Värmeledande kuddar, vart hittar man dem?

Permalänk
Medlem

Värmeledande kuddar, vart hittar man dem?

Tjena!
Bytte precis kylare på mitt grafikkort (GeForce 7900GTX). Jag har bara ett litet problem:
Minneskretsarna ligger nästan 1 mm från den nya kylaren. Sitter nu och letar efter värmeledande kuddar, ex: dessa

Men vart får man tag på dessa? Har kollat datorbutiken, komplett och dustinhome utan resultat.

Någon som vet?
Går det kanske att köra med något annat?

/Buffer

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk

hmm. detta brukar fabriker sätt apå och är som ett hårttuggumi med klister.

du kan ta vanlig kylpasta med räkna med att 1mm inte ger bra kontakt isf. säkert att du monterat den rätt?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag tror du skulle få bra mycket mer värmeledningsförmåga om du ersatte din tanke på kuddar med tjock kopparplåt.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Elfa har,

http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elf...

Fast de är bara 0,3mm tjocka. Att sätta ihop 3st är nog inte att rekomendera.

Permalänk
Medlem

Jag har monterat dit den rätt, finns bara ett sätt. Det är originalkylaren, som satt med kuddar. Tyverr har jag kasserat kuddarna.

Jag hittade ett företag som tillverkar det jag söker.
Fick svar på mailet jag skrev igår, de har lagt ett brev på posten. Blir intressant i morgon

Kopparplåt är jag inte sugen på att lägga mellan, det skulle nog fungera, men jag är rädd att GPU:n inte skulle få någon kontakt med kylaren då.

Återkommer med resultat, så snart jag fått grejerna

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffer_Overrun
Jag har monterat dit den rätt, finns bara ett sätt. Det är originalkylaren, som satt med kuddar. Tyverr har jag kasserat kuddarna.

Jag hittade ett företag som tillverkar det jag söker.
Fick svar på mailet jag skrev igår, de har lagt ett brev på posten. Blir intressant i morgon

Kopparplåt är jag inte sugen på att lägga mellan, det skulle nog fungera, men jag är rädd att GPU:n inte skulle få någon kontakt med kylaren då.

Återkommer med resultat, så snart jag fått grejerna

får man fråga vilket företag:P? jag skulle nämnligen oxå behöva lite:)

Visa signatur

E6850@3900mhz|Asus 8800GTX 768mb@675/2100/1622(Core,mem,shader)|Asus P5K p35|Corsair DDR2 XMS2-6400 2048mb(866mhz)- 4-5-4-10|Creaktive E880|Xilence 700w|samsung 400gb 16mb SATA-2| D-tek Fuzion CPU & D-tek Fuzion GFX|APEVIA X-Cruiser|
SAMSUNG 226BW

Permalänk
Medlem

Fick ett litet brev idag =)...det fungerar aldeles utmärkt. Har dock inte hunnit testat speciellt mycket, då jag precis startat burken.

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |