Permalänk
Medlem

WLAN dyker vid nedladdning!

När jag ska tanka ner ex. en fil från en webbsite typ DaemonTools, kopplar mitt WLAN ner. Har provat tre gånger nu, och det fungerar prima ända tills jag försöker tanka ner.

Var likadant när jag skulle ta hem Messenger från Microsofts Download. Påbörjade tankningen och sedan kopplade nätet ner.

Någon idé om vad detta kan bero på?

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Medlem

Du har säkerligen "upp till" 24Mbit va? Så är det för mig iaf, så länge jag hade 8Mbit så gick det kanon att köra WiFi, men efter en uppgradering till 24Mbit så vart denna åkomma..

Vad har du för router och vad är det för WiFi NIC? Är det WinXP som OS? Vilken ISP har du?

Permalänk
Medlem

Nej, jag har 8 Mbit och det har funkat utmärkt tills igår då jag ominstallerade systemet med en slipstream:ad XP-skiva jag gjorde.

Alltså, det konstiga är att det bara gäller exekverbara filer jag tankar ner från en webbsida. Det går fint att surfa i bra fart som vanligt.

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Medlem

lite off-topic men...

perfetto från rk-it?

Permalänk
Medlem

men ta då att se över drivarna till nic´et..... De har jue med inst av OP och då drivare... om du inte dvs tappade datorn när du installerade... Du kanske hade på G only och inte på Mix förrut? Eller De kanske är en annan MTU inst på nicet?

jaja... massa olika, men ta och leta drivare till nic och se till att de är dom du använder innan du testar igen...

Permalänk
Medlem

rk-it? Eh, nej.....vet faktiskt inte vad det är ens.

Jag har senaste drivet till WAN-kortet, om det är vad du menar med nic:et.

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Medlem

Okay, men är problemet löst nu då eller?

Vad hände när du ändrade mode? Vad var din MTU på?