Permalänk
Medlem

"Du verkar lite formaterad", lyckades jag kläcka ur mig till en av klassens intelligensreserver idag. Satt rätt snyggt om jag får säga det själv.

Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Jo det är felstavat, att du också misslyckas med att se det är ganska uppseendeväckande

Nej, det är faktiskt du som har fel. Enligt Svenska Akademiens Ordlista:

Ända, adv. så långt som; resa ända hit; nå ända ned till golvet; ända från hedenhös.

Klaga inte om du inte är säker på din sak.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Nej, det är faktiskt du som har fel. Enligt Svenska Akademiens Ordlista:

Ända, adv. så långt som; resa ända hit; nå ända ned till golvet; ända från hedenhös.

Klaga inte om du inte är säker på din sak.

Däremot blir det "enda" i exempelvis "hon är den enda som...", fast nu är vi långt utaför topic, och det är inte så bra.

Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hissen går inte ända upp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Jag gillar självironin i din tråd. Ända är bakdel.

Hissen går inte enda upp. Ska det stå

Vad har du rökt? (<-- använder detta som synes)

Ända är "hela vägen"

Enda är "ensam av sitt slag". tex Är de det enda äpplet kvar?

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

"det är både låst och adress ändrat"
"felvaggad"
"bara en myra kvar i stacken"
"signalbrott"
"packet loss"
"DI-604:an är överhettad"

Permalänk
Medlem

Det e inte svårt att skita när röven e full...

Och de som inte fattar den har då inte alla kor i hagen..

Permalänk
Avstängd

"Tappad i kuvösen"

"Hur du än vrider dig så har du röven där bak"

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Uppförsbacke till skolan?

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

han/hon tänder nog inte på alla 8!

Funkar bäst i jänkar kretsar

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Undra hur många gånger han/hon/du blev tappad i golvet på bb

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Hur många kromosomer har du egentligen?

Helst ska motparten svara "-Fler än dig i alla fall!"

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

"Spelar för tomma läktare"

Permalänk
Medlem

"Inte alla lampor i ljusstaken(julstaken)"
"Åker den korta bussen till skolan"
"Brukar din mamma säga att du är speciell?"
"Banjo-killen"

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Hur många kromosomer har du egentligen?

Helst ska motparten svara "-Fler än dig i alla fall!"

haha, skulle vara klockrent om dom svarade det ju.

Permalänk
Medlem

Inte den ljusaste kritan i asken.

Permalänk
Medlem

"Bävern gnager, men trädet faller liksom aldrig" brukar framkalla skratt.

Visa signatur

what's a buttfor?

Permalänk
Medlem

vi har en lärare som är gansak flippad i skallen + att han är jehovas så de har nog blivit nån gång att man sakt.

"han har ju inte alla jehovas utanför dörren"

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk
Medlem

"antennen får inte in alla kanaler"
"har en läcka i takluckan"
"har inte bältet genom alla hällorna"
och en massa andra som redan e sagda

Permalänk
Medlem

Ämnet har kommit upp vilket resulterade i en helt ny gren av "han är inte den vassaste kniven i kökslådan", nämligen, "hans decilitermått är kraftigt underminerat".

Fullständigt no-sense vilket gör det genitaliskt, på gränsen till briljant.

Permalänk
Medlem

Det saknas några kort i leken

Elkabeln når inte ända fram

Hjärnkontoret är låst och nyckeln borta

EDIT: ''Inte alla rarar i releasen'' är bäst hittills Kommer att användas frekvent hädanefter!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Vit, ASUS Z170-A, i7-6700K, CM Hyper 212 EVO, MSi 1070 8GB, 32GB DDR4 2666MHz Corsair Vengeance LPX, 2 SSD + 2 HD, Corsair HX620W, AOC 28'' + BenQ 24", SB X-Fi Surround 5.1 pro

Permalänk
Medlem

En polare kläckte ur sig en bra skön, kollade i gamla skolkataloger och så pekade jag på en brud och sa typ "hon är ju bra snygg, men satan vad dum hon är" (riktigt blondin )
Och han svara typ
"Ja, alltså det är ju en fin kanot, men det finns inga indianer i den?" xD Fruktansvärt kul tycker jag.
Gillar även att bävern gnager men trädet faller inte samt hamstern är död.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Avstängd

Tappad i farstun anyone ?

Visa signatur

| GA-P35-DS3 | Intel E4500@3,2Ghz | 2x1024mb Corsair XMS2 6400 | GeCube HD3850 512mb | 320Gb SATA2 16mb |

Har vart här sen -04 men hette tidigare "the_7_eleven".

Permalänk
Medlem

Man kan ju vara "dummare än ett tåg lastat med nötter" eller om man är riktigt dum "dummare än rälsen... som ligger kvar"

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorion
Man kan ju vara "dummare än ett tåg lastat med nötter" eller om man är riktigt dum "dummare än rälsen... som ligger kvar"

Eller dummare än stinsen som vinkar åt det.

Permalänk

Inte alla getterna på plats.

Det fattas nåt?

Vad är det du har uppe på axlarna?

Nöt!

Förresten:

Citat:

Jo det är felstavat, att du också misslyckas med att se det är ganska uppseendeväckande

Ända som i "Röv" eller "Hissen går inte ända upp"
Enda som i "Han är den enda som är kvar"

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Av 150 miljoner spermier så var du den snabbaste...

EDIT: Glömde ett ord....

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

"Teoretiskt sätt har du fel, praktiskt sätt är du en förlorade"

Permalänk

En i min klass brukar säga "du har nåt syndrom va?" till mig när han är irriterad

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

En fin blandning är annars "Hjulet snurrar, men skägget når inte enda ner"

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
"Tänk med hjärnan, inte brunögat" - Taget från Hem till Midgård

Den stjäl jag.

Den där har inte alla hästar hemma.
Fy-y-y-y fan vad ful du är (används i mina kretsar när nån uppenbart ljuger eller är allmänt dum i huvudet på ett skojsamt sätt ^^. Används även ibland när man hälsar på nån gammal vän)

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner