Permalänk
Medlem

Tre st demostrationer om Dungeons i Age of Conan på Gametrailers.com.

Del 1

Del 2

Del 3

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

De har inte släppt några officiella system reqs?

Min dator lär inte palla, så jag tänker att det här spelet kanske kan bli min anledning att uppgradera...

Om nån hittar nåt billigt, men bra, system får ni gärna säga till

Jag såg faktiskt några system reqs på wikipedia som jag antar är gissningar.

"System requirements
[Recommended]
Not Official
CPU: Core 2 Duo E6600 or equivalent
CPU Speed: 2.4Ghz
System Ram: 2GB
Operating System: Windows Vista
Drive Type: DVD Drive
Free Disk Space: 3GB
Video Card: 512 MB DirectX 9.0c Graphics Card with Shader 3.0 support (NVIDIA GeForce 7900 GTX or equivalent)
Video Card Features:
-Video Ram: 512 MB
-Video Card 3D Acceleration: Required
-Video HW Transform & Lighting: Required
-Vertex Shader Ver: Required - 3.0
-Pixel Shader Ver: Required - 3.0"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
De har inte släppt några officiella system reqs?

Min dator lär inte palla, så jag tänker att det här spelet kanske kan bli min anledning att uppgradera...

Om nån hittar nåt billigt, men bra, system får ni gärna säga till

Jag såg faktiskt några system reqs på wikipedia som jag antar är gissningar.

"System requirements
[Recommended]
Not Official
CPU: Core 2 Duo E6600 or equivalent
CPU Speed: 2.4Ghz
System Ram: 2GB
Operating System: Windows Vista
Drive Type: DVD Drive
Free Disk Space: 3GB
Video Card: 512 MB DirectX 9.0c Graphics Card with Shader 3.0 support (NVIDIA GeForce 7900 GTX or equivalent)
Video Card Features:
-Video Ram: 512 MB
-Video Card 3D Acceleration: Required
-Video HW Transform & Lighting: Required
-Vertex Shader Ver: Required - 3.0
-Pixel Shader Ver: Required - 3.0"

Stämmer inte riktigt av vad jag har läst på http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest men kan ju vara dom som har fel. Men dom systemkraven du visade kräver mer än vad Crysis gör så det är inte så realistiskt.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Som sagt det finns inga system req för Age of Conan än, allt som har sagts är kan man köra Elder Scrolls IV: Oblivion så kan man köra Age of Conan.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Ifall man kan köra oblivion ska man kunna köra AoC har dem sagt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Tre st demostrationer om Dungeons i Age of Conan på Gametrailers.com.

Del 1

Del 2

Del 3

Schysst! Bra kvalitet också tack och lov. Nu förstod jag det där med shields också. Riktigt grymt. Gör även så att man inte står och slår på samma tråkiga ställe hela tiden. Enda jag är lite fundersam på är hur drygt det kommer vara att hålla reda på sitt eget försvar i hektiska PvP-strider. Och om man behöver sitta med reumatistiska fingrar över hela tangentbordet för att hinna med alla olika knapptryckningar.

Äh, så farligt lär det väl inte bli. Man lär väl sig så småningom som allt annat.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Tre st demostrationer om Dungeons i Age of Conan på Gametrailers.com.

Del 1

Del 2

Del 3

Nice, bra kvalite på gameplay-filmer precis vad som saknats.

Permalänk
Medlem

Verkar bli på tok för mycket knappar att hålla reda på om man spelar melee. Vågar inte ens tänka hur hektiskt det blir i PVP-fighter att switcha sköld-positionen hela tiden, samtidigt som man själv ska utföra combos och hålla reda på motståndarens sköld och vilka riktningar han slår mot. Visst, detta leder kanske till att skicklighet verkligen sätts på prov i ett MMO (äntligen?).

Kommer nog lira som en renodlad caster, så laid-back som jag är.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Fast du har sköld att hålla reda på som caster också. Men du kommer säkert inte behöva använda den lika mycket i och för sig.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Fast du har sköld att hålla reda på som caster också. Men du kommer säkert inte behöva använda den lika mycket i och för sig.

Ja, det är nog sant.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Läste om de olika servertyperna som kommer finnas i AoC på dess Community Site och om PvP så står det:

"PvP (or player-versus-player) servers have more widespread PvP rulesets, encouraging players to fight against each other."

Någon som har koll på vad exakt det innebär egentligen, är det alla mot alla eller ras mot ras eller vad?

Permalänk
Medlem

Jag har inte sett några exakta regler för servertyperna än, tror inte det är bestämt ännu. Men kan ha missat det förstås.

Permalänk
Medlem

Fly-through (över intro-banan?):

http://www.gametrailers.com/player/31213.html

Wow, det är ju snyggare än Oblivion. Kanske inte i alla delar av spelet, då tex ruiner och slott är oerhört vackra i Oblivion, och det är också svårt via filmklippen att se om AoC nyttjar HDR-lighting lika mäktigt som Oblivion gör.

