Rampage Formula nytt entusiastkort från Asus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kik
Det här kortet stödjer väl CrossFireX?

jag tror inte det stödjer crossfireX eftersom såvitt jag ser finns där inget intergrerat grafikkort.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Inaktiv

Same shit, different name.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Gamla nyheter, men bra att ni skriver till de som inte vet
Någon som vet ifall det är några andra skillnader förutom annat BIOS?

Det är så likt att man kan konvertera sitt formula till rampage.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Skumm placering av batteriet, måste man ju slita bort grafikkortet för att rensa cmos. Inte så genomtänkt när det är till för klockare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
jag tror inte det stödjer crossfireX eftersom såvitt jag ser finns där inget intergrerat grafikkort.

Nu blandar du ihop crossfireX med hybrid crossfire.

Ja X38 och X48 stödjer crossfireX. En gång för alla, det är inte chipset som ger stödet för crossfireX det är drivrutinerna. Alla chipset som använder PCI Express skulle i teorin kunna stödja crossfireX.

Intels 955 chipset som är typ 3-4 år gammalt stöder tom crossfireX.

MooDHooDs: Om man måste rensa CMOS genom att ta bort batteriet har man större problem än att man måste ta bort grafikkortet. Man rensar cmos med en jumper nu för tiden. Eller genom att hålla inne reset samt power knappen på vissa moderkort.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Jag läste någonstans att X48 kommer att ha stöd för intels nya mjukvaruöverklockningsprogram tillsammans med de nya "icke-entusiast" chipsets som dyker upp. Vet inte om X38 också kommer att ha det eller om ett om flashat X38 också kanske fungerar då det många här säger att det är samma kort. Kan inte minnas vart jag läste detta. Hur som helst såg det ut som det var riktig information från intel, detta kanske kan vara en anledning att köpa detta kort istället om det hela nu stämmer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Skumm placering av batteriet, måste man ju slita bort grafikkortet för att rensa cmos. Inte så genomtänkt när det är till för klockare?

Maximus har en knapp på IO plåten för att rensa cmos antar att Rampage har exakt samma lösning , genomtänkt till max.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

kommer säkert även snart att släppa en SE variant med som kommer att se exakt lika dan ut som asus maximus formula se

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
Det är så likt att man kan konvertera sitt formula till rampage.

Hur kan du Konvertera över ett fysiskt chip från ett annat?

det är tekniskt sett omöjligt

vet att du läst en tråd om detta, det gäller självklart BIOS, X48 chipset får du inte allt av det om du tror det ehehe...

X48 erbjuder faktiskt inte bara ny bios, det ÄR ett speed binned Chipset med säkert en del buggar fixade osv... finns ju inget som säger att det är SÄMRE än X38 än sålänge, det har slagit på fingrarna

mvh

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infa
Hur kan du Konvertera över ett fysiskt chip från ett annat?

det är tekniskt sett omöjligt

vet att du läst en tråd om detta, det gäller självklart BIOS, X48 chipset får du inte allt av det om du tror det ehehe...

X48 erbjuder faktiskt inte bara ny bios, det ÄR ett speed binned Chipset med säkert en del buggar fixade osv... finns ju inget som säger att det är SÄMRE än X38 än sålänge, det har slagit på fingrarna

mvh

Jo de fattar jag ju xD , men chipet är så likt att formula kan flashas och få de fördelar som rampage har . och det är som du säger x48 innehåller bugg fix för tex speedsteep .

Mvh

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9