Från fullt fungerande till timmars felsökning.

Permalänk
Medlem

Från fullt fungerande till timmars felsökning.

Hej.

Köpte för ett tag sedan ett datorpaket i delar från komplett.se

----------------------------------------------------------------------------------------------
Cooler Master Mystique 631, Svart Aluminium, Window (utan nätagg)

Silver Power PSU, 600W, 120mm fläkt Blue light, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI,8-layer black PCB

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/fläkt

Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit m/två matchande BallistiX 128Megx64

Gigabyte GA-P35-DS3, P35, Socket-775, ATX, GbLAN, DDR2, ICH9, PCI-Ex16

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU- Fläkt, Socket 478/775/754/939/940

LG DVD-brännare GSA-H58N IDE svart OEM

NN Antistatisk Armlänk 1.8 meter BW-106BL-L4

(Skrev med alla delar för enkelhetensskull. )

----------------------------------------------------------------------------------------------

Till problemet.
Jag satte ihop datorn utan problem, allt fungerade som det skulle.
Efter ca. 1 vecka börjar det infinna sig problem. En morgon när jag vaknar ser jag datorn stå med blue screen och jag startar om datorn, inga problem visas men senare, 5-6 timmar, så startas datorn om automatiskt.

När windows startas får jag felmeddelande att den inte kan köra lsass.exe och services.exe, vilket är vanliga windows-processer.

Jaha tänker jag och väljer att formatera och installera om windows.
Efter detta fungerar windows bra igen, har lite problem med att program hänger sig osv och jag får välja att skicka felmeddelande eller stänga av.

Natten efter detta så vaknar jag mitt i natten av att min dator bootas hela tiden. Jag går upp och ser att datorn startar (fläktar osv), men den startar om lika snabbt, alltså. Datorn går igång med fläktar, efter 5-6 sekunder startar den om sig själv och den håller på så enda tills jag stänger av datorn.

Nu har jag suttit och felsökt en stund, tagit ut minnen, hårddiskar osv. (Jag är ingen expert på detta)

Men jag kan inte hitta något svar vad som är fel. Datorn fungerade felfritt för två dagar sedan nu får jag inte upp någon bild på monitorn och den startar om sig själv om och om igen.

Hoppas någon har en vettig förklaring till detta, för mig låter det väldigt konstigt att den helt plötsligt slutar fungera.

Tack.

Alexander.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte mycket, men kolla så att nordbryggan snurrar på som den ska? Vet att en hel del skumma saker kan hända när den fläkten "slutar"

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.