Trasigt Wii + Onoff

Permalänk
Medlem

lillpeparoni: Snälla, säg att du skämtar?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
14 dagar gäller bara ångerrätten som finns vid distansköp. Ej i fysisk butik.

Och kan inte någon bara skriva en guide till hur KKL fungerar, med ångerrätt och allt, och klistra det med stora blinkande länkar längst upp på forumets förstasida? Det verkar ju inte vara någon som ens bryr sig om att klicka fram FAQ:n.

My mistake

Permalänk
Medlem

Som sagts innan här så är 3v. helt rimligt för ett serviceärende. Sen finns det ju både lugna och hektiska perioder även för serviceverkstäderna.

Går du in i en affär så kan det ju vara mycket folk som handlar och då får man villigt ställa sig i kö men är det lugnt så går det ju fort, inte så att man måste vara forskare för att lista ut.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Dagens odräliga ouppfostrade bortskämda ungdomar....

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Tycker det bara är roligt att läsa att alla accepterar reparationstider på 3-4 veckor på saker som går sönder efter 2 månaders användning. Nog för att det finns kötid, inskickningstid, whatever, men att bara gilla läget är ju bra dumt. Låter ju mer som att verkstadsindustrin skulle kunna utökas, för en kund som får vänta på en reparation av en relativt nyinköpt vara är inte en glad kund, och är inte företagsmålen att ha glada kunder enbart?

Förvisso, kommer aldrig skapa "gnälltrådar" om jag skulle få vänta på en reparation, men det som är skrämmande är att folk tycker det är helt ok, även om man skulle kunna snabba upp processen flertalet gånger om. Därför ska man hoppas att allt man köper fungerar bra länge, för sen är det bara att kasta när det väl ska repareras och köpa nytt.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Dagens odräliga ouppfostrade bortskämda ungdomar....

x1

Permalänk
Inaktiv

folks reaktioner kanske är mer pga att man gnäller rejält för att man får vänta nästan en hel månad på en pryl, den är inte livsviktig direkt och det finns värre saker att bry sig om, så tänker jag iaf

att hetsa upp sig, bli irriterad och skriva foruminlägg, ringa till någon på kundservice och vara förbannad...vem kostar det tid och energi för egentligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
[B]Tycker det bara är roligt att läsa att alla accepterar reparationstider på 3-4 veckor på saker som går sönder efter 2 månaders användning. Nog för att det finns kötid, inskickningstid, whatever, men att bara gilla läget är ju bra dumt. Låter ju mer som att verkstadsindustrin skulle kunna utökas, för en kund som får vänta på en reparation av en relativt nyinköpt vara är inte en glad kund, och är inte företagsmålen att ha glada kunder enbart?

Men det är så serviceavtalen ser ut i dagsläget. Mm man nu vill ha en bättre(snabbare) service så kräver ju detta i stort sätt mindre, lokala serviceverkstäder.
Detta är ju i sin tur en större omkostnad, så i slutändan är det konsumenterna som skulle få betala den kakan.

Worth it or not????

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Tycker det bara är roligt att läsa att alla accepterar reparationstider på 3-4 veckor på saker som går sönder efter 2 månaders användning. Nog för att det finns kötid, inskickningstid, whatever, men att bara gilla läget är ju bra dumt. Låter ju mer som att verkstadsindustrin skulle kunna utökas, för en kund som får vänta på en reparation av en relativt nyinköpt vara är inte en glad kund, och är inte företagsmålen att ha glada kunder enbart?

Väldigt intressant det här.

Nintendo har gjort en produkt som hållit i två månader för dig och du finner inte det konstigt eller anmärkningsvärt.

OnOff har skött servicen enligt deras avtal och fixat allt på tre veckor (som är rätt bra) och det klagar du på?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Väldigt intressant det här.

Nintendo har gjort en produkt som hållit i två månader för dig och du finner inte det konstigt eller anmärkningsvärt.

OnOff har skött servicen enligt deras avtal och fixat allt på tre veckor (som är rätt bra) och det klagar du på?

Klagar och klagar... Det konstiga är att man inte direkt fått en ersättningsprodukt för detta var ett tekniskt fel. Om användaren orsakar felet gör det absolut ingenting om det tar flera månader, men det är synd att man ska behöva vänta 3-4 veckor för en relativt nyinköpt produkt som havererar p.g.a tekniskt fel i maskinvaran. Hade det varit ett år eller mer hade det kanske varit acceptabelt.

Att onoff gjot det enligt sitt avtal rör mig inte i ryggen anmärkningsvärt. Jag snackar bara om vad jag tycker är rimligt, sen är jag medveten om att det finns avtal och man såklart får grunda sig efter detta. Men jag tycker ändå det står en fritt att tycka att reparationstiderna är på tok för långa och inte direkt ger glada kunder, eller?

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Klagar och klagar... Det konstiga är att man inte direkt fått en ersättningsprodukt för detta var ett tekniskt fel. Om användaren orsakar felet gör det absolut ingenting om det tar flera månader, men det är synd att man ska behöva vänta 3-4 veckor för en relativt nyinköpt produkt som havererar p.g.a tekniskt fel i maskinvaran. Hade det varit ett år eller mer hade det kanske varit acceptabelt.

Att onoff gjot det enligt sitt avtal rör mig inte i ryggen anmärkningsvärt. Jag snackar bara om vad jag tycker är rimligt, sen är jag medveten om att det finns avtal och man såklart får grunda sig efter detta. Men jag tycker ändå det står en fritt att tycka att reparationstiderna är på tok för långa och inte direkt ger glada kunder, eller?