Men man ser också i videon ovan att det hackar en aning när de vänder panoramat under en flygning. Undrar vad det är för hårdvara de demonstrerat detta på - förhoppningsvis inte med mer än ett singel 8800GTX.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Age of Conan - Hyborian Adventures Peek #6

http://rpgvault.ign.com/articles/855/855495p1.html

De förklarar stealthsystemet lite bättre

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Läste om de olika servertyperna som kommer finnas i AoC på dess Community Site och om PvP så står det:

"PvP (or player-versus-player) servers have more widespread PvP rulesets, encouraging players to fight against each other."

Någon som har koll på vad exakt det innebär egentligen, är det alla mot alla eller ras mot ras eller vad?

Det kommer vara alla mot alla. Dock kan du inte slåss mot dem du är i party med. Du kommer heller inte kunna slått mot dina guildmates

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jerkan90
Det kommer vara alla mot alla. Dock kan du inte slåss mot dem du är i party med. Du kommer heller inte kunna slått mot dina guildmates

Är det verkligen så? Det känns lite konstigt för någon som är van vid WoW. Att kunna köra mot sina egna "bröder" låter lite off så att säga.

Om någon inte vet hur det ligger till i WoW innebär det ju då att man kan anfalla en spelare från en annan grupp (Horde), och det borde ju kunna fungera likadant här, eftersom det finns tre raser eller grupper då. Att det ska kunna bli stora slag där man blir påhoppad av varenda en tycker jag känns konstigt när man ändå borde vara med varandra?

Citat:

Urpsrungligen skrivet av Axne^^
Stämmer inte riktigt av vad jag har läst på http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest men kan ju vara dom som har fel. Men dom systemkraven du visade kräver mer än vad Crysis gör så det är inte så realistiskt.

Åh, skönt att höra. Men det behövs nog fortfarande en uppdatering från min sida ^^. Hade varit skönt att kunna maxa ett spel för typ första gången i mitt liv (förutom Counter-Strike och äldre spel

Det ska jag säga till mina kompisar så har de ytterligare ett skäl att följa med mig in i världen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Är det verkligen så? Det känns lite konstigt för någon som är van vid WoW. Att kunna köra mot sina egna "bröder" låter lite off så att säga.

Om någon inte vet hur det ligger till i WoW innebär det ju då att man kan anfalla en spelare från en annan grupp (Horde), och det borde ju kunna fungera likadant här, eftersom det finns tre raser eller grupper då. Att det ska kunna bli stora slag där man blir påhoppad av varenda en tycker jag känns konstigt när man ändå borde vara med varandra?

Så i irl har du aldrig sett te.x två svenskar ( eller annat valfritt folkslag ) slås? Tycker deras system låter mycket mer logiskt där du är "friendly" med just dina vänner, å inte ett pack folk som må va samma ras men som du totalt hatar (kanske?).
Jag tycker conans pvp låter mer realistiskt än wows. Men såklart kan inte alla alltid bli nöjda.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Så i irl har du aldrig sett te.x två svenskar ( eller annat valfritt folkslag ) slås? Tycker deras system låter mycket mer logiskt där du är "friendly" med just dina vänner, å inte ett pack folk som må va samma ras men som du totalt hatar (kanske?).
Jag tycker conans pvp låter mer realistiskt än wows. Men såklart kan inte alla alltid bli nöjda.

När du säger det så låter det ju mycket bättre faktiskt. Jag får börja tänka steget längre...

EDIT: Kom just på en sak. Det känns fortfarande konstigt om man närsomhelst kan bli påhoppad av vem som helst, bara den personen inte är i ditt party eller guild. Det låter som om man inte kan få en enda lugn stund?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
När du säger det så låter det ju mycket bättre faktiskt. Jag får börja tänka steget längre...

EDIT: Kom just på en sak. Det känns fortfarande konstigt om man närsomhelst kan bli påhoppad av vem som helst, bara den personen inte är i ditt party eller guild. Det låter som om man inte kan få en enda lugn stund?

Eftersom conan utspelar sig i en värld där tjuvar och mördare är en vardag så ser jag inget konstigt i det, man får vänja sig vid att bli påhoppad. Det är ju här detta spelet kommer få visa hur bra dess system funkar, dvs om fighting systemt är bra balanserat och går mer efter spelarens skills istället för autocombat tur. Är du skicklig så skall du ju klara av att bli påhoppad med bara halva livet från start, eller t.ex. 2 vs 1 pvp.
Men tycker man inte om att då bli påhoppad lite när som får man la nöja sig med en "normal server" å pvpa i "instanserna" ( wows liknande BGs) som är gjorda för just detta.

