) nu väntar vi på lite bilder på ditt bygge:D

Och ang flödet, så ärligtalat så skiter jag i det lilla lilla det kan ge om jag tar bort böjjarna:) pumpen pumpar på med en tryck höjd på 3m och 2000L/h

Har nu kört Orthos i nästan 5timmar på 3,6Ghz med 1,36Vcore...
Fan, den vägrar i 450Fsb:(
Skall testa imorn nu vet jag att den är rätt stabil i 3,6 iaf...
Får bluescreen hela tiden, hinner köra orthos i 3sek sen dör den.
Men sänker man därimot multipliern till ex 6 och drar upp fsb'n till 450 så körs ju minnena i 900mhz och kör man då memtest så klarar den det utan errors:S
eller är det så att memtesten bara testar orginal settings på minnena?

Bluescreen tyder ju på för låg spänning men jag har testat Vcore upp till typ 1,65 utan resultat, har iofs bara testat att höjja spänningen till minnena lite granna till typ 2,1 eller nått sånt..

Aja, får kolla lite mer på det imorn! testa höjja Fsb termination voltage å Nb lite...

Edit:
Min voltregulator konstruktion verkar funka rikigt bra:) dem ligger runt 34c Load..
Kommer även upp en helhets bild på hela klabbet snart:)

Visa signatur

E6850@3900mhz|Asus 8800GTX 768mb@675/2100/1622(Core,mem,shader)|Asus P5K p35|Corsair DDR2 XMS2-6400 2048mb(866mhz)- 4-5-4-10|Creaktive E880|Xilence 700w|samsung 400gb 16mb SATA-2| D-tek Fuzion CPU & D-tek Fuzion GFX|APEVIA X-Cruiser|
SAMSUNG 226BW