Vista & Raid installationsproblem

Permalänk
Medlem

Vista & Raid installationsproblem

Tjo!
Jag har ett litet problem här när jag ska installera Windows Vista 64bits ultimate. När jag kommer till delen där man väljer disk som operativsystemet ska läggas på, så hittar jag inte min raiduppsättning, jag har ställt in den på Raid1 & partitionerat & formaterat denna.

Jag har även Raid-drivisarna på diskett, men installationsprogrammet hittar inget på disken där jag har Vista64 drivrutinerna. Däremot så hittar programmet samma drivrutiner som är till WinXP 32bits??? & även fast jag installerar sata & raid-drivrutiner från den disketten så hittar programmet inte hårddiskarna. Vad gör man?

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Hedersmedlem

Testa att lägga drivers på ett USB-minne, det funkade för mig

Permalänk
Medlem

det funkade inte =/ hur jag än gör så hittar installationsprogrammet inte min "hårddisk"/raiduppsättning

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av traktorn
Tjo!
Jag har ett litet problem här när jag ska installera Windows Vista 64bits ultimate. När jag kommer till delen där man väljer disk som operativsystemet ska läggas på, så hittar jag inte min raiduppsättning, jag har ställt in den på Raid1 & partitionerat & formaterat denna.

Jag har även Raid-drivisarna på diskett, men installationsprogrammet hittar inget på disken där jag har Vista64 drivrutinerna. Däremot så hittar programmet samma drivrutiner som är till WinXP 32bits??? & även fast jag installerar sata & raid-drivrutiner från den disketten så hittar programmet inte hårddiskarna. Vad gör man?

har du x64 drivrutinerna i en mapp på disketten? om du har det testa o lägg bara x64 filerna på disketten!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

jo jag testade med alla drivrutiner på disketten. de enda installationsprogrammet hittade var till xp 32bit =S

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem

Ladda ner nya raidrivrutiner från moderkort-/raidkorttillverkarens hemsida.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

det gjorde jag.

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av traktorn
jo jag testade med alla drivrutiner på disketten. de enda installationsprogrammet hittade var till xp 32bit =S

ta bort 32 bit´s filerna och lägga bara in 64 bit´s filerna!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

har inte haft alla på disketten samtidigt, endast 1 version åt gången. vista drivisarna vägrar den hitta.

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem

Har du funderat på att lägga in dem EXAKT så som tillverkaren har tänkt sig istället för att själv redigera innehållet på disketten?

Har du en länk till drivrutinerna så att vi kan kika på innehållet?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

det var det första jag testade, sen så har tillverkaren inte lagt in filerna på nåt speciellt vis, de ligger bara direkt på disketten. men jag orkar inte bry mig längre, installerade somsagt vista på bara en av diskarna istället & orkar fan inte installera om igen

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?