Erik

Hur ska onoff veta att han inte bara ljuger?
Vem skulle säga "jag skulle chippa men slant, sen fungerade det inte mer"

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Hur ska onoff veta att han inte bara ljuger?
Vem skulle säga "jag skulle chippa men slant, sen fungerade det inte mer"

Tyvärr så är det så, "bevisningssvårigheter" gör att man inte kan hävda en ny produkt. Kanske man kan lägga till någon klausul i nåt slags kontrakt att man får ersättningsprodukt om den förra går sönder p.g.a tekniskt fel, men om dom sedan när dom fått in den upptäcker att det är fel p.g.a användaren får man betala tillbaka. Äsch , har inga konkreta lösningar.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Tyvärr så är det så, "bevisningssvårigheter" gör att man inte kan hävda en ny produkt. Kanske man kan lägga till någon klausul i nåt slags kontrakt att man får ersättningsprodukt om den förra går sönder p.g.a tekniskt fel, men om dom sedan när dom fått in den upptäcker att det är fel p.g.a användaren får man betala tillbaka. Äsch , har inga konkreta lösningar.

Erik

Alltså detta funkar ju i enstaka fall och är ju i grunden en god tanke MEN det fungerar ju inte i praktiken. Tänk om alla skulle begära nya produkter till höger och vänster.

Detta skulle få återförsäljare på fall det kan jag garantera. Det finns mycket som låter "fair" men man måste tänka praktiskt på saken.

Visst DU köper någontning och det går sönder efter en viss tid, men om alla som lämnar in på service ska begära utbyte skulle det inte leda till något gott i slutändan det lovar jag.

Men det är som jag brukar säga så fort det gäller elektronik så är folk helt intoleranta allt ska tuffa o gå annars ett jäkla liv.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Klagar och klagar...

My mistake, måste bara vara jag som uppfattat tråden som en klagotråd... (Ironi...)

[QUOTE]
Det konstiga är att man inte direkt fått en ersättningsprodukt för detta var ett tekniskt fel.
[/QUOTE]Nej, inget konstigt. Återigen, hur ska säljaren veta att det rör sig om ett tekniskt fel innan någon felsökning skett?

[QUOTE]Om användaren orsakar felet gör det absolut ingenting om det tar flera månader, men det är synd att man ska behöva vänta 3-4 veckor för en relativt nyinköpt produkt som havererar p.g.a tekniskt fel i maskinvaran. Hade det varit ett år eller mer hade det kanske varit acceptabelt.[/QUOTE]Återigen, problemet med det hela är att din maskinvara gick sönder efter bara två månader och det där är något att klaga på, inte hur återförsäljaren skött det hela då denne inte har gjort något annat än rätt och det inom bra tid.

[QUOTE]
Att onoff gjot det enligt sitt avtal rör mig inte i ryggen anmärkningsvärt.
[/QUOTE]Jo, det är vi alla medvetna om att du inte bryr dig om.
[QUOTE]Jag snackar bara om vad jag tycker är rimligt, sen är jag medveten om att det finns avtal och man såklart får grunda sig efter detta. Men jag tycker ändå det står en fritt att tycka att reparationstiderna är på tok för långa och inte direkt ger glada kunder, eller?

Erik

[/QUOTE]Då ingen tvingade dig att köpa produkten där är det helt upp till dig att se över deras serviceavtal innan för att se om det passar med dig eller ej. Att du köper produkten därifrån innebär ju i princip att du inte har något emot deras olika avtal (därmed inte heller sagt att du tycker de är jättebra heller). Om du nu är så känslig för långa reparationstider (vilket det inte rör sig om i detta fall) så borde du, i mitt tycke, ha kollat upp hur det står till på den punkten innan du gjorde köpet.

Glada kunder får man genom att uppfylla det man lovar. OnOff lovade dig din produkt tillbaka på 2-4 veckor, du fick den efter 3. De har uyppfyllt sitt löfte och hållit sig till sin avtal. Du tror väl inte de satt just den gränsen för skojs skull väl? Utan snarare för att de skulle få sura kunder om de hade lovat varan tillbaka efter en vecka. Jaja, jag vet, du bryr dig inte om vad OnOff har för avtal...

Att sen ge ersättningsprodukter tills det att det bevisats att det inte var berättigad en sådan är ju bara löjligt och jag tror du själv vet det innerst inne. Sätt dig ner lite och tänk inte bara på dig, utan på hur det skulle funka i det stora hela.

Edit Oh snap: upptäckte precis att du inte är TS...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
lillpeparoni: Snälla, säg att du skämtar?

Trodde det framgick:/ Men ja det gjorde jag.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Inaktiv

ersättningsprodukter till "alla" innebär en massa extra transporter, extra lagring, extra administration osv osv, och självklart tar företaget denna kostnaden från sin vinst och har inte en tanke på att lägga den kostnaden på sina kunder....

Permalänk

Haha, den här avdelningen är alltid så rolig...
Nej, 3 veckor är inte "acceptabel tid", på något sätt. Att kalla någon för odräglig ungdom för att personen i fråga faktiskt har ett liv där tid faktiskt har någon mening säger ju en del om personens mentala mogenhet.

Uppskattar vi att personen i fråga spelar 2 timmar per dag så innebär 3 veckors väntetid en förlust på 42 timmars underhållning. Att kalla det acceptabelt är direkt idiotiskt.

Ja, det tar tid att få saker lagade, men bara för att det är normen betyder inte på något sätt att man bör vara nöjd.

(Så, attackera mig istället för den oskyldiga TS. Jag tål era efterblivna personangrepp).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!