Permalänk
Medlem

Samsung disk test

Hejsan, har sökt på forumet... men kan inte hitta någon länk eller namn till samsungs disk test... kolla på deras sida och blir bara förvirrad.

Har en spinpoint p120 250gb och ja måste testa den för ja har tänkt att lämna in den men är inte säker ännu om de är just den det är fel på.

MVH Marcus

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

http://www.samsung.com/global/business/hdd/support/utilities/...

Tanka Hutil 2.1. Finns både för diskett och cdrom.

Håller förövrigt med om att dom inte har världens bästa sida direkt :/

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Så man måste alltså bränna ut de och köra... jobbigt
Aja får fixa de imon

Visa signatur

pff

Permalänk

Funkar hutil med SATA diskar? Den hittade iaf inte min kontroller så jag kan inte felsöka disken som jag misstänker har havererat :/

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Funkar hutil med SATA diskar? Den hittade iaf inte min kontroller så jag kan inte felsöka disken som jag misstänker har havererat :/

Ja, det gör det. Uppenbarligen inte med alla kontrollers, men med ICH5 funkar det iaf.

Permalänk
Avstängd

2.1 är buggigt. Försök leta upp 2.03 istället.

Samsung ska tydligen jobba på en ny version av programmet..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

2.1 är så vitt jag vet bara buggat med F1 diskarna. För äldre diskar som P120 ska det väl funka utan problem. Kollade då en P120 disk utan några problem.
Däremot på mina F1:or så visar den M.C Error. Hoppas iaf att det bara är en bugg, men lutar åt det eftersom det verkar vara de flesta som får den errorn i programmet. Och ena disken ifråga har gått 24/7 sen början av december.

Vet inte hur det är med programmet, men tror att det bara kan känna av SATA diskar som sitter på något av moderkortets kontrollerkort. Kände då inte av något av mina 2 "externa" kontrollerkort.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Avstängd

2.1 hittar inte min ena Samsung t166 men 2.03 gör det utan problem.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR