Permalänk

Hur byter jag IP?

Mitt IP har blivit bannat från ett ställe på internet, och jag vill gärna ändra det. Hur göra man man för att ändra sin IP?

Om det är till hjälp så är min ISP Bredbandsbolaget, 2.0 mbit, och använder en router av modellen Netgear RP614 v3.

Permalänk
Medlem

Till att börja med så får du kolla upp ifall du får en fast ip från bredbandsbolaget.
Får du inte det kan du prova att reseta routern för att se ifall du blir tilldelad annan ip.

Annars får du väl koppla ur routern ett tag o vänta o hoppas på att du får en annan ip.

Jag brukar göra så att jag byter från router till modem och sen tillbaka igen.

Lycka till.

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |

Permalänk
Medlem

Koppla ur modemet över natten och hoppas på att nån annan tar ditt ip, annars får du samma igen när du kopplar in sakerna.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

För Bredbandsbolaget kan du testa detta:

Start --> Kör --> CMD:

ipconfig /release
net stop "DHCP Client"
net start "DHCP Client"
ipconfig /renew
pause

Visa signatur

Chassi: Antec Nine Hundred | MB: Asus M3A32-MVP DLX/WIFI | CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Deneb 3.4GHz | HDD: Seagate Barracuda ES 500GB | RAM: Kingston 4 GB 800 MHZ | Kylare: Zalman CNPS9700LED

Permalänk
Avstängd

byt port i modemet

Permalänk

Eftersom du har en router så lär inte några åtgärder på NICet göra någon skillnad.
Byt MAC på routern (WAN sidan) så ska du få en ny IP.

Sen kan du se till att inte bli bannad igen.

Permalänk
Avstängd

du har bbb alltså 5 ipadresser, bara byt plats på kabeln i modemet