Dustin svarar inte på mail

Permalänk
Medlem

Dustin svarar inte på mail

Har fått fel varor leverarde av Dusten Home och har skicakt två mail till deras kundservice@dustinhome.se om returförfrågan men de svarar inte på mailen.
På deras sida står det "Du får i regel svar samma dag om du skickar förfrågan före klockan 16.00" Jag har väntat en veck på första mailet och ett dygn på det andra. Försökte ringa men gav upp efter 15 min i kö.

Är de på väg att gå i konkurs eller vad?
Någon mer som har problem med Dustin?

Permalänk
Medlem

Mailen har inte fastnat i något skräpfilter då?
Annars brukar det väl gå att ringa dem?

Permalänk
Medlem

Nej har skickat från två olika email adresser, outlook och från min hotmail. Har inga skräppost i någon mailbox.
Har som jag skrev innan ringt men trötta efter 15 min i kö.

Permalänk

Verkar inte likt dustin. Sätt telefonen på högtalarläge och stå i kö är mitt tips då:)

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk

Min erfarenhet av dem är att de är tämligen sega på att svara på mail. Ett snitt på tre dagar minst.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Inaktiv

15 min är ju ingenting, skaffa tålamod människa

Jag satt i 50 min telefonkö bara för att säga att jag ville ha nummerpresentation.
50 min för ett samtal som tog 20 sek.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
15 min är ju ingenting, skaffa tålamod människa

Jag satt i 50 min telefonkö bara för att säga att jag ville ha nummerpresentation.
50 min för ett samtal som tog 20 sek.

Det är snarare helt oacceptabelt enligt min mening, absolut längst väntetid på kanske 20min annars är det dålig server som jag ser det.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Jag skickade dom en förfrågan för 6 dagar sen, och inget svar än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Det är snarare helt oacceptabelt enligt min mening, absolut längst väntetid på kanske 20min annars är det dålig server som jag ser det.

Du får väl säga till i Dustintråden att du önskar varje kund en personlig representant då. Dustin har säkert råd att anställa några hundratusen extra telefonsittande personer.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Fick tag på Dusin i dag på telefon.
Det lät på dom som dom glömt svara på mitt mail när de läste att de märk saker fel i lagret. Vad som hände med mail nummer två vet jag inte.

Permalänk

när jag ringde vägverket stog jag i ca: 40 min i kö, så 15 min e ju typ nada, bara ringa och hålla ut!

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Avstängd

prova och ring till CSN så ska du få se nåt häftigt...

Permalänk
Hedersmedlem

Utveckling som går bakåt är ju alltid intressant, för historikerna.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem

Spännande att folk verkar acceptera mer än en kvart i telefontid på ett företag som man köper saker i från.

Det är jag som är kund, det är jag som får dem att överleva, jag ska inte sitta och vänta i telefon när jag betalar.

Ratar per automatik företag som har längre än tio minuter i telefonkö eller tar mer än ett par dagar på sig att svara genom mail.

Mitt tips är att uttrycka ditt missnöje med kundtjänsten och därefter inte handla mer på företaget under en period.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Spännande att folk verkar acceptera mer än en kvart i telefontid på ett företag som man köper saker i från.

Det är jag som är kund, det är jag som får dem att överleva, jag ska inte sitta och vänta i telefon när jag betalar.

Ratar per automatik företag som har längre än tio minuter i telefonkö eller tar mer än ett par dagar på sig att svara genom mail.

Mitt tips är att uttrycka ditt missnöje med kundtjänsten och därefter inte handla mer på företaget under en period.

Av ren nyfikenhet;
vilket internetleverantör har du?
vilken fastnätsoperatör för telefoni har du?
vilken mobiltelefonsoperatör har du?
vilken mataffär handlar du i?

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoxOne
vilket internetleverantör har du?

Bredbandsbolaget, LAN.

Citat:

vilken fastnätsoperatör för telefoni har du?

Bredbandsbolaget, IP-telefoni via deras LAN-tjänst.

Citat:

vilken mobiltelefonsoperatör har du?

Comviq/Tele2, men funderar på att byta pga. gravt försämrad kundservice.

