Citat:
Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Klagar och klagar...
My mistake, måste bara vara jag som uppfattat tråden som en klagotråd... (Ironi...)
[QUOTE]
Det konstiga är att man inte direkt fått en ersättningsprodukt för detta var ett tekniskt fel.[/QUOTE]Nej, inget konstigt. Återigen, hur ska säljaren veta att det rör sig om ett tekniskt fel innan någon felsökning skett?
[QUOTE]Om användaren orsakar felet gör det absolut ingenting om det tar flera månader, men det är synd att man ska behöva vänta 3-4 veckor för en relativt nyinköpt produkt som havererar p.g.a tekniskt fel i maskinvaran. Hade det varit ett år eller mer hade det kanske varit acceptabelt.[/QUOTE]Återigen, problemet med det hela är att din maskinvara gick sönder efter bara två månader och det där är något att klaga på, inte hur återförsäljaren skött det hela då denne inte har gjort något annat än rätt och det inom bra tid.
[QUOTE]
Att onoff gjot det enligt sitt avtal rör mig inte i ryggen anmärkningsvärt.[/QUOTE]Jo, det är vi alla medvetna om att du inte bryr dig om.
[QUOTE]Jag snackar bara om vad jag tycker är rimligt, sen är jag medveten om att det finns avtal och man såklart får grunda sig efter detta. Men jag tycker ändå det står en fritt att tycka att reparationstiderna är på tok för långa och inte direkt ger glada kunder, eller?
Erik
[/QUOTE]Då ingen tvingade dig att köpa produkten där är det helt upp till dig att se över deras serviceavtal innan för att se om det passar med dig eller ej. Att du köper produkten därifrån innebär ju i princip att du inte har något emot deras olika avtal (därmed inte heller sagt att du tycker de är jättebra heller). Om du nu är så känslig för långa reparationstider (vilket det inte rör sig om i detta fall) så borde du, i mitt tycke, ha kollat upp hur det står till på den punkten innan du gjorde köpet.
Glada kunder får man genom att uppfylla det man lovar. OnOff lovade dig din produkt tillbaka på 2-4 veckor, du fick den efter 3. De har uyppfyllt sitt löfte och hållit sig till sin avtal. Du tror väl inte de satt just den gränsen för skojs skull väl? Utan snarare för att de skulle få sura kunder om de hade lovat varan tillbaka efter en vecka. Jaja, jag vet, du bryr dig inte om vad OnOff har för avtal...
Att sen ge ersättningsprodukter tills det att det bevisats att det inte var berättigad en sådan är ju bara löjligt och jag tror du själv vet det innerst inne. Sätt dig ner lite och tänk inte bara på dig, utan på hur det skulle funka i det stora hela.
Edit Oh snap: upptäckte precis att du inte är TS...