För mig själv blir det lätt pvp server då jag gillar bli world pvp. Inte för att man va så värst bra i wow på pvp, men det är roligt ändå att kunna äga upp någon lite sådär ibland, då möjligheten finns. ^^

Sedan är ju conan en värld som är så brutalt stor så du ska nog se att det kommer va rätt lungt runt om i världen då spelet funnits ute ett litet tag och folk har sina speciela ställen att grinda, eller köra instanser. Alla kommer ju inte tvunget trängas på ett å samma ställe.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Eftersom conan utspelar sig i en värld där tjuvar och mördare är en vardag så ser jag inget konstigt i det, man får vänja sig vid att bli påhoppad. Det är ju här detta spelet kommer få visa hur bra dess system funkar, dvs om fighting systemt är bra balanserat och går mer efter spelarens skills istället för autocombat tur. Är du skicklig så skall du ju klara av att bli påhoppad med bara halva livet från start, eller t.ex. 2 vs 1 pvp.
Men tycker man inte om att då bli påhoppad lite när som får man la nöja sig med en "normal server" å pvpa i "instanserna" ( wows liknande BGs) som är gjorda för just detta.

För mig själv blir det lätt pvp server då jag gillar bli world pvp. Inte för att man va så värst bra i wow på pvp, men det är roligt ändå att kunna äga upp någon lite sådär ibland, då möjligheten finns. ^^

Sedan är ju conan en värld som är så brutalt stor så du ska nog se att det kommer va rätt lungt runt om i världen då spelet funnits ute ett litet tag och folk har sina speciela ställen att grinda, eller köra instanser. Alla kommer ju inte tvunget trängas på ett å samma ställe.

Ok, tack igen!

Det hade ju faktiskt varit riktigt roligt att sitta med ett gäng och lura in folk i fällor och slå ihjäl dem

Permalänk
Medlem

Har ni sett denna gott folk?

*Varning för handlings spoilers* och ett okontrollerat spelbehov

http://trailer.onlinewelten.com/videos,id3264,age_conan_praes...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Har ni sett denna gott folk?

*Varning för handlings spoilers* och ett okontrollerat spelbehov

http://trailer.onlinewelten.com/videos,id3264,age_conan_praes...

Dom har filmat allt från Gametrailers så blev lite kass bild. http://www.gametrailers.com/player/31412.html Denna är dock ny, (vet inte om den var med på onlinewelten.com, såg inte allt.) Ser ganska fränt ut.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett grymt spel iaf...

Får väl se om min burk klarar biffen, oblivion flyter iaf på högsta...

Visa signatur

< - - - - - - - - - -E6600@3,6ghz . Zalman CNPS9700 - 4x1gb pc6400 - 8800gtx@640/1500/2000 - Asus Commando - Toughpower 850 - Raptor- - - - - - - - - - >

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ddeeaa
Hoppas på ett grymt spel iaf...

Får väl se om min burk klarar biffen, oblivion flyter iaf på högsta...

http://i275.photobucket.com/albums/jj282/Loeken89/conan.jpg

Ska du köra beta?

Berätta gärna allt.

Permalänk
Medlem

Trodde de va självklart?

Har skrivit på att inte berätta nått

Får la se, ska starta det nu, blev precis klart, måååånga gb...

Visa signatur

< - - - - - - - - - -E6600@3,6ghz . Zalman CNPS9700 - 4x1gb pc6400 - 8800gtx@640/1500/2000 - Asus Commando - Toughpower 850 - Raptor- - - - - - - - - - >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ddeeaa
Trodde de va självklart?

Har skrivit på att inte berätta nått

Får la se, ska starta det nu, blev precis klart, måååånga gb...

Nu har du testat tillräckligt, hur var det?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Jag har tech beta. Är det så att jag bara kan spela på vissa utvalda dagar? (typ på söndag 18GMT). General beta testers är de som kan logga in hela tiden?

Jag vill ju ha general då..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mockasin
Jag har tech beta. Är det så att jag bara kan spela på vissa utvalda dagar? (typ på söndag 18GMT). General beta testers är de som kan logga in hela tiden?

Jag vill ju ha general då..

Japp, precis så är det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
När du säger det så låter det ju mycket bättre faktiskt. Jag får börja tänka steget längre...

EDIT: Kom just på en sak. Det känns fortfarande konstigt om man närsomhelst kan bli påhoppad av vem som helst, bara den personen inte är i ditt party eller guild. Det låter som om man inte kan få en enda lugn stund?

Det här sättet ger också folk större anledning att hålla sig till grupper. Ensam är stark men i grupp kickar man ass

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Det här sättet ger också folk större anledning att hålla sig till grupper. Ensam är stark men i grupp kickar man ass

Det stämmer ju också. Jag har gått över till det här systemet helt nu

Jag tänker sitta med ett gäng kompisar nånstans på en trafikerad väg (gömda vid sidan av) och kräva tull från förbipasserande, annars slår man ihjäl dem, det låter mysigt tycker jag.