Citat:

vilken mataffär handlar du i?

ICA, bra service och kundbemötande, ex. om man kommer hem med en dålig vara får man pengarna tillbaka och ytterligare 20% av varans pris, kontant i handen, när man reklamerar den.

Som parentes bytte jag nyligen elbolag då väntetiden på deras kundtjänst hade ett snitt på 50 minuter de två gånger jag försökte få tag på dem.

Permalänk
Medlem

Visst är det tråkigt att sitta i telefonkö inget snack om det.

MEN om företaget i fråga måste anställa fler till kundsupport/telefonsupport så innebär ju det en kostnad som måste tas någonstans ifrån.

Antar att du som många andra jämför priser och ja köper jag en TV från det företaget som är absolut billigast, så kanske man kan vänta sig något sämre möjlighet till support av olika slag.

Detta är i min mening inget att bråka på företagen om utan det är bara att gilla läget eller handla någon annanstans.

Så vill du ha maximal support med korta väntetider så kanske du ska välja att köpa dina prylar lokalt eller från något ställe med känt bättre support.

Tycker det är dåligt med ansvar från en del konsumenter, det man köper ska ha lägsta pris, livstids garanti, full support. Detta min vänner är ju en utopi som inte kommer att bli verklighet så snälla lägg ner.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mac80
Visst är det tråkigt att sitta i telefonkö inget snack om det.

MEN om företaget i fråga måste anställa fler till kundsupport/telefonsupport så innebär ju det en kostnad som måste tas någonstans ifrån.

Antar att du som många andra jämför priser och ja köper jag en TV från det företaget som är absolut billigast, så kanske man kan vänta sig något sämre möjlighet till support av olika slag.

Detta är i min mening inget att bråka på företagen om utan det är bara att gilla läget eller handla någon annanstans.

Så vill du ha maximal support med korta väntetider så kanske du ska välja att köpa dina prylar lokalt eller från något ställe med känt bättre support.

Tycker det är dåligt med ansvar från en del konsumenter, det man köper ska ha lägsta pris, livstids garanti, full support. Detta min vänner är ju en utopi som inte kommer att bli verklighet så snälla lägg ner.

Lägg ner?

Dustin har varit "ett känt ställe" med bästa support och snabbast leveranser i många år och förtjänar en chans till fortsatt förtroende.
De har aldrig gjort sitt namn på lägsta priser.
Ej heller något källarföretag med bottenpriser som du verkar tro.

Tyvärr har något hänt och om kunder visar sitt missnöje är fel enligt dig?

db ryckte upp sig och dustin körde ner sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Lägg ner?

Dustin har varit "ett känt ställe" med bästa support och snabbast leveranser i många år och förtjänar en chans till fortsatt förtroende.
De har aldrig gjort sitt namn på lägsta priser.
Ej heller något källarföretag med bottenpriser som du verkar tro.

Tyvärr har något hänt och om kunder visar sitt missnöje är fel enligt dig?

db ryckte upp sig och dustin körde ner sig.

OK då vet vi det. Dustin har blivit dåliga på supportsidan, inte mycket att göra åt, dom kommer med andra ord att antingen få bättra på sin service eller tappa kunder.

Det är ju det som är det fina med att vi som konsumenter kan välja var vi gör våra inköp.

Men jag tror ändå att telefonköer hur jäkliga dom än ter sig är något som vi nog får stå ut med så länge vi inte köper "på plats".
Om nu inte priset är något som är direkt avgörande utan servicen, så knata då till din lokala handlare som du kan ge på nöten direkt om det skulle vara bekymmer.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Dustin

Hej!

Vi är medvetna om problemet med långa väntetider både på mail och telefon. Vi har haft en ganska rejäl uppgång senaste månaderna och tyvärr har inte hela verksamheten hängt med. Vi försöker hämta upp det genom nyanställningar men den processen tar lite tid, både själva anställningen och upplärning.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Mjo, jag har också märkt av försämrade svarstider på senaste tiden. Det är väl iofs mest för att man är så van vid att få svar inom en timme via mail i vanliga fall...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."